måndag 26 september 2011

Svetten lackade i dag....

Idag behövde jag gå lite raskare för jag kände mig så frustrerad,nåja jag gick 3 km och det blev 4616 steg så det får jag väl vara nöjd med sen kom sambon så jag kunde få lite vatten,man har ju inte så stora fickor så man kan ha vatten med sig.Sen körde vi en löite liten runda,så hem igen och laga mat ja det är väkl vad jag gjort i stort sett.Nu är det natta så nu kallar sängen jag önskar er alla en god natt kram till den som vill ha från "Kaksmulan"Agath

33 kommentarer:

  1. Heja på!!
    Du är duktig du som går själv alltjämt..
    Jag har funderat på kossan du nämnde. Kanske är det en Jersyko han skaffat. Dom är mörka och har stora juver. De mjölkar fetast mjölk av alla kossor. Förr hade många bönder dessa för de gav mycket mjölk också. Man får bidrag för att ha sådana för de finns så få kvar av dom. Jag borde få bidrag för min "fjällko" (Bounty). Mina kompisar gav mig en kogrimma när jag köpte Bountys mamma för de tyckte hon likna en Fjällko..
    Annars idag har den bara gått, jag har fixat lite med klubbens långbågar och pilar, de ska med i morgon.
    Nu är maten klar, sedan ska vi till stallet och ge hästarna kvällsmat.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  2. Hej Recurven!
    Tack ska du ha för du hejar på mig.
    Idag gick jag inte så långt jag gick in mot byn idag men sambon var för snabb men det var segt att gå idag så jag gick inte mer än 2516 steg och det blev knappt 2 km 1,96 för att det ska vara rätt.
    Ja den där kossan ser inte alls ut som de andra kor jag mött,den är inte brun eller svart/vit utan mera gråbrun kanske man skulle säga,ska försöka fota den en dag.
    Jasså du säger den har fetast mjölk hur många % då?
    I morgon ska jag till Uddevalla på hudkliniken så då kommer jag att vara frånvarande både steg och annat...Du kan väl hålla tummarna för mig jag är allt lite nervös...
    Idag fick jag bekräftelse på när jag varit hos läkaren med min hand att det har skickat på vårdgaranti har du inget sådant eller han har aldrig frågar,i så fall tycker jag du ska fråga....
    Jag önskar dig en trevlig dag.
    Kramar

    SvaraRadera
  3. Hej Agath
    Skulle bara kolla om det gick att lägga in en kommentar här....Recurven verkar ha problem med det..men det fungerar som det ska.....

    Keep in Walking..du är såååå himla duktig!

    SvaraRadera
  4. Hej Kojiki!
    Aha så det är därför Recurven inte synts till,jag har heller inget problem med att komma in till henne...men då förstår jag hennes frånvaro.
    Tack så hemst mycket vet du idag gick jag ända till Nossebro och lite till,hade inte mer äön ett par hundra meter så kom sambon,så jag åkte resten så idag gick jag 4,08 km och det blev i steg 6289 steg,har inte gått så långt sen förra året innan branden.
    Hoppas du får en fin dag i morgon
    xxx

    SvaraRadera
  5. Hej Agath. Det var inte i går. Härligt att höra att du kommit igång med promenaderna igen ;-)
    Sv. Tack snälla du. Nu är vi ovanför Idre på fjällvandring. Gotland kommer vi inte till i år.
    Att fjällvandra är helt underbart. Har även varit inne i Norge en sväng.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Duktig !
    Jag är så glad för att jag har upptäckt Zumban för man behöver ju röra på sig ;-).
    Ha en bra vecka, kram.

    SvaraRadera
  7. Hej Susanne!
    Nej det var ju inte det,jo jag känner ju att jag behöver promenaden *ler*
    Så det är på Idrefjällen du är och vandra,där har jag aldrig varit,men en längtan till det ovanliga behöver nog jag också...
    Så de blir ingen Gotland i år.,Det är väl härlig luft däruppe kan inte vara så stor skillnad på där du är och Storlien inte sant?Hög luft härligt att andas.
    Ha en fin dag.
    Kramar.

    SvaraRadera
  8. Hej Doris!
    Tack för du tycker det...
    Är det svårt det här med Zumban?
    Jag menar jag är ju inte riktigt okey med mijn fot.
    Ha en bra vecka du också.
    Kramar.

