tisdag 26 april 2011

En månad sen vi sågs sist.

Ja mycket har hänt som gjort att jag inte haft någon lust att vara här,men jag tyckte det var dags att visa sig i alla fall,nu är snön borta,och passade på att fotograferade den här spegelblanka sjön visst är det väl vackert,det är några dagar sedan jag tog dem.

En annan vy av samma sjö mot ett annat håll men vackert är det vi hade tagit kaffe med oss ut i det blå och sattt och drack och njöt av att värmen kommit till oss.

Lite vitsippor fick jag med tog detta kortet för att visa hur fina ådringar det är i bladen visserligen tog jag massor av kort men tar bara en del av dem med.

Och som kronan på verket såg jag lite tussilago också,då hade inte våra påskliljor slagit ut men de är ack så små.Någon Forsythia har jag inte man ska nog skaffa mig det till våren nästa år.
Jag har haft besök i Påsk av min son med sambo och mina barnbarn de var här några dagar,men efersom vi har så dåligt med sängplatser så låg de i Bitterna och fick mata fåren,det tyckte mina barnbarn om.Får se om jag lägger in något kort på flickorna.Vi satt ute på altanen och njöt med kaffe och dopp ja inte flickorna de fick lite annat i stället.Ja kära vänner nu vet ni varför jag varit lite frånvarande.Ha en fortsatt bra Tisdag.Kram från "Kaksmulan"//Agath

19 kommentarer:

  1. Hello Agath
    Ja, du vet var jag finns. Länkar gärna, jag har länkat till dig.
    Min blog är mest för mig själv, är inte intresserad av antal besökssiffror men en liten agath är naturligtvis välkommen när hon vill.

    Hälsningar
    Ian

    SvaraRadera
  2. God sen natt!
    Har haft lite med styrelsejobb och möte att göra idag och är nu trött. MEn så fick jag se att du varit inne och hälsat på och det var ju skönt att se att du finns därute i alla fall.
    Kul att du fått träffa din barn och barnbarn, men vad är det där du skriver att de fick ligga i Bitterna?? Mystiskt ord för mig..
    Jaha du, trots att Bounty inte är bra i högra bakknäet så är han ändå en filur och han är busig. Han gillar även det lilla gräset som han får äta nästan varje dag. På tal om gräs - i våran tidning varnar dom för att grönbete kan göra hästrna dödssjuka. Det står om fång och vissa försöktighetsåtgärder man kan ta men att det inte hjälper alla gånger ändå.
    Men du kan var lugn Agath, Bounty har inte fått tillbaka fånget. Hoven kommer att bli bra om han nu inte får ondare i sitt knä och överbelastar den redan "sjuka" hoven igen. Han får väl gå så länge det går och att han stiger upp på morgnarna. Men artros är det ju även många människor som har, fast på dom byter man ju ut delar på vilket man inte gör på hästar.
    Nehe, nu ska jag sova så GOD NATT på dig!

    SvaraRadera
  3. Hej
    Vad kul att se dig Agath. Det var inte igår :-)
    Äntligen kom våren, och äntligen fick du träffa dina barnbarn. Visst är det härligt :-)
    Ses snart
    Kram
    Susanne

    SvaraRadera
  4. Fina bilder och så roligt att du haft sonen och hans familj på besök !
    Sköt om dig !
    Kram

    SvaraRadera
  5. Hejsan!
    Bounty ville ta sovmorgon idag, det var länge sedan.. Men jag puttade lite på honom efter en timme och då vips så var han uppe igen. Han fick äta frukost i hagen så jag gjorde rent i boxen på direkten.
    Varmt är det ute och nu har myggor och annat flygfä vaknat och irriterar hästarna igen.
    Ska åka in till bågskyttet sedan och kanske jag skjuter en sista gång inne för på söndag ska vi flytta ut alla grejer till klubbstugan. Det ska bli så skönt att komma ut dit men det blir lite att göra också. Klubbstugan ska städas ut och så ska jag måla de nya resultat tavlorna som har tillverkats i vinter.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  6. Hej Agath!

    Tack för din hälsning till mig, jag blev glad att höra från dig.

    Så fina bilder! Nu finns det hur mycket som helst att fotografera om man vill göra det.

    Roligt att du haft besök av din son, sambon och barnbarnen.

    Hos mig är det alldeles grönt nu. Det känns nästan som att jag har glömt hur det såg ut när det är vår och sommar, det känns väldigt ovant med alla gröna löv och blommor efter den här långa, kalla vintern, tycker jag.

    Kram
    Anna-Karin

    SvaraRadera
  7. Godkväller!
    I dag steg Bounty upp som han ska, jag har hittat en stor stor bula i huvuet på Bounty strax under vänstra örat. Han måste ha slagit i något när han gjort något försök att resa sig. Han bonkad ju i huvudet i saltstenen i vinteras så han har väl gjort något liknande. Det kan ju varit orsaken till hans ovilja att gå upp i går, vem vet?? Han kanske var lite yr i mössan..
    I dag har han varit som vanligt och jag har tvättat vintertäckena och hängt ut och torkat. De luktade så gott när jag tog in dom igen. Har gjort massa förberedelser för tävlingen i morgon, blir hämtad vid halv 8 så jag hoppas Bounty stiger upp som han ska då. Är trött nu så det blir snart läggdax här.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  8. Hello Ian!
    Jo jag vet ju det och jag bugar och tackar att
    du fortfarande vill titta till mig ibland.Och
    att jag får länka till dig.
    Men Ian du vet ju jag älskar din Nanny Molly,du
    har ett så underbart sätt att skriva på.
    Ha det så bra tills vi hörs nästa gång.
    Kaksmulan Agath

    SvaraRadera
  9. Hej Recurven!
    Ja än är det sporadiskt jag är inne,men vi får
    se när allt är över ska det väl bli mera hoppas jag.
    Bitterna är ett litet ställe där min son,hans sambo och mina barnbarn låg de nätter de var här,vi har ju som sagt ont om sovplatser än eller rättare sagt inga sängar bara en och där kunde de ju inte ligga alla 4.Där finns en handel där man kan köpa kött,vi har aldrig testat själva och de har får så du kan tro mina barnbarn var så förtjusta i detta och att de fick hjälpa till att mata en del lamm som inte hade någon mamma,det gillade de jätteskarp.

