fredag 6 maj 2011

Hej På er denna Fredag den 6 maj.

Igår var jag och skulle skaffa en blus eller jumper till idag för blusen jag hade sist på begravningen den var väl så rökskadad,för jag hittar den inte....så det blev en heldag för vi körde till Lerum för att se om de hade något.Jag fann en som föll mig i smaken kjolen klarade sig och jag kom i den,så det behövde jag
inte köpa en ny.Så vi passade på att äta här i Lilla Edet klockan var rätt mycket när vi kom hem så att sätta i gång mat då hade blivit allt för sent.
 
Så medan vi åt vår mat så såg sambon denna båt glida förbi,ja kanalen går ju precis utanför och kvällen var fin,fast lite kall så vi satt inne och åt,men det hindrade inte sambon att ta ett kort ändå.Visst ser det mysigt ut.Jag önskar er en Trevlig Fredag och en kram från "Kaksmulan"//Agath.

58 kommentarer:

  1. Godagens!
    I dag är den gula framme men det blåser svinkallt ändå. Jag har varit ner till stallet och tod ute och borstade av Bounty massa löst hår som fick flyga fritt i blåsten. När jag stod där kom det faktiskt förbi svalor ovan för oss och kvittrade.
    Var till bågskyttet en sväng i går och provade skjuta lite, men jag var tvungen att sluta för fingrarna stelande. Annars gick det sådär med skyttet, har ju inte kommit igång riktigt ännu. På söndag ska vi till en 3D tävling straxt utanför Norrköping. Hoppas bara Bounty inte blir dålig då igen. Han har varit OK hela veckan nu annars. Men han är väldigt uttråkad på sin lilla hage. Han ska få komma upp i sin sommarhage nästa vecka.
    Nu ska vi ta lite fika för jag är sugen.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  2. Hejsvejs!
    Värmen har kommit tillbaka, men det blåser men inte så kallt. Måste var noga med att Bounty får i sig sitt betforvatten nu när det är varmt igen. Han har druckit flera hinkar redan idag och har en stående i hagen. Ska gå ner och kolla honom senare.
    Vi hade tänkt grilla revben och ha potatissalld till. Det blir första grillningen för året, liksom tävlingen jag ev. ska på i morgon. Men jag är asatrött, förstår inte varför?? Har ju sovit???
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  3. Hej Recurven!
    Ja den gula var frame här med igår men vi var
    inte hemma.....
    Så det blev ingen tripp út i det blå utan vi satt inne.
    Ja det är bra du har bågskyttet så du kan koppla
    av tankarna lite.Din sambo är väl hemma och kolla till hur Bounty har det.
    Hoppas du hade en bra dag.
    Kramar.

    SvaraRadera
  4. Recurven!
    Ja den har ju kommit tillbaka så jag kokte lite kaffe sen ska vi ta oss en tur ut i det blå.
    Tror jag det att du får hålla koll på honopm så han sköter sitt drickande...
    Att du är trött är väl inte märkligt,för även
    man sover så fäöljs ju tankarna med tror jag sen är det så att när man drömmer mycket och
    blir avbruten så blir man som dui säger astrött.
    Hoppas du får en bra dag ändå.
    Kramar

    SvaraRadera
  5. Godkväll!
    Haha, vi var så aströtta båda två så vi orkade inte plocka fram grillen, så började det blåsa som vanligt, så jag grillade revbenen i ugnen, men det blev gott det också. Med min hittapå marinad, består av Kaj P´s grillolja, ketchup och kebebsås. Det blir jättegott på revben, jag fattar det inte... Kebabsåsen är lite stark på kebab men ihop med ketchup blir den mildare. Kul blandning i alla fall.
    Bounty spelevinken var piggelin på eftermiddagen han höll på att snava omkull så bråttom hade han till de små grästuvorna som han tuggar i sig. Massa betforvatten hade han druckit och mera fick han och även nu till kvällsmat. Hoppas att han är OK! i morgon så jag kan åka på tävlingen. Har inte gjort några ändringar på något nu.
    Har´e!