    SvaraRadera
  9. Tjenare!
    Det funkade!!!!
    Allt är OK! med oss.. Jag skickade ett mail sent igår kväll till dig. Var har det kommit!!
    Har tränat dubbelt idag, först bågskytte och sedan gymmet, har tappat några cm igen på en månad men vikten är näst intill still. Men det kommer nog att rasa bara jag kommer igång..
    Ska snart i säng nu.
    Ha det bra!!

    SvaraRadera
  10. Godkväll!
    I dag har vi slitit ut golvet i hästsläpet. Jag har skrivit om det på min blogg och det finns bilder på det också. Annars har inte hänt så mycket. Jag börjar komma i ordning med alla grejer på nya datorn, men det tar tid att lägga in program och hämta hemsidegrejerna från internet igen. Men jag har ingen brådska så det får ta den tid det vill. Skönt är att fått ordning på mailen. Och kul att det funkar att kommentera hos dig igen..
    Har du fått mailet jag skickade härom kvällen eller kom det bort i syberrymden??
    Ha det så bra!

    SvaraRadera
  11. Hej Recurven!
    Så roligt att se dig här igen,det har känts lite tomt när jag inte har sett dig här men det har du nog förstått,Ska kolla igen ochj se om det har kommit fram annars är det väl ett spöke som varit framme vi börja närma oss halloween inte sant?
    Duktig flicka ta det bara inte för häftigt...
    Själv har jag gått både i går och i dag igår blev inte mer än lite över 2 km idag paserade jag så idag stod det 3,14 och det blev 4837 steg
    men inte går jag ner ett hekto precis,men man får väl se det på längre sikt..
    Hoppas du haft en bra dag.
    Kramar

    SvaraRadera
  12. Recurven!
    Oj oj det måste jag se,du aktar väl din hand,
    vet du jag har varit av med mitt stöd för handen och kunde inte begripåa vad jag hade lagt den,idag hittade sambon den så idag åkte den på igen,men den känns lite obekväm.
    Du är duktig som kan så mycketb om datorer göra hemsidor och sånt jag har aldrig vågat göra det du gör,jag är rädd att tryckat fel och då kan det vara ett ogjort arbet ju..
    Kramar

    SvaraRadera
  13. Godkväll!
    konstigt?? Var kan det mailet blivit av??? Strunt samma, jag hade bara skrivit lite om Bounty och det står ju samma på bloggen så du har inte missat något.
    Jag har fått kopian på röntgenplåten av hoven nu och tänkte skriva om det i morgon. Jag har inte haft tid i dag
    Golvet i transporten är nu på plats och ny besiktningstid beställd. Det känns jätteskönt att det är klart. ska fixa bromsarna på bilen på onsdag. Vi ska byta skivor, bromsok och klossar nu till vintern. Killen på verkstan tyckte att bilen inte var värd att göra detta på, men vi har inte råd att köpa någon ny bil och inte får man en bra för 5 tusen heller. Så vi lägger det på bilen ändå. Bilen har ju ändå högt värde för oss...
    Allt OK! med Bounty. Min hand har jag haft lite känning i nu efter vi konkat på skivorna till släpet, men det känns även efter jag har gymmat, värst är att jag blivit lite osäker när jag skjuter båge. Det känns som att jag tappar strängen och vi ska tävla den 29:e okt. Måste komma över det på något sätt..
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  14. Hej Recurven!
    Ja jag var inne antingen strax innan jag la mig eller på förmiddagen men det fanns där inte då,tittade
    nu för att vara säker men det finns inte där bara..
    Ja då har du skrivit om det nu ska kolla nu för jag ska strax isäng.
    Ja vilket slit du har gjort med golvet i transportvagnen,förstår ju att du behöver den där vagnen,och man är ju inte gjord av pengar.
    Ja att du haft känningar i handen är nog för du arbetat med den tappar du saker?
    Jag förstår att det gör dig orolig om du ska skjuta med pilbågen.
    Klappa om lille Bounty från mig.
    Hoppas du haft en bra dag.
    Kramar

