måndag 16 november 2009

Sådär ja nu är videon startad.

Nu ska jag gå till sängs och fundera en stund hur vi ska ha det om det blir en TYV med digitalbox i,eller vi köper en digitalbox som går att titta på samtidigt som man kan spela in en annan kanal,ja det är svåra beslut att ta,särskilt om man inte kan välja och vraka,man måste som sagt var rätta munnen efter matsäcken ett ordspråk som gäller lika mycket idag som när jag var gift andra gången.Jodå jag vet hur det är att vända på slantarna mer än en gång.Det kanske inte låter så alltid,men eftersom när vi tex är ute och äte så betalar vi varannan gång maten,det är schysst tycker jag.Jag har väl egentligen inte ätit ute så mycket förr som jag gjort sen jag flyttade upp hit.Men ibland får man ju unna sig.Bara man inte tar plankstek varje gång*ler*Nåja det var bara lite utanför protokollet.Godnatt till er allesammans önskar "Kaksmulan"//Agath.

10 kommentarer:

  1. Det är skönt att unna sig att äta ute nån gång då och då. Det måste man få göra.
    Vet inte om denna kommentar går igenom, håller tummarna.
    Kramis ekorrn

    SvaraRadera
  2. Hej på dig..Nu såg jag dig :) precis så hade jag föreställt mig att du såg ut...jag är ju lite "synsk" vet du...Ha en fin dag trots det trista vädret...tur att vi har solen inom oss eller hur*fniss* Kramar..

    SvaraRadera
  3. Du det är absolut mycket bättre med en dvd som man kan spela in på samtidigt som man ser något annat program...*L*

    SvaraRadera
  4. Godmiddag!
    Pissväder även idag. Undrar vad han där uppe råkat ut för?? Väldigt kraftig blåskatarr??
    Idag har jag bara stallet och bågskyttet att bita í. Inga jobbiga möten eller kurser för omväxling skull. Nästa vecka startar Inne Korren igen, det ska bli kul.
    Jaha du, vända på slantarna får vi göra varje månad, men vi unnar oss att äta ute eller köper med pizza hem när vi tycker ändå.
    Unna dig en apparat som kan spela in och som du kan titta på smatidigt fast på olika kanaler. Det är på dina vilkor du ska kunna se på TV säger ju reklamen.
    Haq en bra tisdag!

    SvaraRadera
  5. Hej ekorrn!
    Så roligt att se dej här.
    Javisst måste man unna sig en middag då
    och då ute,Jodå du höll tummarna
    korrekt*ler*Du kom igenom.
    Jag önskar dej en trevlig Tisdag.
    Kramar.

    SvaraRadera
  6. Hej Mary-Louise!
    Haha säger du det,Här regnar det och
    har gjort det även i natt.Åter en grå dag.
    Ja visst men ibland hjälper iontye det så
    då får vi ta apelsinerna till hjälp eller
    det var den solen du tänkte på*ler*
    Jag önskar dej en trevlig Tisdag.
    Kramar.

    SvaraRadera
  7. Mary-Louise igen!
    Nu förstår jag inte vad du menar,
    om du har en DVD kan du ju inte spela ion en kanal ocjh se en annan,nu har vi en sådan DVD
    sambon köpte den av sin bror när han köpte en ny.
    Han satt och läste den igår,så jag får väl höra
    vad han säger sen ,för den kan jag inte alls.
    Jag återkommer med detta.
    Kramar.

    SvaraRadera
  8. Hej Agath!

    Jag kikar in här så här strax efter lunch. Vi hade regn på morgonen, men just nu så ser jag att solen faktiskt kikar fram lite mellan de grå molnen. Det är lite, lite blå himmel också. Jag undrar om det inte håller på att spricka upp.

    Det är lyxigt att äta mat ute och att slippa fixa det själv. Det är väldigt sällan som jag gör det. Faktiskt.

    Idag åt jag omelett och makrill i tomatsås till det. Jag sitter just nu och vilar på maten.

    Ha en bra tisdag!

    Kram
    Anna-Karin

    SvaraRadera
  9. Hej Recurven!
    Samma här,men jag tror snarare att det varit
    änglarna som varit olydiga och vill ha kuddkrig
    så har de fått bannor av Sankte Per.
    Ja vi får väl se,man vet ju aldrig hur länge denna TV:n hänger med heller,jag menar den har ju ett antal år på nacken,jag vet inte hur lång livslängd det är på TV:n,men ponera att vi bara kopte digitalboxen och väntar med TV så länge och det går hädan i morgon,tja då står vi där likförbannat utan TV och digitalboxen kan man ju inte se igenom inte sant?
    Jasså nu börjar inne korren,jag då blir det inte mer en massa steg för din räkning i skogen förrän till våren.
    Javisst måste man unna sig en middag eller pizza då och då.
    Jag önskar dej en trevlig Tisdag.
    Kramar.

    SvaraRadera
  10. Hej Maskroskvinnan!
    Ja välkommen!
    Här är det bara grått just nu så håller regnet uppe.Men någon sol det syns inte så långt ögat kan nå.Vad avundsjuk ag bli blå himmel det är ju flera dagar sen sist.
    Det gjordew jag inte förr,utom det var något med facket,jag var väldigt aktiv för ser du.Då kunde det hända att vi tog en middag,annars är jag inte så bortskämd jag heller med det.Nu äter vi dagens rätt som bruna bönor,eller Raggmunkar.Jag gick aldrig på ett café tex.Godast var det man hade gjort hemma.Så långt har inte jag kommit än haha.
    Jag önskar dej en trevlig Tisdag.
    Kramar.

    SvaraRadera