    SvaraRadera
  6. Så bra att du hittade något som föll dig i smaken. Härligt att kunna åka runt med bilen igen, efter allt som hänt. Är sambon helt bra nu?
    Kram från mig

    SvaraRadera
  7. Ser ut tills att vara ett mysigt ställe som ni åt på och härligt att kunna se båtarna glida förbi.
    Önskar dig en skön fortsättning på helgen, kram.

    SvaraRadera
  8. Godkväller!
    Tävlingen idag blev lyckad tycker jag. Du får läsa på bloggen.
    Men nu ska det bli skönt att få krypa ner och vila kroppen efter dagens långa promenad i olika terräng. Banan var rolig att gå och varierande och det tycker jag om.
    Bounty har skött sig idag och druckit vatten och jag lovade honom i kväll att han skulle få komma upp i sin sommarhage ett tag i morgon.
    Ha de bra!

    SvaraRadera
  9. Lilla Edet har jag aldrig varit till och vet nog inte alldeles precis var det ligger heller. Får se till att få lite mer kött på benen där. :-)
    Vilken häftig båt ni fick se. Är väl kanske inte den vanligaste båten som går på kanalen, eller?
    Såg dina vackra bilder på den spegelblanka sjön i en tidigare blogg och blev som vanligt alldeles lyrisk som jag alltid blir då jag ser vackra bilder.
    Trevligt med besök i påsk. Jag har förstått att det är extra trevligt då man har barnbarn. Jag har inte fått testa den lyckan än men sambon är morfar till tre tjejer som bor lite väl långt ifrån oss.
    Vi hade ungarna hit på middag på långfredan men annars gick min helg mest till att förbereda Cypernresan.
    Ha det gött!
    Kram.

    SvaraRadera
  10. Tjolahopp!
    Bounty har fått tillbringa sin 24-årsdag i sin sommarhage i några timmar. Han tyckte nog det var helt OK! Men han kom efter mig när det var dax att gå hem till stallet igen, han verkade tycka att det var dax han också. Han mumsade i sig maten jag hade lagt i krubban och fortsatte med höet. Jag hängde till och med ut flaggan för Bounty. Jag tycker att det är roligt att Bounty har fått bli så pass gammal som han ändå är nu, och vi har många roliga minnen ihop, Luciakörningar på stan, Möhippor, brudpar, ponnyridningar och bara trevliga turer i skogen med vagnen och mycket mera. Kan inte räkna upp allt.
    Snart ska vi ner och fodra hästarna och det har varit ett helt fantastisk väder idag. Jag kunde sitta på baksidan och lacka det lilla bordet vi ska ha på verandan, ska hämta in det när vi kommer upp från stallet sedan.
    Ska bli en lugn kväll och vi ska ta det med ro. Lite trött efter gårdagen och efter denna värme som vi haft idag.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  11. Hej Agath! Nej bloggandet kommer och går...hoppas att allt är bra med dig!
    Kram.

    SvaraRadera
  12. Hej Recurven!
    Nu är jag sen igen!!
    Men jag kommer och gå vi har varit ute en runda idag,och provat det nya bordet och stolarna vi
    köpte i går,man måste ju passa på när vädret är vackert inte sant,mina promenader blir det lite
    skralt med,men jag får försöka ta en dag framöver...
    Så det blev ingen grillning jag som gick opch var lite avundsjuk haha i onödan dessutom.
    Men grilla det inne är ju inte fel det heller
    har du provat att ha Jensen wichysås till?
    Det är himmelskt gott.
    Skönt att höra att Bounty är sådan piggelin.
    Hoppas din dag har varit bra.
    Kramar

