söndag 8 november 2009

Natti natti....

Nu ska jag se hur jag kan spela in i natt annars blir det jag som tar luren i morgon,för betalar man för att se på TV:n så kan man minsann se vad det liknar eller hur?Det är jobbigt när det bara är smårutor och likna jag vet inte vad,sen i mo´rgon ska jag se om jag kan finna ut hur storlekarna på korten ska vara nu när corel är borta så får jag ta det i paint,eller har ni något förslag till mej.Nåja nu ska jag strax gå till säng så nattinatti sov så gott önskar "Kaksmulan"//Agath.

20 kommentarer:

  1. Godnatten!
    Jo, tack jag har haft det ganska bra idag trots att jag intehade någon smarrig smörgåstårta att ta till. *Fniss* Var ner till hästen, fikade lite, fixat mat. Stekte biffar. Har gjort ett brev till mamma så jag kan posta det, innehåller lite bilder på priserna från bågskyttet. Har suttit och grejat med bilderna från hästauktionen. Några har jag lagt ut. Det blir flera, nu är det så sent att sängen kallar på mig.
    Ha de bra och som sagt, GODNATT!!!

    SvaraRadera
  2. Hej agath.

    Jag kikar in här lite snabbt innan sängen kallar.

    Ser att du fortfarande har problem med TV:n. Ibland måste jag bryta strömmen en stund (t om dra ur sladdarna) på boxern när den tjuras. Men du har säkert provat det.

    Nu önskar jag dig en skön början på veckan.
    Kram/Bella

    SvaraRadera
  3. Hej! När vi här borta gick över till ett annat tv-sändningsystem (tror det kallas digital eller liknande), blev vi tvugna att skaffa en särskild "adapter" till gamla apparater. Kan det vara frågan om något sådant?


    Önskar dig en bra vecka med nånga soltrålar av det ena eller andra slaget.

    *kram*

    SvaraRadera
  4. Hej kära Agath
    Nu är det ny vecka igen.....
    Hoppas din helg varit bra.
    Vad är det för kort du ska göra??? Det låter spännande ;-)))

    Kram till dig
    Susanne

    SvaraRadera
  5. God morgon.
    Läste någontans att man skrivit elak kommentar till dig? Jag vill härmed säga: du är omtyckt, rar och bäst!
    Varma kramar!!!

    SvaraRadera
  6. Hej Agath!
    Med tanke på dina kort.. Har du tittat på mitt inlägg om bildbehandlinsprogram?
    http://blogg.passagen.se/cabe3/entry/bildbehandling

    Jag har också haft lite problem med tv bilden några dagar, fast vi har comhem kabeltv. Så det hjälper nog inte dig.
    Ha det så bra. Kram Carina

    SvaraRadera
  7. Godmiddag!
    Sitter du och väntar in för att kunna äta frukost?? Här är det gråkallt och ingen guling är framme. Ska jobba hemmifrån idag, har ju ett protokoll som jag har "glömt" med flit skulle jag tro... Har liksom ingen lust ibland. Hästen ska fixas och så ska jag lägga ut flera bilder på RIXhästarna, ja de bilder som blev något att ha, det blev mycket suddiga bilder..
    Ha en bra måndag!

    SvaraRadera
  8. Hejsan Agath

    Jo, jag har gjort varm smörgåstårta 3-4 gånger. Den är alltid lika upskattad. =)

    SvaraRadera
  9. HALLÅÅÅ!!!
    VAR ÄR DU???
    Har du hittat på något kul idag eftersom du varit osynlig?? Då får du berätta!!
    Ha dé!

    SvaraRadera
  10. Hej Recurven!
    Ja den var god,hade önskat jag vågat tagit en större bit.>Så liten smörgåstårta har jag aldrig ätit.Biffar är ju aldrig fel,själv ska vi ha
    risgrynsgröt här,om jag inte fått den för tunn förstås.Det kommer nog din mamma att uppskatta
    så hon ser så fina priser du får på skyttet.
    Jag önskar dej en trevlig Måndag.
    Kramar.

