lördag 30 april 2011

Hej igen..Om några timmar är det den 1:a Maj.

Men i morgon ska jag inte titta på demostrationståget,för sambon åker till Göteborg,men jag stannar hemma...Det här trädet kunde jag inte låta bli att ta när vi var vid Ginza skulle in och höra om de hade Rob Roy,men det hade de inte så jag beställde och det gick fint,men riktigt tomhänt gick jag inte därifrån ändå för jag hade 3 filmer med mig hem,får se när jag får chans att titta på dem.Den här filmen kom med mig hem kunde faktiskt inte springa förbi den......
Ja nu önskar jag er alla en riktig fin 1:a Maj från "Kaksmulan"Kram till den som vill ha./Agath

20 kommentarer:

  1. Hejsan!
    Den filmen om den otroliga vandringen har jag sett för länge sedan, Jag har för mig att den är sorglig, men jag kanske har blandat ihop med någon annan film.
    Bountys kolik berodde troligen på att han druckit för lite vatten nu när det har varit så varmt. Så kan det ju höra ihop med att höet vi ger är torrt. Han har ju vatten i hagen men dricker tydligen för lite ändå. Han har heller inget skydd för solen.
    Alltid lär man sig något nytt.
    Hoppas han är OK! i morgon bara.
    Veterinärräkningen var saftig ska du veta, 3714 kr bara för det är helg...Jag får väl ta banklån för att betala den.. Men den Gotländska veterinären var trevlig hon pratade så mysigt.
    Ska sova nu, GO NATT!

    SvaraRadera
  2. Hej Agath
    Den filmen såg jag med mina barn, när dom var små. Finns visst i flera delar. Dom är alla så bra!
    Vaa!!! Maj redan. Man tror knappt det är sant.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Önskar dig också en fin 1:a Maj !
    Sköt om dig !
    Kram

    SvaraRadera
  4. Hej Recurven!
    Ja den är en fin film,jag såg den för många
    år sedan ska försöka locka sambon att titta på den*ler*
    Ja det är säkert viktigt att även djur dricker mycket när det är varm ute.Kan ett
    hö bli fö torrt?
    Hoppas han mått bättre idag,jag har inte sett dig så du har väl fullt upp.
    Ja jag vet att det är dyrt att ha djur.Men inte fått riktigt hun om hur mycket.
    Hoppas du haft en fin 1:a Maj.
    Kramar

    SvaraRadera
  5. Hej Susanne!
    Ja det är en fin film,men jag visste inte att fanns fler än en av dem...eller har jag bara
    glömt det...
    Ja nu är det Maj var du på Majbålet i går?
    Hoppas du haft en fin 1:a Maj
    Kramar

    SvaraRadera
  6. Hej Doris!
    Hoppas du haft en fin 1:a Maj.
    Hade ni majbål också i går?
    Kramar

    SvaraRadera
  7. Hejsan!
    Näe, vi var inte och tittade på någon eld. Det var mera när barnen var små.
    Joo, jag tror att det finns del I-IIII.
    Dagen har ägnats åt dragträning med "flickorna"
    Kram
    Susanne