    SvaraRadera
  13. Hej Susanne!
    Ja det var skönt att jag fann en jumper till kjolen,för den kom jag i i alla fall.
    Ja nu kan han köra gen men han klagar emellanåt på sin vrist,så det är nog löite ansträngande att trampa på gasen/bromsen det frestar nog en del.Annars verkan han må bra i benet lite stel bara.
    Hoppas du haft en fin dag.
    Kramar

    SvaraRadera
  14. Hej Doris!
    Ja det är ett vanligt matställe men det ser mysigt ut på utsidan.
    Det är en vacker vy ut mot kanalen till och får man då något att vila ögonen på visst är det vackert.
    Hoppas din dag varit bra.
    Kramar

    SvaraRadera
  15. Hej ninni60!
    Lilla Edet ligger när man kör mot Trollhättan från Göteborg,vi har varit och ätit där några gånger,nu vet jag inte hur ofta dör går båtar men detta är väl en pråm skulle jag tro.
    Ja det är väl vackert med spegelblank sjö.
    Ja det var roligt att ha min som med familj här,det blir ju inte så ofta vi ses i och med min rygg klarar inte för långa sträcker menvi ska föersöka ta oss upp till dem till mitt stora barnbarn fyller år.de bor ju i Falun så
    det är ju en bit att åka.
    Så du hade också småfolk vi påsken.
    Så du ska till Cypern då blir det lite bilder du bjuder oss på när du kommer hem eller?
    Jag hoppas du haft en bra dag.
    Kramar
    Kramar

    SvaraRadera
  16. Recurven!
    Så nu har Bounty blivit 24 år,jag måste säga att han är väldigt pigg för sin ålder.
    Skönt att han hade en fin dag i hagen.
    Det ärt ju klart att du ville fira honom med flaggan i topp.
    Ja du måste ha många roliga minner det förtyar
    nog de tråkiga som hänt honom med fång och han bakben.
    Jag får läsa på din blogg senare i dag för nu är jag trött och ska gå till sängs.
    Kramar

    SvaraRadera
  17. Hej Anne-Sofie!
    Ja jag ska ju onte säga något för jag har varit dålig att blogga sen i höstas,det har hänt så mycket som man försöker smälta.
    Ganska trött är jag när vi är ute och far.
    men jag får försöka ändå.
    Hoppas din dag varit bra.
    Kramar

    SvaraRadera
  18. Recurven!
    Ja jag såg att det hade gått bra på tävlingen och då hade jag inte hållt tummarna denna gången,har ju inte varit inne nu på ett par dagar.
    Kramar.

    SvaraRadera
  19. Åh så fint det ser ut med de rosablommande träden. Ser riktigt mysigt ut.Visst är våren härlig önskar dej en bra dag kraaaaaaaaaaam

    SvaraRadera
  20. God kväll!
    I dag har det varit en vanlig tisdag här. Lite varmare än tidigare och Bounty har fått äta lite gräs. Var till bågskyttet men jag sköt inte idag.
    Ska hoppa i säng nu så jag önskar GOD NATT!

    SvaraRadera
  21. Hej Lillatanta!
    Ja visst var det väl vackert,man
    kan ju inte låta bli att gota då inte sant?
    Hoppas du haft en bra dag.
    Kramar

    SvaraRadera
  22. Hej Recurven!
    Ja det har varit en varm dag jag är glad att bilen har luftkonditionering.Skönt att Bounty
    kunnat återgå att äta som vanligt igen.
    Hoppas du haft en bra dag.
    Godnatt till dig själv

    SvaraRadera
  23. Hejsan!
    Varmt som bara den idag och Bounty har druckit riktigt bra med betforvatten. Jag repade lite gräs idag och gav honom för jag hann inte ta upp honom till hagen eftersom vi skulle på arbetskvällen på bågskyttet. Jag har grundmålat klart 6 st tavlor och nu återstår det 14 st. Kanske tar jag några i morgonkväll innan nybörjarna. Beror lite på vädret så det inte regnar eller så. Det hotas ju med det nu...
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  24. Hej Recurven!
    Ja det har varit varm och naturen har verkligen slagit ut i blom,se bara på våra träd härhemma
    rabarber är stora,vi har varit ute idag också.Tog fika med oss och var och handlade på CityGross,där jag bland annat köpte Strömming så jag hade det till middag idag med potatismos,vi han inte mer än in med varorna förrän det kom en stortskur och det började Åska men jag skulle ändå göra vid maten så inga,datorer eller TV var på men vi drog ut kablarna föär det gjorde vi inte inna vi åkte...