    SvaraRadera
  15. Goddagens!
    Fick kallels till den där provtagningen av nerven i handen idag. 1 nov, så jag behöver inte vänta till mars. Den undersökningen kommer att göras i Eskilstuna och inte här i Nyköping. Fy faro att behöva sitta och köra till E-tuna. Det blir en tur på 16 mil igen bara några dagar efter vi varit där och tävlat den 29:e. Men det är väl bra att få det gjort för jag vill inte ha det så här... Tappar saker??? Det brukar flyga omkring grejer eftersom jag inte har samma känsel, knivar är svåra att få tag på, de är så platta. Att stå vid spiseln och steka och vända grejer med stekspaden är en övning som handen inte gillar har jag kommit på.
    Tur att vi ska fixa bilen innan jag ska till E-tuna, ingen sovmorgon den dagen. Ska vara där 9.45 och det tar nästan en timma att åka dit. Men jag vet var sjukan är i alla fall, åkt förbi där så många gånger.
    Här är disigt och grått idag. Bounty är uppe i sin hage och jag ska snart gå ner dit och fixa, har stalltjänsten i kväll också.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  16. Hej Recurven!
    Vad bra att du kom in så snabbt,då gick du på vårdgarantin ändå,det är ju bara 1 dag efter jag ska till Lidköping till Ortopeden,får se vad de
    kan hitta på,annat förband skulle inte skada förstås,lite svårt att arbeta med detta förbandet.Jo men det får man vara beredd på att man får åka långt huvudsaken man kommer iväg och bli kollad,kan du inte stanna kvar i Eskilstuna när det bara gäller 1-2 dagar?
    Du vet att det finns redskap som kan underlätta det i hemmet gå till arbetsterapeuten hon kan hjälpa dig för en smärre 100.lapp tror jag det kostar...men det är det värt.
    Hur har du det när du ska skriva känns det som om du inte hantera din namnteckning längre så hade jag det,tur att man var så känd så de kände igen en haha
    RTänk att de lägger ens besök så tidigt,när man mhar långt att åka.
    Här är grått här också,i går hade vi så fint väder men då var det inte läge att gå för mig.
    Ja Bounty ja han har det gott i sin hage,
    Hur fungera djur egentligen ja jag tänker på den där kossan somn är ensam bland alla hästar.
    Hon råmade när jag kom så jag pratade med henne och hon råmade,jag tror hon känner sig ensam.
    Ha en bra dag och var rädd om din hand.
    Kramar

    SvaraRadera
  17. Hejsan!
    Haha, skojar du?? Jag som skriver dagbok varje kväll i sängen innan jag ska sova. Då brukar fingrarna somna och det blir lite konstig text mellanåt. Lite problem att skriva namnet måste jag hålla med om att det är. Jag håller pennan lite annorlunda för att kunna skriva över huvudtaget. Skriver även ofta fel på datorn, får kolla genom hela tiden och rätta...
    Nej, det är inte att tänka på att vara kvar i E-tuna, vill inte vara borta från djuren. Visst hade det funkat att ta husvagnen med och campa på campingen i E-tuna. Den är jättefin och jag trivs där. Var där ofta när vi var på kattutställning i E-tuna.
    Ja, det blir tidigt att åka den 1 nov. Jobbigast blir ju att vi just ställt om klockan, jag som har lite jobbigt med det i början, men det får väl gå.
    Snart fodringsdax i stallet.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  18. Godkväll!
    I dag eller nu känns det i handen att jag har gymmat igen. Jag blir lite frustrerad av den konstiga känslan för jag vill ju gymma. Har varken druckit Loka eller whichyvatten men ändå har jag som kolsyra i fingrarna.
    Jag hann inte skjuta något idag för vi plockade ihop en av de nya bågarna istället. Har en ny tjej som ska med oss andra på tjejkväll i Södertälje den 18 nov och jag ville hon skulle skjuta in sig på den här nya bågen istället. De gamla ser så trista ut.
    Ute har det varit grått och trist med regn hela dagen, hoppas på bättre väder i morgon när
    jag ska iväg med bilen. Ska cykla mellan då.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  19. Hej Recurven!
    Skrev till dig igår så försvann allt så jag tappade sugen,så tänkte jagb ta det i morse,
    men det ville sig annorlunda vi har haft taskigt väder så jag kan ju inte skylla på att jag inte varit här men ändå inte här....
    Ja vi har väl lite olika jag hade ingen känsel i finfrarna och de opererade mig 1986 så det har hållit jättebra,fast läkaren sa att att han var inte säker på om jag skulle bli bättre men sämre skulle jag inte bli,men jag blev bättre och det är jag glad för,det jag nu har är en utväxt och det är inte samma sak som carpaltunnelsyndrom.
    Men då gick du på vårdgarantin ändå det är ju bra,du ska dagen efter jag ska till ortopeden,vad det blir där vet jag inte riktigt än men det blir väl många turer innan de kommer till skott.
    Hoppas du haft en bra dag.
    Kramar
    PS;Du vet att det finns redskap för de som har försvagningar i händerna tex...DS:

