tisdag 17 november 2009

Hej på er denna Tisdag den 17/11-2009.

Ja som ni ser så äre detta året snart också borta och vi går in i 2010,sista året för Borgarna att regera,tja de har ju fortfarande 10 månader att visa att de har något viktigt att säga.Annars tror jag att Sverigedemokraterna kommer att få ett ord med i leken,men då har de sig själva att skylla.Nåja det var väl inte det jagh skulle prata om utan snarare denna Tisdag som är en väldigt grå dag med inslag av regn emelleanåt.inte en solglint syns utan bara grått över det hela och det är 9 grader det har gått upp och ner i temperaturen det får mej att tänka på August och Lotta när man sjöng den förr,minns ni när man sa August skulle alla herrar resa sig och sa man Lotta så skulle alla kvinnor resa sig..Den var kul den den höll temperaturen uppe inte sant?Jag tycker det sjunfgs alldeles för lite idag då menar jag inte bara sommarmånadernas allsång på Skansen utan allmänt runt om i våra stugor.Har vi glömt bort en sådan viktig bit i vårt liv.Nåja det var lite funderingar av idag.Kram till den som vill ha-Jag önskar er en trevlig Tisdag.//Agath.

10 kommentarer:

  1. Hej Agath! Tack detsamma.

    Det här med SverigeDemokraterna har jag inte riktigt förstått mig på eftersom det partiet (och några andra) tillkommit sedan jag lämnade Sverige. Vad står SD för egentligen? Jag har sett olika meningar, men du kanske kan förklara hur du ser på partiet i fråga? Själv har jag alltid varit moderat, men längre åt höger vill jag absolut inte sträcka mig :). Tycker inte om det extrema i varken religion eller politik.

    *tisdagskramen*

    SvaraRadera
  2. Hej Agath

    Tittar in som allra hastigast..är lite upptagen just nu ..denna vecka också sen är man på banan igen som man säger..

    Du får ha en trevlig dag i gråvädret..

    xxx
    Kojiki

    SvaraRadera
  3. Hej Vännen !
    Ja, jag tog bort länken i natt f0r det var den som ledde till Passagen, visste inte om du ville ha den här bokmärkt så jag ville fråga först, är det Ok ? Vill gärna ha dig borkmärkt för när jag tar mina besöksrundor går jag igenom bokmärkena och ibland "glöms" de som inte är där bort ...
    Sköt om dig !
    Kramar, Doris

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Hos oss har det regnat sedan kl 5 då jag vaknade. Allt är bara blött & lerigt.Och mörkt.

    August och Lotta var det längesen man sjöng.

    Trevlig kväll!

    Kram / Suss

    SvaraRadera
  5. SD vill jag inte ens lyssna på men jag läste igår att partiet är riktigt stora nu.

    Usch ... skrämmer mig oerhört.

    Kan vi inte starta ett August&Lotta-parti istället?
    Tror det vore mycket bättre.

    Kramar till dig Agathen

    SvaraRadera
  6. Hej Ginger!
    Idag har vi varit ute för att noas lite
    priset på just detta vi ska eller inte ha
    TV med inbyggd digitalboxer eller bara digitalboxern.Vi har inte bestämt oss än.För jag grunna ju på det att denna TV:n kan ju faktiskt
    gå sönder i dag i morgon nästa år då har jag köpt
    för dyrt ju.

    Jo med det vet jag att du tillhör,men människor har börjat gå från sina partier som de röstat på innan och börkjat titta mot Sverigedemokraterna,som du säkert vet är de som är mot denna flyktinginströmmming i landet.Så därav tror jag att många går från sina gamla partier.
    Jag önskar dej en trevlig Tisdag.
    Kramar.

    SvaraRadera
  7. Hej Kojiki!
    Jo jag har förstått du har varit upptagen,
    hoppas du inte förtar dej min vän.
    Jag önskar dej en trevlig Tisdagskväll.
    xxx

    SvaraRadera
  8. Hej Doris!
    Ja jag vet ju att jag ville ha det för
    bara för en del,men det var ju när jag
    var så arg på passagen.Men det har lagt
    sig nu.Så du får gärna bokmärka mej.*ler*
    Kramar.

    SvaraRadera
  9. Hej Fuschia!
    Ja här regnade det också i natt.
    Visst blir det väldigt lerigt
    tur det finns stövlar och regnkläder.
    Ja det var många år sedan man sjöng den,
    men visst var det kul på den
    tiden.*ler*
    Jag önskar dej en trevlig Tisdag.
    Kramar.

    SvaraRadera
  10. Hej Ninasol!
    Ja jag hörde också det att de blivit stora,
    men det är ju sifomätning så man vet inte vad man ska tro.
    Själv kommer inte jag att ge dem min röst

    Jadu det låter något det,mycket bättre än
    andra partier ihop.Ja för att inte säga oskyldigt.
    Jag önskar dej en trevlig Tisdagskväll.
    Hoppas du kryar på dej snart.
    Kram till dej också min vän.

    SvaraRadera