    Skönt att Bounty driker riktigt igen och verkar hur pigg som helst.
    Så du har målat tavlor till skyttet,ja det är väl en del att göra kan jag förstå.
    Hoppas du haft en bra dag.
    Kramar

    SvaraRadera
  25. Goddagens!
    Nu gick det att komma in igen och skriva. De har visst hållt på med något för blogger var i "skrivskyddat läge" stod det.
    Allt är OK! med oss här. Jag blev väckt av telefonen idag men när jag kom ner till stallet hade Bounty stigit upp, så det var inget. Jag gav honom maten och den kastade han sig över direkt. Jag tog upp honom till sommarhagen igår och han gjorde 3 bockhopp på raden av glädje. Han har gnistan kvar den gamle mannen. Men bockhoppen blir inte lika våldsamma som de var innan hans knä pajade. Men glädjen finns..
    I dag ska vi bli hämtade vid 14-tiden. Vi ska åka till Södertälje och köpa en ny (gammal) bil. En veteranbil, volvo 264-79. Vi har ju en 264-77 men den är ju så rostig att den inte går genom besiktningen nu och en ny kostade mindre än att laga den andra. Men vi har gott om reservdelar....
    Ha en bra helg!

    SvaraRadera
  26. Godkväll!
    Det blev inget bilköp av. Bilen hade allt för mycket konstiga grejer för sig att jag blev lite rädd för den. Jag bedömde att den inte skulle gå att köra säkert med hem till Nyköping. Den liksom skakade massor när man gasade på och så började den tjuta, liknande när kardanknuten pajade på en v mina tidigare bilar. Allt för mycket att fixa och rost, skulle kanske kosta 20 tusen till att fixa. Då kan man hellre köpa en lite dyrare bil på en gång..
    Bjussade kompisarna på mat i Trosa som tack för att de med kort varsel ställde upp och skjutsade oss då mn tränares bil pajade på vägen till oss när han skulle hämta oss.
    Fikat klart.
    Ha de bra!

    SvaraRadera
  27. Hej Recurven!
    Ja jag har förstått att det var något
    problem för mina komentarer har heller inte fastnat såg jag.
    Vet du jag tror att Bounty vill att du ska komma ner till honom så det är därför som han
    ligger när stallägaren ringer...
    Tror jag att han är glad att komma i sommarhagen han vill ju visa dig sin glädje inte sant?Nej bockhoppen får han hoppa över
    den lille mannen,var du glad han bockade av glädje.

    Jag hoppas du haft en bra dag.
    Kramar.

    SvaraRadera
  28. Recurven!
    Såg att det inte blev något bilköp du får väl söka till ni finner en bil du är nöjda med.Det
    är ju otäckt att köra en bil som inte låter bra,en dag så springer du väl på en du gillar*ler*Ja dyrt är det i alla fall hur
    några eller hur många tusen man ska ge.
    Ha det bra du också.