    SvaraRadera
  20. Recurven!
    Det du har är riktigt vi kalla det sockerdricka men det är samma sak inte sant?
    Hoppas det går bra för dig att cykla när du är som du är i handen,men ta väl hand om dig.
    Så hoppas vi att regnet inte ska hålla i sig
    Ha en bra dag.-
    Kramar
    PS:Hoppas allt går bra med bilen.DS:

    SvaraRadera
  21. Hej!
    Ja, sockerdricka eller kolsyra i fingrarna är samma grej. Har varit iväg med bilen och cyklat hem i spöregn givetvis. Handen gillar inte att vla på styret men jag håller lite runt ringklockan på styret så handleden inte böjer sig lika mycket, då går det bra.
    Det där du skriver om vårdgaranti har jag ingen aning om vad det är. Detta är ju egentligen första gången jag söker vård för något sådant, förutom när jag hade lunginflammation för 10 år sedan. Har fått veta att jag kan få ersättning för min resa till och från E-Tuna för denna undersökning i all fall. Det ska jag försöka få för jag har ju 16 mil tur/retur.
    Ska ner till stallet nu för hovslagarn kommer vid 13, vill få det färdigt tills dess.
    Hade gott!

    SvaraRadera
  22. Godkväll!
    Nu har jag fått hem bilen igen och jag fick skjuts av stallkompisen så jag slapp cykla igen. Det regna när jag körde hem också.. Det blev en himla skillnad att bromsa nu vill jag lova, nu kan vi åka till E-tuna utan att vara skraj för att bromsarna ska paja eller ligga och göra skivorna varma. Men fy faro vad trött i kroppen jag känner mig... Ont i baken har jag också, ovana att sitta på sadeln + min träningsvärk som inte vill ge sig bak på låren.
    Bountys fötter har blivit fixade och nya skor med hål för broddar inför halkan har vi ordnat. Det sitter blindbrodd i hålen så att de inte ska förstöras eller bli massa smuts i gängorna. Har en ny sort i hålen som jag inte provat tidgare, får se hur de är??
    HA det bra!

    SvaraRadera
  23. Hej Recurven!
    Jag vet inte hur nytt det där med vårdgarantin är,kommer inte ihåg när de frågade mig första gången tror det är bara ett år sen,men jag är lite osäker på det.
    Oh din stackare så du kom ut i regnväder,här lyste solen när jag tog min promenad.
    Lungiflammation har jag inte haft sen 1967 tror jag.
    Men det var tur du kommer i väg innan vintern i alla fall.
    Kramar

    SvaraRadera
  24. Recurven!
    Vad skönt att du slapp att cykla igen,så Bounty har fått nya skor
    kan vara intressant att se hur de är,hur det än är så måste han ju trampa både här och där och i snön ja du får väl se så småningom,vet du Kossan jag pratade om för ett tag sen råmade på mig på hemvägen,för jag gick den sista biten hem s¨hörde jag någon som råmade jodå det var kossan och hon hade fått en kompis det var väl det hon ville tala om för mig*ler*Så¨jag pratade med henne en stund.
    Godnattkram.

