onsdag 11 november 2009

Hej på er...

...ja så har jag haft TV-killen här,men han sa att egentligen skulle jag ha en check från Boxer som jag skulle ge honom så jag ringde snabbt upp Boxer och fick prata med en flicka där och förklarade vad killen på Boxer sa igårkväll och hon sa att de ska skicka en check till mej,men det blev lite mer än just göra det så en 6-1000 kronor blir det som jag får lägga ut i alla fall.Medan jag pratade med tjejn så bröt han samtalet så jag fick ringa upp igen,tänk så snurrigt det kan bli...Just nu så skiner solen här,men killen sa att det var kallt ute,får väl se om jag är överens med honom,han var så förkyld så jag hoppas han inte smittar oss på kuppen.Kram till den som vill ha.Jag önskar er en Trevlig Onsdag.//Agath

14 kommentarer:

  1. Hej Agath!
    Ja, dessa elektriska apparater. Helst vill man leva utan dom, fast ändå inte. Vad ska man göra? Vad mycket pengar, ska det verkligen kosta så mycket?

    Det är inte mycket löv kvar på träden här heller.
    Ha det så bra. Kram Carina

    SvaraRadera
  2. Min Ädlis!

    Vad det kan bli rörigt ibland, eller hur? Jag har det rörigt men det gäller annat.
    Hoppas det blivit bättre och bättre med dina fötter. Kram

    SvaraRadera
  3. Hej Carina!
    Ja jag håller med dej.Förr när jag var ute och tältade med ungarna då såg vi inte på TV på de 10 dagar vi borta.Vad skönt det varAtt det kostade så mycket var föer han satte en förstärkare till dekodern.
    Nej lite här och var kan det finnas men de
    mesta löven är borta.
    Jag önskar dej en trevlig Onsdag.
    Kramar.

    SvaraRadera
  4. Hej PreddieTigern!
    Ja det kan ju bli så han trodde väl jag
    hade Telefonen på annat sätt.
    Nåja det gick ju att ringa upp igen.
    Jag ska ju strax på röntgen med min fot.
    Sen ska jag till sjukgymnasten en gång till.
    Så kanske det lättar mer då.
    Jag önskar dej en trevlig Onsdag.
    Kramar.

    SvaraRadera
  5. Hej Agath!
    Ja, man hade en massa andra aktiviteter och inte så många kanaler heller. Fast det är mest repriser på alla kanalerna så jag tittar nog inte så väldigt mycket.
    Okej, då förstår jag varför det blev så dyrt. Det mesta är dyrt som ska göras.
    Kram Carina

    SvaraRadera
  6. Ädlis!
    FK har hittat något som ersätter pengar och mat: LUFT! De är inte dumma inte.
    Kram

    SvaraRadera
  7. Godeftermiddag!
    Jag har vänt lite på min dagordning idag, därför är jag vid datorn först nu. Men det får du läsa om på bloggen.
    Jag måste bara tala om vad jag gjorde igår.. Det är hur knäppt som helst!
    Jag satt och lade ner papper i kuvert, ett skulle till Sundsvall. Det var OK! Ett skulle in till arbetsförm. Skrev på adress och så. Men kom på att papprena fick inte plats. Bytte till ett större kuvert, Plocka iallt och klistra igen. Satte på frimärke och sambon gick ut med dom till lådan.
    Idag kom han in med det ena kuvertet igen. Jag hade glömt att skriva på adressen till arbetsförm. på det! Där satt bara ett frimärke. Tur att man har lantbrevbärare ibland va?? Vad skulle ha hänt om jag postat det i stan?? Inte en jä..l skulle ju veta var det kom från eller var det skulle,... Snacka om att vara snurrig! Så du är i gott sällskap med mig..
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  8. Carina!
    Ja man hade ju det,själva innan TV:n
    kom in i vårt hem satt vi och spelade
    kort om kvällarna.ja det går många
    repriser om kv ällarna och dyrare
    och dyrare blir det.

    Ja det en drar med det andra,sen sitter
    vi likt förbaskat med en taskig bild,så vi har ringt honom igen,så han kommer i morgon igen får
    väl hoppas att det löser sig då.
    Att en TV skulle ställa till med sådant elände.
    Kramar.

    SvaraRadera
  9. PreddieTigern!
    Jag tycker de är ynkliga på FK,de som ska se till
    att människor som behöver dem ska må bra.
    Men du får säga till dem att luften den blir jag inte mätt på,då suger jag hellre på ramarna.
    Jag tycker de resonera dumt.
    Kramar.

    SvaraRadera
  10. Recurven!
    Så du har hittat på dumheter,du låter lite som jag,för en gång så skickade jag kort när jag var på semester,och jag hade skickat ganska många,så på kvällen när vi släckte lampan så säger jag ut i mörkret undra om jag skrev adress till mm ja det ger väl sig sa min far.När vi kom hem så frågade jag mm om de hade fått något kort från mej,nej det hade de inte...jag hade skrivit hur vackert väder vi hade ja ett rätt långt kort,så hade jag bara satt frimärke på.för min kamrat hade ett så ovanligt efternamn så om jag bara skrivit namnet hade det gått fram och orten med förstås.
    Kramar.

    SvaraRadera
  11. Agath!
    Vi får verkligen hoppas att det blir en lösning på problemet.
    Det är inte roligt att titta på dålig bild på tvn.

    Jo, det var trevligt. Ja, vi får se hur det blir med dagis.
    Kram Carina

    SvaraRadera
  12. Carina!
    Ja jag hoppas också på det annars går jag nog upp i limningen....Nej bitavis kan man inget
    se det är väldigt irriterande.

    Ja det kan jag tänka mej att det var,Jag ska hålla tummarna att de ringer dej.
    Kranmar.

    SvaraRadera
  13. Hej Agath! Jasså det är "dekoder" det heter på svenska :). Så fint att det fixar sig istället
    för pixlar sig.

    *kramis*

    SvaraRadera
  14. Hej Ginger!
    Jag sa fel säger sambon det heter digitalbox,
    ja vi får väl se om jag kan se på bonde söker fru.
    Men han skulle komma tillbaka i morgon.
    Kramar.

    SvaraRadera