    SvaraRadera
  29. Godkväll!
    Vi har tittat i verkstadshanboken om vad det där skakningarna kunde vara och vi har kommit fram till att det troligen är knutkorset som är på väg att paja. Det stod så tydligt att det var vid acceleration, jag kände även igen det eftersom jag har haft en bil som knutkorset pajade på och det bara skrek i hela bilen. Det vi hörde var bara början.. Nej, du vi lämnar den bilen till sitt öde. Det finns andra uppåt i landet, lite dyrare men i bättre skick..
    Bounty har varit uppe i sommarhagen idag i några timmar. Jag byggde ut hagen några meter så han fick lite mera gräs. I dag steg han upp som vanligt i morse och han gjorde inga skutt i hagen. Men gnäggade och var glad ändå..
    Jag har sysslat med min brors hemsida i stor sett hela dagen. Det bara strulade och ville inte som jag ville ha det. Men nu har jag fått ordning på det till slut. Jag har även lackat en gång till på träpilarna som vi ska göra Flu-flu pilar av. Pilar man kan ha för att ha tex. skjuttävlingar på skoj med att skjuta på bollar eller burkar.
    Nu tänkte jag smyga in på King.com och spela lite och koppla av.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  30. Recurven!
    Har du försökt och titta på blocket,många har hittat många saker där som är bra,fast man får
    säkert vara observant vad man än köper inte sant?
    Nog har du haft en väldigt roliga stunder med din kära Bounty,han är så levnadsglad den mannen.Trots sina motgångar har han ändå haft
    tålamodet och så har han en bra ägare också som vet att han älskar honom över allt annat-
    Så du har haft lite pysseljobb jag skulle aldrig våga så mycket med datorn jag tycker du är enastående.
    Jag hoppas du får en bra måndag.
    Kramar

    SvaraRadera
  31. Hej Agath!
    Det var längesedan jag tittade in här.
    Mycket har hänt hos mig ...

    Den 8:e Maj dog min mamma.
    En lång kamp sedan oktober 2010 är över.

    Långfredagen for vi iväg med ambulans till akutmottagningen i Eksjö.
    Där tillbringade vi hela påsken och alla dagar fram till den söndag då hon gav upp.
    Jag var med henne hela tiden och sov på hennes rum på lasarettet de sista två dygnen.

    Den 19:e, på torsdag alltså, hålls hennes begravning.

    Det är sorgesamt och tungt nu.
    Många tårar och väldigt stor saknad.
    Vet inte riktigt om jag ens fattat än att hon är borta.

    Önskar dig allt gott med en kram från
    Ninacian/Nincasol

    SvaraRadera
  32. Tjenare Moss!
    Den bilen vi var och tittade på hittade jag på just Blocket. Det finns flera där..
    I dag har vi varannan timmes väder, regn, sol, regn och sol. Just nu sol men det kommer mörkamoln över trädtopparna. Bounty går obehindrat och äter sitt gräs i hagen här uppe. Han bryr sig inte det minsta om att han får regn på ryggen. Jag fotade honom lite tidigare och även i ösregnet. Jag blev dyngsur. Hihihi..
    Ska snart gå ner med honom igen, vet inte om jag hinner innan regnet?? Jag ska lägga ut lite Bountybilder senare...
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  33. Hej Agath.
    Jaa, det har trasslat riktigt ordentligt ett tag. Inlägg och kommentarer som försvunnit, och aldrig kommit tillbaka. Men nu verkar det fungera igen.
    Hoppas allt är skapligt med dig. Har du börjat promenera lite?
    Kram
    Susanne

    SvaraRadera
  34. Hej Ninacian!

    Nej det var inte i går vi språkades vid,ja det har visst hänt mycket hos dig som mig.Vad jobbigt det är kära du.

    Sambons mamma har med gått bort,begravningen var i förra Fredagen.

    Men jag har haft min son här så det har gett oss lite glädje i alla fall.

    Ja kan du förstå att man har så mycket tårar inom sig,men det känns gott att du kan gråta
    det mildrar smärtan i hjärtat lite inte sant?

    Önskar dig allt gott också min vän.
    Vi hörs när du känner för det.
    Tröstekrammar.