    SvaraRadera
  25. Hejsan!
    i kväll har jag varit på gymmet fast inte gymmat. De hade mingelkväll där ikväll för att samla in pengar till Rosa Bandet. Allt man köpte eller skängte går till Rosa Bandet. Men jag har inte tagit några lotter för jag gillade inte vinsterna. Smink och olika sorters krämer, det är inte min smak. Det fanns andra grejer också men, nej jag lät bli. Jag fikade lite istället och de pengarna gick också till samma sak. Det var varmt i lokalen för den är ganska liten. Det var två tjejer som uppträdde och flera som sålde grejer.
    I morgon ska Bounty få komma upp i hagen igen, undrar om han blir glad då?? Han har gått 3 dagar nu nere vid stallet, men han verkar vara glad ändå..
    Jag sköt lite idag på 12m, men jag tröttnade snart. Inget roligt att skjuta på det avståndet, men jag tycke det var bättre att skjuta på 12m än att inte skjuta alls. Det är bara 1 vecka kvar till tävlingen. Har kollat lite och vi blir flera stycken som ska skjuta långbåge, någon ny också som jag inte vet vem det är, får väl se hur det går med handen...
    I morgon är det fredag, ska handla lite då så det blir att åka till staden igen.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  26. Hejsan!
    Fredagen gick i ett nafs med besök inne i staden, pratade typsnitt med firman där vi ska beställa nya klubbtröjor. Det fanns massa att välja på. Fick adressen till en webbsida som jag kollat genom en bit. Har hittat några intressanta.
    Var till affären även idag eftersom mitt minne är som en påse nötter. Jag glömde något så viktigt som Bountys morötter... Men på tisdag börjar de i Nottköping köra morötter till stallet igen var 14:e dag. Bounty har gått i hagen idag och vädret har varit lite trist bara. Duggregnat lite till och från.
    Just nu står Raggarmunken i ugnen och baconet är på. Bacon raggar kaka *ler* istället för fläskpannkaka. Inte Raggarmunk à La Recurven här inte. Mera omgjord!! Hoppas på en lugn söndag. Då blir det kyckling och currysås med ris.
    Ha en bra lördag!

    SvaraRadera
  27. God dagens!
    Har gjort klart allt i stallet redan nu på morgonen för att få "ledigt" på dagen. Bounty har jag tagitupp till hagen och idag är det fint väder ute. Jag ska fortsätta leta typsnitt till tröjorna för det finns massor kvar. Fick även en snilleblixt om att göra om deignen på texten också, men det godtar nog inte de gamla gubbarna. Men jag kan ju visa mitt förslag och se vad de säger..
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  28. Hejsan!
    Här lyser solen med sin frånvaro och det är gråkallt ute med snårblåst, Brrrrr!!!
    Bounty är i hagen och jag hoppas det inte ska börja regna, har inte räknat med det precis. Ska snart ner till stallet och göra mina stallsysslor, samma sak varje dag. I övrigt kommer jag nog att hålla mig inne idag. Jag ska försöka sammanställa en liten lista över tänkbara typsnitt till klubbtröjorna. Kanske vi kan enas om något bra.
    Sköt om dig!

    SvaraRadera
  29. Godkväll!
    Idag har jag bara gjort vad jag måste, pratat med Bounty och fixat till honom. Var till bågskyttet och tränade lite och sedan gymmade jag. Det var segt men jag gjorde så gott jag kunde. Det skulle kunna gå och se Norrsken på himlen idag för Kp är uppe på 7. Det ska kunna ses här nedåt oss redan från Kp 5. Men inte kan jag se något!! Jag vet ju inte hur dax man ska kunna se det, kanske senare inatt. Ska ta en runda till ut och kolla innan jag hoppar i säng.
    Godnatten!!

    SvaraRadera
  30. Hej Recurven!
    Ja det är mycket nu med det rosa bandet,till och med bagerierna gör bröst så enn bakelse som prinsessbakelse fast det gjorts som ett bröst,och där går en del av pengarna till rosa bandet...Det är hemskt många som har fått cancer,att de aldrig får bukt på den...
    Ja du raggmunkar skulle jag också vilja ha men jag vill ha fläsk till får väl se om vi tar oss ut och handla så jag får tag på fläsk,i så fall har du räddat min middag idag.*ler*
    Ha en fin dag.
    Kramar.

    SvaraRadera
  31. Recurven!
    Det var ju i fredags du hade det haha
    Nåja jag har lyst med min frånvaro ett tag
    Det har ju varit ett par fina dagar så det var säkert gott för Bounty att
    gå i hagen.
    Kramar

    SvaraRadera
  32. Recurven!
    Här lyser solen också med sin frånvaro,det ser ut som regnet hänger i luften.
    Har du märkt var hösten tränger sig på nu,
    Ja det är ju inte mer än 2 månader till jul
    Hur gick det med förslaget?
    Kramar

    SvaraRadera
  33. Recurven!
    Jo men Bounty behöver ju också sällskap,
    sa jag att kossan jag pratade om till dig innan har fått en kompis nu så nu råmar hon inte på mig haha
    Kramar

    SvaraRadera