onsdag 8 december 2010

Ingen rast och ingen vila...

....bara gno och bara kila,så känns det här idag,och gjort nu sen sambon bröt vristen.Igår åkte jag Närtrafik in till ICA i Nossebro och handlade,1 kasse som jag fick på en check för ett tag sen,den kom till väl pass i går,och fyra ICA-påsar skrapade jag ihop,sen fick jag sitta i vestibulen och vänta där var det ju hyffsat varken för varmt eller för kallt.Idag b ehöver jag dem åter igen för att åka och hämta mijn medicin,då stöter jag på patrull inga pix att åka in,men att ta mig därifrån om jag inte kan få medicinen på 25 minuter annars får jag stå ute i kylan i över 1 timme.Så är min vardiag just nu detta knåpande för att ta sig in och hem igen.Så jag är så tacksam att Fixargruppen var här igår och hjälpte oss med att skotta gårdspalanen och framme vid bilen och de hade även sandat.Jag hade aldrig klarat detta själv annars.Och nu är det inlaggt så att så fort det snöar så kommer de och hjälper oss här.Det är klart att det kommer ju att kosta men det är väl smällar man får ta.Alla samtalman ska behöva ringa för att få det att fungera.Ja det var väl allt för tillfället.Kram till den som vill ha.//Agath.

12 kommentarer:

  1. Godagens!
    Ja du, ingen rast ingen vila bara jobba sno och ila, så har vi det också. Jag har beställt tid för Bounty på klinik nu och vi ska åka dit den 20/12. Jag pratade med hovslagarn som ska fixa med Bounty och hantyckte inte att åldern spelade någon roll på hästen, den ska ju bli frisk, var svaret jag fick. Jag känner mig ganska nöjd nu när jag har fixat detta och jag tycker som om det finns ett hopp för Bounty igen. Men det kommer nog att kosta det också...
    Nu börjar det bli mörkt ute igen och det är så mulet. Ska fixa med maten nu och det blir potatis med julkorv. Ska få besök senare och vi ska greja med förberedelser för våran lilla tävling på lördag.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  2. Hej Agath!

    Du har fullt upp, läser jag. Jag fick lust att kika in hos dig idag. Jag är lite seg just nu, var och hälsade på min äldsta dotter i Borås igår. Det blev mycket att trava runt och titta i affärer, så jag är trött i både benen och huvudet idag. Men roligt hade jag! :)

    Ha en bra kväll!

    Kram
    Anna-Karin

    SvaraRadera
  3. Hej Agath

    Vad du har det jobbigt..Inte lätt när man inte bor i stan och har allting nära..Vilket händelsrikt år 2010 har varit..Nu hoppas vi på bättre tider..det kan bara inte bli värre...

    Är målarna och andra hantverkare klara med renoveringen...

    xxx

    SvaraRadera
  4. Hej Recurven!
    HJa jag märker det på mina händer de är söndriga av för mycket i vatten och inte hinner blir torr emellan,så de spricker.

    Vilken tur att du ser en ljusning vad det gäller
    Bounty och att han svarar på mediceneringen.

    Kan du gissa vad jag hade till middag idag?
    Hoppas du haft en bra Onsdag.
    Kramar

    SvaraRadera
  5. Hej Maskroskvinnan!
    Ja jag märker ju att jag lever minsann.
    Att allt ska vara så krångligt med dessa
    resor.
    Det är roligt att titta runt i butiker,men
    då måste man kunna komma dit och inte
    känna sig låst som här.hoppas du hade
    en bra dag i Borås.
    Hoppas din dag varit bra.
    Kramar

    SvaraRadera
  6. Hej Kojikisan!
    Ja det är bara förnamnet,att det skulle vara
    så besvärligt att bo på landsbyggden och inte ha körkort.
    Ja detta året glömmer jag aldrig,vet du jag ringde grannen,men så var det en telefionsvarare
    så jag fick tala in medelandet jag sa allt jag behövde men glömde det viktigaste telefonnummret vårat,men hon kom och knackade på
    och frågade om jag behövde hjälp så hon gick till apoteket åt mig så jag slapp stå i kylan.Det
    var snällt av henne,fast apoteket hade klantat sig,så 2 tablettburkar fick jag inte utan ska hämtas på Fredag.
    Hoppas din dag har varit bra.
    xxx

    SvaraRadera
  7. Hipp. hipp hurra på Agaths födelseda'....

    Du Agathen ..bättre sent än aldrig!

    Hoppas det blev en god tårtbit eller annat gott!!

    xxx
    Kojiki

    SvaraRadera
  8. Tack Kojikisan!
    Tårta blir det inte förrän sambon blivit
    frisk och kan köra igen,hoppas det inte
    blir mwer än 6 veckor det här.
    Mina barn ringde igår så både barn och barnbarn
    sjöng för mig,det kändes i hjärtetrakten kan du
    tro.
    Vi har en vit men solig dag i dag och -10 grader
    får se om jag kan ta ett kort när jag går efter
    posten.
    xxx

    SvaraRadera
  9. Goddagens!
    Jasså, du har fyllt år?? Hipp hipp Hurra! fast en dag försent..
    I dag fick jag lov att gå ner till stallet och hjälpa Bounty upp, men det var snart gjort för han var kvickt uppe igen. Han hade provat resa sig men halkat. ska gå ner till honom och göra rent i boxen och fixa all mat.
    Jag ska ju inte till bågskyttet och skjuta långbågeKorren. Jag fick ihop 217p i tisdags med recurven = årsbästa på den bågen.
    Ha en bra dag!
    PS. Hade du raggarmunk, kanske??? DS.

    SvaraRadera
  10. Hej Recurven!
    Ja jag gjorde det i går ja,tack ska du ha.
    Är det halt i stallet?Stackars Bounty som inte
    får riktigt fäste med sina hovar.
    Se där du har överträffat dig själv
    Ha en bra kväll.
    Kramar
    PS:Ja det var raggmunka á la Recurven.DS:

    SvaraRadera
  11. Men har du fyllt år !?
    GRATTIS i efterskott, förlåt att jag missade det !
    Läser att du har mer än nog att göra så jag förstår att du vänta med firandet ...
    Sköt om dig !
    Kram

    SvaraRadera
  12. Hej Doris!
    Tack jag har ju inte precis bassunerat ut jag fyllde år heller,trots att vi satt här själva
    den ena dagen lik den andra så gick den mig nästan spårlöst förbi hade inte mina barn och barnbarn sjungit för mig i telefonen så hade
    jag nog inte tänkt så mycket alls.
    Oja här far man som ett torrt skinn.
    Alltid är det någort,jag tycker inte jag får sitta i 2 röda sekunder ibland.
    Jag önskar dig en trevlig Fredag.
    Kramar.

    SvaraRadera