    SvaraRadera
  35. Hej Recurven!
    Jasså var det där ni hade hittat bilen,men de
    har ju bra sakeer också har jag hört,men jag har inte köpt något själv.
    Ute ser det ut som en höstdag har gjort så i flera dagar,vi har haft kaffe med oss ut,men
    man har fått suttit påbyltad så det har inte varit så gott attg dricka kaffe.
    Ja jag har många gånger sett häöstarna här gått i ur och skur
    och tyckt synd om dem,men de är ju inte som vi människor.
    Du får ha en bra dag
    Kramar

    SvaraRadera
  36. Hej Susanne!
    Ja det var väl fel på Blogger då jag la in min
    kommentar kanske,jag var inne och försökte flera gånger,men de var bara borta*suck*
    Nej mina promenader har det varit skralt,har kännt att sambon behövt stöd så jag har varit med honom i stället så vi har tagit våra bilturer med kaffe med oss.Fast de här dagarna har det varit kallt och blåsigt.
    Jag hoppas du haft en bra dag.
    Kramar.

    SvaraRadera
  37. Godkväll!
    Det har inte hänt något här förutom att tiden inte vill räcka till allt. Jag har varit lite för trött för att blogga, men nu ska jag fixa in bilderna jag tog på Bounty i måndags i regnet.
    Har varit ute i stugan och målat nästan klart alla 20 tavlorna med grundfärg. Ska se om de blir klara i morgonkväll.. I gårkväll (tisd) hade vi styrelsemöte i klubben och kom sent hem. Det var mitt 3dje möte som ordförande och nu börjar det kännas riktigt bra att vara det. Men det är mycket att komma ihåg, men jag glömmer saker ändå.
    Bounty är glad när han får komma upp i sommarhagen, men verkar även nöjd när han får komma ner till stallet igen och in i boxen. I natt ska det komma regn men sedan ska det visst bli rätt bra väder ett tag igen, då kommer gräset att växa ändå mera. Måste få igång gräsklipparn här innan vi växer in i allt.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  38. Hejsan!
    I dag torsdag och vi ska till bågskyttet lite senare. Bounty är uppe i hagen och smaskar i sig gräs.
    Jag har fått ordning på alla bilder och lagt ut på bloggen nu. Titta in så fär du se en glad gammal fjording gnugga sig mot sin älskade björk. Det syns inte så tydligt att det spöregnar mera än att träden i bakrunden är lite gråare. Men jag blev dyngsur i alla fall.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  39. Hej Recurven!
    Nej den gör ju inte det,och nu sitter vi i startgroparna för att åka ´dit vi varit på väg så många gånger....Du är duktig du som målar och står i.
    Och Bounty gillar regnet förstår jag han tycker det är uppfriskande att gå i hagen i vilket vädret än är.Ja det är ju skönt att han gilla både ock,att sova ute är n og inget hit.
    Hoppas du haft en bra dag.
    Kramar

    SvaraRadera
  40. Recurven!
    Det gick bra på skyttet inte sant?Det brukar går bra för dig de flesta gångerna i alla fall...
    Ja jag såg bilderna de gör mig så glad.
    Nu ska jag strax gå till sängs för vi ska iväg i morgon.
    Sköt nu om dig så ses vi om några dagar.
    Kramar

    SvaraRadera
  41. Tjenare moss!
    I dag har jag gjort klart allt nere i stallet tidigt för hovslagarne har varit på besök. Bountys hovar har ju vuxit så mycket att de börjar spricka sönder, men det är fixat nu och hovslagarn tyckte Bountys hovar såg bra ut. Han var lite imponerad över hur Bountys "sjuka" hov kunnat bli så fin igen efter det som varit. Men det är ca ½ år kvar tills den vuxit klart helt och hållet. Så Bounty fick komma upp tidigt till hagen och smaska gräs idag bara för det.
    Snart ska vi åka in till staden och handla lite inför helgen innan vi ska ner senare i kväll och kvällsfodra. Sedan blir det fredagsmys för oss. På söndag ska det visst bli hästtävlingar här nere vid stallet. Det var ett tag sedan.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  42. Hejsan!
    Fint väder idag och varmt med väldigt blåsigt. Inget bra alls, hade tänkt grilla ute i träsgården men vi struntade i det med denna blåst. Bounty har gått i hagen som jag byggt ut lite till och tappat upp vatten i tunnan till honom. I morgon kommer han upp till hagen tidigt för han kan inte gå i lilla hagen då.
    Ha en bra helg föresten!