    SvaraRadera
  8. Hejsan!
    Jodå, Bounty verkar må bättre nu. Han har druckit och ätit och skitit som han ska. Verkar pigg och hur normal som helst förutom de andra skavankerna som han får dras med. Han är ute i hagen som vanligt. Har varit nere till stallet och kollat till honom och gjort klart det mesta. Ska ner senare och ta in honom innan jag blir hämtad vid 16-tiden. Ska på lägermöte i Södertälje med bågkompisen.
    Jag har en så konstig oroskänsla i kroppen nu sedan Bounty hade kolik, är det lugnt före stormen, vad kommer att hända??? Man har ju hela tiden i bakhuvudet att han är gammal, vad som helst kan ju hända.. Det känns inte bra, det är svårt att förklara... Ont i huvudet har jag också av allt funderande och oro, jag känner mig inte riktigt i form så att säga, deppig och nedstämd, men det kanske hör till.. Det har ju varit en ganska jobbig vinter trots allt, ja, du vet ju själv med vad du varit med om.. Annars går det på här som vanligt. Var med och flyttade ut grejer på bågskyttet igår. Vi flyttade ut till stugan igen och det ska bli skönt!
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  9. Hej Susanne!
    Ja detsamma är det med mig,sista
    gången jag var på majbål då var vi i Möckeln
    min lille son och jag,vi var hos en väninna trill mig så vi var och tittade på bålet där,sen fick jag vara med om när hennes katt fick sina kattungar.Det var en upplevelse för mig.
    Nu för tiden verkar det alltid så kallt valborg
    eller har vi blivit känsligare?
    Ja Quila behöver väl dragträning nu om hon ska visa upp sig ganska kul synd att du bor så långt i från annars hade jag velat sett detta.
    Ja du få ha en fin Måndag.
    Kramar

    SvaraRadera
  10. Hej Recurven!
    Vad skönt att Bounty har blivit bättre.
    Han har hämtat hem sig sen koliken ser jag
    och verkar duktig att dricka mycket...
    Ja du som jag har sackat ner eller vad man säger det blir för mycket av det goda.
    Hoppas du kan koppla av en stund i alla fall
    på lägret blir ni av många dagar?
    Hoppas huvudvärken släpper...
    Ja det är väl roligare att skjuta på sommaren än på vintern,visserligen får vi ta det väder som blir.
    Jag hoppas du får en bra dag i alla fall.
    Kramar

    SvaraRadera
  11. God morgon goa Agath!
    Våren är i antangande även om att just idag när det snöar inte riktigt känns så,men det kommer vi har ju haft turen att ha en varm april så det klart att det blir bakslag!

    Hoppas du får tag i RobRoy, den är så underbart bra film. *witch like a lot*
    Och jag älskar Liam Neason oxå han är ju en sån bra skådespelare!

    Önskar dig ett härligt och varmt vårväder nu och hoppas sommarkommer med stormsteg!

    Kramar

    SvaraRadera
  12. Godeftermidag goa Witch!
    Ja nog är våren på gång fast ett lite bakslag blev det ju med kyla och snö även här,men det var så lustigt för snön kom och gick precis som man vrider på och av en kran.
    Vilken tur vi hade så fint väder när min son var här så vi kunde sitta ute och fika och var
    uppe på lekplatsen och leka med ungarna.
    Nej inte än visserligen körde vi förbi Ginza idag,men jag tänlte det var för tidigt att fråga,vi åker ju där förbi så mycket så det hinns nog med....Ja Rob Roy är en mycket sevärd film,det var Ian som talade om denna filmen gick på 9:an tror jag,jag hade ju spelat in den men den försvann när vi försökte föra över den på en disk...Men så sa min son att den finns på Ginza så beställd är den.Ja Lian Neason är en bra skådespelare,Har honom i Schindlers List fast på band och våra videos har lagt av.*suck*
    Önskar dig en skön Vår också med mycket sol och värme...
    På tal om steg har du börjat dina promenader igen jag har varit så dålig med att vara här av många orsaker.
    Ha en skön Tisdagskväll.
    Kramar till dig.

    SvaraRadera
  13. God kväll!
    Jag trodde inte mina ögon i morse, snön vräkte ner och det var endast 2 gr ute. Bounty hade fått på sig ett regntäcke idag vilket jag var glad för. Jag släpper inte ut honom själv längre för det gör stallägaren, men jag saknar det lite. Men jag går ju ner tidigare ibland och fixar boxen och maten. Men idag var det inget roligt med snö och regn hela tiden. Jag tog in Bounty när vi åkte in till bågskyttet och då kom det en jätteskur igen. Så det blev lugnt på bågskyttet. Men det var också rått och kallt i stugan, men det var skönt att vara där trots allt. Lite urstädning bör göras innan man kan vara som normal där. Mycket grejer har tillkommit i stugan från bytet av lokal inne på Rosvalla och de måste komma på plats.
    Ska äta lite nu för jag börjar bli hungrig.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  14. Hej Agath!

