fredag 6 november 2009

Hej på er idag har jag inte varit mycket här.

Jag stod mitt i maten när sambon behövde åka någonstans så det var bara att logga ut och följa med.Så jag har bara besvarat några kommentarer,sen ser jag att gulliga Kojiki redan varit och hjälpt mej,tack snälla Kojiki.Vi är nyss hemkommna från småstaden Vara,så vi tog en fika på Nordpolen för nu blir ju maten födröjd,och det var ingen snabbmat precis vi skulle ha idag utan stekta revben.Så det var tur att vi tog en fika.Och här har väl kaffet just runnit ner,hur hungrig man än är så är det gott med en kopp kaffe.Men så är det livets dryck också.Kram till den som vill ha denna Fredagskväll. Jag önskar er en fortsatt trevlig kväll//Agath.

14 kommentarer:

  1. Ha det fint denna helg...hoppas du mår lite bättre nu ..många kramar ...ha det gott.!

    SvaraRadera
  2. Hej Agath!
    Hoppas att maten smakade när den kom på bordet. Håller tummarna för att proerna är bra. Önskar dig en trevlig helg.Ha de gott!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Hej Mary-Louise!
    Jag önskar dej en fin helg också.
    Nej det är ungefär som i går.
    Ha det gott.
    Kramar.

    SvaraRadera
  4. Starry-eyes!
    Ja jag hoppas det bl8irgott det luktade
    så i alla fall när jag klev innanför tröskeln.
    Tack jag det kan jag behöva,man vet kju aldrig
    med de mediciner man tar.
    Jag önskar dej en trevlig helg.
    Ha det gott.
    Kramar.

    SvaraRadera
  5. Ädelstenen min
    Såg de förtjusande bilderna på dina barnbarn! Ja, det är för tidigt för mig att önska mig några men "låna" mig några kunde vissa göra tycker jag:))))
    Ha det skönt ikväll.
    kram

    SvaraRadera
  6. Godkväller!
    Hemma igen från hästauktionen i Eskilstuna. Det har varit en rolig dag med mycket fina hästar. Jag har fått hälsa på och krama om Klabbe och matat honom med morötter Han var inte mycket högre än Bounty fast mycket tunnare, men han är ju travare. Han var så gullig! Ja, vi träffade alla RIX hästarna förstås. Såg även Gert Fylking, men fick ingen bra bild på honom för det stod bara folk ivägen. Det gick bra att köra både dit och hem fast det regnade både dit och hem och så mörkret på det.
    Men jag vet inte om jag är delägare på Klabbe nu för de hade redan åkt när vi kom ut till stallen efter auktionen. Det var en besvikelse, men visst de skulle kanske åka hem till Huddik nu i kväll så de är ju en bit. Har fottat massor...
    Ha de bra, hörs mera i morgon!

    SvaraRadera
  7. Men Snälla Agath::?? måste du alltid stå på "pass" när din sambo säger att nu ska åka iväg..??? eller?? För helvete RYT TILL ,vet ja! du är ju inte "livegen" Förlåt om jag låter "ful" men du får absolut inte bli "kuvad" jag vet ..och jag förstår...men vi kvinnor ,måste försöka att stå på oss ,,Visst?? Jaja ..jag vet ..men ändå..Skit...om jag hade din "gubbe" här.så hade det blivit en Jäkla spark ,mellen bena ,på honom..så det så""

    ALLA är ju lika värda..och Varför ska då Vissa karlar, alltid ,bestämma över kvinnor,???? NEJ det är dags att kvinnorna sträcker på sig. Och gör Motstånd..Ensam är svag..TIllsammans är vi STARKA... Yeeeaahoo..kom igen :)

    SvaraRadera
  8. Hej PreddieTigern!
    Tack det var snällt sagt,det kommer till dej
    med en dag ska du se.Inget är så gott som att
    få en kram eller sitta och läsa för dem innan
    de ska sova.Men tills vidare får du väl låna
    några,kanske en klompis barnbarn,De luktar så underbart gott.
    Denna dagen försvann ganska kvickt.Jag har suttit och tittat på IDOL,men det förstod
    du nog.
    Jag önskar dej en trevlig lördag.
    Kramar.

    SvaraRadera
  9. Hej Recurven!
    Blev du sugen på en ny häst en kompis till Bounty
    eller det var den häst du investerat pengar i på trav?Jag har för mej jag sett Gert Fylking en gång,han är väl rätt fräknig.
    Så ni hade sådant taskigt väder när ni var i väg.
    Men tur det inte var snö i alla fall.
    Ja det var ju synd du bröt upp så tidigt,hur får du reda på detta nu då om du är delägare i Klabbe menar jag.
    Jag önskar dej en trevlg Lördag.
    Kramar.

    SvaraRadera
  10. Hej Mary-Louise!
    Vill helst inte gå in på det här.
    Hoppas du förstår.
    Jag önskar dej en trevlig lördag.
    Kramar.

    SvaraRadera
  11. Det var travhästen jag var dit för att få se på riktigt. Han var jätte gullig och ungefär lika stor/hög som Bounty. Klabbe var mycket tanigare då förstås mot Bounty som är så grov. Men det är skillnad på travhäst och arbetshäst... Klabbe älskade morötterna han fick.
    Nej nu ska ja hoppa i koj för jag är så trött!
    GODNATT!

    SvaraRadera
  12. Recurven!
    Så du hade inte hunnit i säng.
    Ja Klabbe är ju en Travhäst och de är ju smäckra
    i sin kropp,ja lite kärlek vid första ögonkastet
    var det nog*blink*
    Jag önskar dej en god natts sömn.
    Godnattkramen.

    SvaraRadera
  13. JOdå ..visst förstår jag...men jag blir så förbaskat "frusterad" förstår du mig????Jag HATAR Män som trycker ner kvinnor...jag vill bara "slå" ihjäl" dem..Vem "Faen"har gett dem rätten till att bestämma???över oss kvinnor..Ja .jag bara undraR !! Du.. INGEN och jag menar INGEN Man ,ska någonsin våga ,eller bestämma över mig.. Ibland så blir jag så ,frusterad,när vissa kvinnor ,säger..jag måste fråga min man???? Ja..hallo ??? då får de själva skylla sig själv,det är min åsikt iallafall!..Herreje.."fråga sin man "??? VARFÖR?? Frågar "Mannen någonsin kvinnan???? Näe..Vi ska icke acceptera Dumheter.. Lika värde, på samma villkor..så är det...!

    SvaraRadera
  14. Mary-Louise½!
    Jag förstår vad du säger,och jag har
    skrivit till dej.
    Kramar.

    SvaraRadera