    SvaraRadera
  43. Jag tänkte få läsa lite om Småland, men det blev Lilla Edet istället.
    Såg trevligt ut - tänker alltid på att de fick ta takläggare från Danmark för att lägga vassen på taket.
    Mvh
    LW

    SvaraRadera
  44. Hej Agath,
    Ibland är det nödvändigt med lite
    nya inköp. Jag köpte ett par nya
    sportskor häromdagen och de känns
    jättebra. Btw, jättefina bilder.
    Ha en trevlig vecka!

    SvaraRadera
  45. Hej, hej!
    Tävling har det varit idag och Bounty kom upp i hagen innan 8. Jag hade ont i huvudet så jag tog en tablett och lade mig ovanpå och somnade visst. När jag vaknade var huvudvärken borta, gick ner och käkade frukost.
    När jag var ner till stallet senare och gjorde rent boxen och fixade maten satte jag mig och prata lite med granntjejen och tittade på några som tävlade. Det var ganska roligt fast det blåste kallt.
    Har lackat klart pilarna nu, så nu är de klara för att monteras ihop till färgglada Flu-flupilar.
    Var och fodrade hästarna i kväll för jag ska bort i morgon kväll. Tyckte allt att Bounty såg lite trött ut efter en lång händelserik dag i hagen, liten risk finns att han kanske inte stiger upp i tid i morgon, men det blir jag väl varse i morgon.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  46. Tjenare!
    Bounty vaknade tydligen i tid och steg upp.. Han går i hagen nu och äter gräs. Men han börjar mer och mer motvilligt följa med mig till hagen och jag funderar på ifall han har ont i knät eller om han tycker det gör så ont att gå de fjuttiga metrarna på grusvägen?? För väl inne i hagen går det bra. Han är ju tyvärr ingen ungdom längre.
    Ska till Södertälje i kväll på lägermöte 2. Det är bara 2½ vecka kvar tills lägret ska vara. Men jag hoppas att det inte kommer att blåsa lika hemskt då som det gör nu.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  47. Godkväll!
    Idag har vi, kompisen och jag, gjort lite förberedelser inför tjejkvällen på fredag. Det ska bli kul. Vi gick runt hela våran fältbana och kollade var vi skulle kunna sätta upp djurfigurer i stället. Det var en skön promenad på ca 40 min i skogen. Letade fran djurfigurer när vi kom tillbaka. Så det hanns inte med något skytte. Blåser gör det som tusan utenför och det har regnat idag.
    Nu är det snart dax för sängen för jag är trött..
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  48. Hejsan hejsan!
    I går blev det inget bloggande för jag bvar för trött efter allt städande i klubbstugan på arbetskvällen.
    Annars är allt ganska bra här, Bounty går och smaskar i sig gräs i hagen och jag sitter just nu och väntar på att tiden ska gå. Jag ska åka och tävla i kväll. En kvällstävling uppe i Gustavsberg. Jakt och några 3D mål. Det är en halv dagstävling med endast 15 mål totalt. Bounty ska få komma in tidigare bara för det men det tror jag inte att han bryr sig om bara han får mat i boxen. Så kan han stå och slumra lite inne där det inte är så varmt och flugfritt. Det blåser visserligen men inte så hårt som det har gjort.
    Måste fixa lite saker till tävlingen nu.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  49. Godagens!
    Jaha, då har man varit och tävlat i Gustavsbergskogarna då. Det gick ju ganska bra till slut fast jag hade fel pilar. ville inte ta dom ordinarie ifall man skjuter bort någon eller böjer dom mot stenar. Vill ha dessa till söndagen ifall jag kommer iväg.
    Jag vann, men jag hade inget motstånd i min klass, fick en stor jättefin medalj och en silverliknande liten kopp. Ska fota den vid tillfälle.
    Ska ner till Bounty nu och fixa till honom, han får vara kvar nere i lilla hagen idag för jag ska iväg och handla till vad vi ska grilla på tjejkvällen i kväll. Ska ut till stugan och förbereda också så jag har inte tid. Kom ham vid midnatt i natt från tävlingen så jag sov lite längre för jag var trött.
    Ha de´!