    Ja nu flyttar ni väl ut på backen och skjuter i stället för inne det har ju varit toppendagar.


    Idag är det sista April undrar om det blir
    några majbål i kväll?
    Ha en fin Lördag.
    Kramar

    SvaraRadera
  10. Hej Susanne!
    Tack för du tycker det,nej det var inte i går precis,men jag syns då och då*ler*
    Nu är det vår så nu får man hoppas man piggnar till.
    Ja det var roligt att träffa mina barnbarn,vi
    kastade frizbi med dem den lilla tröttnade fort rutschkananhägrade mer....

    Idag är det mabål som gäller eller tror du det är för torrt i markerna så de får avstå,jag vet att sådant ha hänt förr...

    Ha en fin sista April.
    Kramar

    SvaraRadera
  11. Hej Doris!
    Ja det var roligt nör min son var här det blir ju inte så ofta vi syns 40 mil kör man inte så där ryggen gnäller,spå det blir lång resa...
    Jag uppskattade verkligen att de kom hit.
    Så fick jag ju ge mitt lilla barnbarn sin
    födelsedagspresent en morgonrock röd sådan med stjärnor på.Den gillade hon jättemycket.
    Ja nu så har våren börjat visa sig,naturen den
    knakar kan jag säga.
    Ha en fin valborg nu går vi in i Maj i morgon.Så i kväll sjunger de vinter rasar ut..vid majbrasorna.Fira ni våren även på Island?
    Kramar

    SvaraRadera
  12. Recurven!
    Så Bounty ville ha sovmorgon i går,
    Så han steg upp när du puffade på honom,så du har redan mygg,
    jag har inte sett några än men däremot har vi
    sett getingar när vi satt och fika när min son var här,vi satt ju ute så då klart var de i farten.
    Ja det är väl för varm att skjuta inne det får ni väl ta en dag när det regnar i stället*ler*
    Kramar

    SvaraRadera
  13. Hej Anna-Karin!
    Ja jag vet jag har varit väldigt lite här,men det har sina orsaker....
    Skönt jag kan glädja med det lilla..
    Oja du kan inte ana hur glad jag var för de kom ner.Och jag blev tom bortskämd på Annandag Påsk
    de bjöd på maten och jag fick inte röra ett finger,det är jag ju inte bortskämd med,så ungarna satt och målade ägg för jag hade ju inte köpt hem hushålls färg sen är det ju alltid roligare med egenhändigt mållat inte sant?
    Ja bara på ett par dagar har det verkligen slagit ut här också,du bor ju lite längre ner
    så där det väl i full gång.
    Ha en fin Valborg.
    Kramar

    SvaraRadera
  14. Recurven!
    Så Bounty steg upp som vanligt igen det var väl skönt.Oj då så han hade en bula i huvudet kanske fick en lätt hjärnskakning den stackaren har han inte fått lida tillräckligt...Fick han en bula då med när han bonkade i saltkaret?
    Vi får väl hoppas han stiger upp som vanligt då ockjså kan inte vara roligt att tävla och inbte veta hur det går för honom under dagen.
    Lycka till med tävlingen du kommer väl hem med en buckla eller medalj.
    Ha det gott.
    Kramar

    SvaraRadera
  15. Hejsan!
    Jag blev hemma idag för Bounty har varit sjuk. Han har haft kolik och veterinären har varit ute och behandlat honom. Han steg upp i morse men ville inte äta. Han har lagt sig ner 3 gånger under dagen men vi har fått upp honom.
    Nu är han piggre och har ätit. Jag har fixat mat till oss och ska äta innan jag går ner och tittar till honom. Så kan det bli! Men det blir flera bågskytttävlingar...
    Hade!

    SvaraRadera
  16. Hej igen!
    Har nu varit nere och tittat till Bounty och han verkar vara sig själv igen. Bankade högst i väggen när fodervagnen drogs föbi och han skulle dra ner mig i ett dike bara för att nå ett par grässtrån. Det var första gången Bounty hade kolik på sina 24 år. Det är både på gott och ont. Nu håller vi tummarna för att han är OK! i morgon. Jag är glad för att jag stannade hemma och tog hand om Bounty i stället. Tävlingar blir det flera men Bounty finns bara en.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  17. Recurven!
    Det var inte så roligt att Bounty har
    haft kolik,stackarn,är fodret inte bra
    eller de får kolik så där urtan vidare.
    Klart han ville ligga när han inte mådde
    bra vi gör ju det också.
    Skönt det gav med sig,men du får väl ta igen skyttet en annan gång.
    Så ni ska vara hemma i kväll inga eldar hos er?
    Kramar

    SvaraRadera
  18. Recurven igen!
    Skönt att det har lugnat sig igen,KLart man
    blir orolig när en bästa vän är dålig,då hade du inte kunnat koppkla av och ägna dig åt
    tävlingen,nej det får du ta igen en annan gång.
    Va? har aldrig Bounty hjaft kolik då har han verkligen varit en frisk häst,om man
    inte ska räknar hans hovar och bakben förstås.
    Ja det är som du säger du hade aldrig trivts
    borta från honom idag.
    Kramar

    SvaraRadera