    Roligt att höra ifrån dig. Ja nu är våren här.
    Men vad hände egentligen? För idag har det
    varit jättekallt i Stockholm. Rena rama höstvädret. Hur är vädret hos dig nu?
    Hej så länge och ha en trevlig vecka.
    Kramar, Bojen

    SvaraRadera
  15. God förmiddag!
    I påskas så tänkte jag att det här är ju för otroligt för att vara sant för att det var så skönt väder och så blev det kallt igen och så kom det lite snö... men men det är ju lite som vanligt!

    Så sant Liam Neeson är super bra och lite snygg också måste jag säga :)
    Jag såg en film nyligen med honom som också var jätte bra "Taken" som handlar om att hans dotter blir bordförd och han tar liksom lagen i egna händer och ska hitta henne.... den kan jag rekomender riktigt spännande.

    Önskar dig en härlig och förhoppningsvis varm dag!
    Kramar

    SvaraRadera
  16. Hej Recurven!
    Nej det är ju lite konstigt att det gör så i Maj
    Men det är som månaderna pytt plats på sig inte sant?
    Skönt att han fått täcke på sig för det är minsann ingen värme ute,
    och kylan tränger in i huset funderade på att byta till långärmat idag.Man har ju inte lust att bli sjuk nu.För vårförkylning är inte att löeka med.
    Ja jag kan tänla mig att det var kallt i klubbhuset,men vi får väl hoppas värmen snart kommer tillbaka eller Kung Bore vill inte släppa sitt grepp om moder Jord?
    Jag hoppas du har en bra dag.
    Kramar.

    SvaraRadera
  17. Hej Bojen!
    Idag är det in te vårlikt,visst ser man blommorna och grönskan i träden,men hu
    va kallt det är.
    Ja vem beställde det här kalla vädret,
    Hoppas värmen kommer tillbaka snart,
    tur man hade fins när min son,sambon och
    mina barnbarn var här.Det hade inte varit roligt att stå stilla och kasta Frizbi när
    det är så här kallt.Och jag tänkler på alla
    dem som klädde av sig i förtid,bara de inte blir sjuka på kuppen.
    Hoppas allt är väl med dig.
    Ha en bra vecka.
    Kramar

    SvaraRadera
  18. Hej Witch!
    Ja det var alldeles för brta för att vara sant att värmen skulle håla i sig.
    Bara nu inte blommorna tar stryk av detta, tulpanerna är tåliga det vet jag men jag tänker som fjärilsbuskarna jag har de tål ju ingen frost,och de har vi ju täckt av trodde väl inte det skulle bli frostgrader som det blev i natt.
    Ja det var spå lustigt med snön för det var som att vrida på av en kran så märkligt detta var.
    Ja Liam Neason har jag inte sett så många filmer av men schinders List som jag sa i går har jag sett,men nu går det inte att se den längre först måste jag skaffa en DVD/video så jag kan föra över de filmer jag vill spara,för videor görs inte länge som du vet.Jag får väl ringa till Ginza och höra när de tror den kan komma,jag ska ju ut en sväng får se om sambon kör dit,jag behöver samtidigt gå till frissan för jag ser så bedrövlig ut i håret.Men det är ett tag sen jag var där och när luggen blir för lång då trivs jag inte.
    Jag hoppas du haft en fin Dag.
    Kramar

    SvaraRadera
  19. den otroliga vandringen har jag sett när barnen var mindre,harför mej den var riktigt gullig.En kram tar jag gärna om jag får,här kommer en tillbaka kraaaaaaaaaam

    SvaraRadera
  20. Hej Lillatanta!
    Jo den var en go film så den kunde jag bara inte springa förbi,tänkte den kan vara bra en annan gång mina barnbarn kommer ner.
    Jag önskar dig en trevlig Fredag.
    Kramar

    SvaraRadera