    SvaraRadera
  50. Hejsan!
    Så här trött som jag är idag har jag inte varit på väldigt länge..Tjejkvällen igår blev det sent i säng igen, två kvällar i rad är inget bra.. Men vi hade väldigt kul och det är väl det som var meningen med det hela. Var ut till stugan idag och plockade ner tavlorna vi använde och så skulle jag skjuta Korren. Jag hade inte ork att skjuta fram pilarna på 30m i den klassiska Korren, men jag tog igen det med att slå mitt personliga med 1p på långbåge Korren. Fick 297p.
    Har gjort massa förberdelser för vi ska åka och tävla i morgon i Sigtuna, frågan är bara hur jag ska orka det??? Får väl lov att hoppa i säng tidigt och sova. Ska ner till stallet nu och fodra hästarna. Annars är mackor och dricka klart inför morgondagen. Ska väl skura av mig lite lort också.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  51. Hej Agath,
    Hur är läget? Det var ett tag sedan,
    som jag hörde något från dig. Med mig
    är allt ok, efter mycket om och men.
    Jag råkade ut för två förkylningar inom
    loppet av en vecka. Andra gången fick
    jag jättemycket feber, men nu är allt bra.
    Om en vecka har jag en tenta och det känns
    nervöst.

    SvaraRadera
  52. Hej Bojen!
    Något är fel på min sida vet inte vad men får väl fråga tills de godkänner mig...
    Jag hör av mig..Tack för du tittar in i bland.
    Kram/Agath

    SvaraRadera
  53. Hej Recurven!
    Som du vet så fick jag problem det stod att jag inte var inloggad men ändå var det så nu har jag fått hjä'lp snälla Kojiki som hjälper mig i vanlig ordning*ler*
    Ha en bar dag.
    Kramar

    SvaraRadera
  54. Recurven Igen!"
    Ja jag ser jag har massor att ta igen...
    Vi hörs för jag såg du har inte gett upp mig*ler*
    Kramar

    SvaraRadera
  55. Hej Liberum-weto!
    Nu så har jag fått ordning på min blogg
    Jodå nu har vi varit i Småland så¨lite bilder
    har jag från lilla Älmhult,men jisses vad förändrat det har blivit där.Jag hann
    bara m,ed några av mina vänner att besöka
    det kommer lite bilder till på IKEA motellet
    vi låg på ochj lite mer bilder från byn.
    Ha en bra dag.
    Ha det bäst.

    SvaraRadera
  56. Recurven!
    Såg alla dina fina priser.
    Kram

    SvaraRadera
  57. Hej Bojen nu börjar jag se en ljusning,
    men det tar lite tid att hämta mig
    så jag tar det lite pö om pö
    Oj din stackare har du varit eller är förkyld
    det lät inte alls så roligt.
    Hoppas det går bra på tentan,
    nu är jag lite sen som du sett för det har varit så jobbigt att skriva här när det inte vill funger.
    Ha en bra dag.
    Kramar

    SvaraRadera
  58. Recurvenm!"
    Hur kan det vbara att du hade fel pilar du måste vara van vid detta laget,men fel kan vi alla göra även jagb när jag skulle göra lasagne idag så tog jag fel kmrydda så vi får väl se när vi ska äta vad vio gillar det haha.
    Kram

    SvaraRadera