    SvaraRadera
  11. Hej Bella!
    Ja jag har haft mycket problem nu flera dagar med boxer,sen i går när jag sa till sambon att rättar det sig inte får jag ta kontakt med boxer,kan du tänka dej bara ett par minuter efter
    blev bilden redig,hur den varit i dag vet jag inte eller i natt,men jag får väl chansa.
    Ja vi släcker ju ner här med TV och allt när
    vi åker någonstans och det måste väl vara lika effektivt. eller?
    Jag önskar dej en trevlig Måndag.
    Kramar.

    SvaraRadera
  12. Hej anonym!
    Ginger I suppose?
    Ja det var klart något att tänka på?
    Kan det vara så busenkelt tror du?
    Jag önskar dej en trevlig vecka också.
    Kramar.

    SvaraRadera
  13. Hej Susanne!
    Nej riktigt bra har den inte varit,
    men vill inte gå in på det här.
    Hur det blir med bilderna vet jag inte
    för mitt batteri var nästan slut så vi tog sambons kamera.Vi får väl se.
    Nej det ligger till så att när jag förminskade korten innan så gjorde jag det i corel,men sen plockade sambon bort det,för den ville intye fungera riktigt,så nu har jag bara paint att förminska i och det är inte samma sak,det blir att lära mej på nytt kan man väl säga.
    Jag önskar dej en trevlig Måndag.
    Kramar.

    SvaraRadera
  14. Hej PreddieTigern!
    Ja jag såg också det,eftersom jag
    håller på att tömma på passagen,det
    finns ett och annat jag vill behålla ju.
    Men jag har fått sådan komentar för 1-½
    år sedan så jag tror nog jag vet vad det
    kommer ifrån.Men jag kommenterar ingen där
    längre.Jag har fått så många som säger motsatsen som den gjorde så jag bryr mej inte.Era kommentare väger över så att säga.
    Jag önskar dej en trevlig Måndag.
    Kramar.

    SvaraRadera
  15. Hej Carina!
    Nej det har jag inte jag ska gå in och titta där
    om jag får ett uppslag.
    Ja comhem har jag hört att de haft problem ibland
    vi får väl se hur den jar skött sig i natt.
    Jag önskar dej en trevlig Måndagskväll.
    Kramar.

    SvaraRadera
  16. Recurven!
    Nej jag ska ta det i ett inlägg strax.
    Vi har också haft en grå dag här men
    längre bort i horisonten har det varit
    ljust.Jag frös lite om häcken när jag
    öppnade grinden.Att de blev suddiga kan det
    beror på att du blev för ivrig?
    Kramar.

    SvaraRadera
  17. Hej Lia!
    Jag har aldrig smakat varm smörgåstårta.
    men jag har hört om det förstås,jag undrar
    om min svägerska om inte gjorde det förr
    i alla fall.
    Jag önskar dej en trevlig Måndagskväll.
    Kramar.

    SvaraRadera
  18. Recurven!
    Jo nu är jag här,nej jag har bara
    sutit i bilen varit sällskap s.a.s.
    Kramar.

    SvaraRadera
  19. Hej kära Agath
    Vad tråkigt att höra.
    Visst är det jobbigt när man behärskar någonting hyfsat bra, så måste man helt plötsligt lära om. Det tar sin tid ibland med nya program. Mitt tålamod är det lite si och så med, när det gäller nya saker. Snabbt ska det gå, hahaha

    Kommentarerna är helt sjuka, eller rättare sagt den som skrivit. Hoppas du inte bryr dig, jag gillar dig...

    Kram o natti
    Susanne

    SvaraRadera
  20. Hej Susanne!
    Ja jag går i v ågor kan man väl säga mer vill jag inte gå in på det.

    Ja på corel minskar man ju bildpunkterna åtminstone gjorde jag det och då minskade jag till 500.
    men i paint är det lagt i % tror jag det stod
    och det har jag lite svårare att sätta mej in hur storleken blir.Man vill ju inte att kortet ska bli varken för stort eller för smått.

    Sådan kommentar hart jag fått innan,men jag tror
    det är 1½ år sen sist.Tiden går ju så ofantligt fort.
    Tack det var snällt sagt jag gillar dej också.
    Kram till dej också och en Godnatt.

    SvaraRadera