torsdag 9 december 2010

Dessa bilder tog jag när jag gick efter posten


Oj så knepigt det här var jag fick knipsa och kmåpa, nu får jag se om det fungerar...Hur det än var så tog jag dessa bilder näre jag gikck efter posten detta kortet är tagit på baksidan,ser kanske inte så mycket ut för världen.Skriva mellan bilderna går inte heller.å ni får ta det som det är. Ha en fin dag.Kram till den som vill ha/ha//Agath
Ja dessa bildeer kom inte med knepigt som bara den.Eller gör jag något fel???//Agath

28 kommentarer:

  1. Mycket snö har ni, ser jag.
    Och vackert är det, med solen som lyser.
    Nu var det några dagar sedan vi hade någon sol här, men snö finns det gott om ;D

    Kram
    Susanne

    SvaraRadera
  2. Goddagens!
    Men visst är det fint när det är vitt ute ändå??? Här har vi också gott om snö, det räcker.
    Vet du vad?? Vi har inneboende i bilen... RÅTTOR! Upptäckte igår att det var gnagt på ett av kaffepaketen när vi packade upp efter att ha kommit hem. Det var råttskit i bärkassen också. Måste plocka ur bilen och köpa hem råttgift och lägga in, vill inte ha de där i bilen. Antagligen flyttade de in när bilen stod orörd när den var trasig då i nästan 3 veckor. Inte alls bra!
    Blev väckt av telefonen i morse igen, men jag behövde inte gå ner till stallet för BOunty klev upp när vi pratade i telefonen. Men jag är ändå trött!
    Det blev inget Korreresultat igår, jag bllev alldelse för trött efter gymmpasset och det kändes inget bra att skjuta. SKa ju in i morgon för vi ska ju ha våran lilla tävling då. Kan kanske skjuta efteråt. Måste ju ha ett resultat..
    Nehe, nu ska jag gå ner till stallet och fixa till Bounty, måste sy vidare på kogern i dag. Har stalltjänst ikväll också.
    Ha en bra fredag!

    SvaraRadera
  3. Hej Susanne!
    Ja det blev en del snö trots allt,
    och vackkert blir det när solen skiner
    på den.Om du visste vad jag är glad vi
    har fått fixatjänsten som hjälper oss
    att skotta.Vi har nu -9 grader.
    Jag önskar dig en trevlig Fredag.
    Kramar

    SvaraRadera
  4. Hej Recurven!
    Ja jag tycker det är fint med denna årstid.
    Synd bara att jag inte pallar att göra allt
    jag vill göra.

    Oj då RÅTTOR i bilen,hur kom de in där?
    Hur länge hade du haft kassarna där då för det lät konstigt
    att de redan knagt hål och du hittat råttskit i dina påsar.Usch ja för råttgift dert får man vara försiktig med.
    Att du är trött är nog för du inte kan slappna av för telefonsamtalen och Bounty,tror du inte det?
    Man kan inte ligga på topp jämnt ,du kommer igen
    när du inte är så trött,det märks att du är trött på
    sättet du skriver det på.
    Jag önskar dig en så bra dag som möjligt och
    skickar över lite av energi.
    Kramar

    SvaraRadera
  5. God kväll!
    Vi handlade innan bågskyttet, kan det röra sig om ca 3-3½ timme. Kaffepaketet var hårt inne i affären och när vi plockade ur det hemma var det mjukt och små gnaghål på. Sambon plockade ut hundgodoset bak i bilen och där fanns mera söndergnagt papper efter små provpåsar hund mat så nog finns de i bilen allt. Nu är det möss som jag menar och inte stora råttor, men jag drar alla gnagare över en kant så då blir möss till råttor också.
    Jag har sytt på kogret idag och nu har jag bara botten kvar att sy fast, snart klart med andra ord. Skönt!
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  6. Fina vinterbilder.
    Fick du någon rolig post då?

    SvaraRadera
  7. Hej Recurven!
    Ja det kanske inte behövs mer om man fått möss i bilen,för de jobbar fort de rackarna.Jodå jag
    tycker detsamma en del säger att möss har så söta ögon.Men det tycker inte jag.
    Oj då du var snabb att göra kogern,då har du ont i händerna eller hur?
    Klappa om Bounty från mig.
    Ha en bra Lördag.
    Kramar

    SvaraRadera
  8. Hej Ninasol!
    Ja det är fint på vintern,men idag har detv töat
    ja det började redan i natt så det kom enn hel
    drös från taket.
    Nej bara utdraget från ICA och lite reklam
    och så var det elräkningen,det fasade sambon för att öppna.
    Ha en bra Lördag.
    Kramar

    SvaraRadera
  9. Hej Agath!
    Aningens mera snö har vi här.
    Skönt det ordnade sig med bl a snöröjning för er.

    Stor Kram

    SvaraRadera
  10. Agath

    Hej på dig.

    Jag kallar mig ju Nincasol också.

    Eller Nina eller Nincan eller Ninacas eller Nincas eller nåt sånt liknande.

    Nina eller Ca eller Cat eller Katta eller Kattis finns alltid med i nån slags kombination i mina nicknames och har så gjort sedan jag skaffade dator runt 1995-1996. Kallas ju något av dessa även IRL pga. av mitt dopnaman Catharina.

    URL.adressen hit till bloggen är ju Nincasol.

    Men du kan kalla mig Ninasol om du vill. Några gör det.
    Det var Nikks som uppfann Ninasol faktiskt.

    Ha det gott Fru Agath.
    Kram

    SvaraRadera
  11. Sen är det så här förstår Fru Agath att jag har faktiskt en blogg till numera:

    http://lagommycket.blogspot.com/

    "Lagom mycké Kattis"

    Jodå.
    Det är allt jag det också.
    *skrattar lite*

    Nincasol/Ninasol/Kattis

    SvaraRadera
  12. Så vackert det är med sol och snö.

    Hoppas temperaturen är lika vacker
    och att blåsten lyser med sin frånvaro.
    Nu när solen visar sig alldeles för kort
    tid på dagen gäller det förståss att ta vara
    på stunderna som ges. Sedan kommer droppet från
    istappar och talar om att våren är på väg.
    Tiden går fort.

    *Kramis*

    SvaraRadera
  13. God eftermiddag!
    Nu har vi haft LusseBulletävlingen för juniorerna. De sade att de hade roligt och de skrattade åt våra priser som vi köpt. Knattan blev dubbel skjutdrottning och vann i båda våra tävlingar. Så blev det en skjutkung också han dubbel och det är till honom jag gör kogret. Men det vet inte han... Det smakade bra med Lussekatter och Pepparkakor med Julmust efteråt och vi sjöng och hurrade för Knattan som blir 10 på måndag.
    Jag har varit nere till Bounty och pysslat om honom lite, grejat mat och gett medicin. De hade haft Luciashowen nere vid stallet idag och de hade dragning i det stora lotteriet som de har när jag kom ner.
    Har ätit lite nu och blev trött efter maten. Ska nog fortsätta med kogret om jag orkar, har ju bara botten kvar.
    Det har snöat här igen idag, men det är inte superkallt. I går när vi gick ner och gav hästarna vid 19.25 hade vi -15gr och i morse hade vi 0 gr. Stora skiftningar med temperaturen vill jag lova, nu ligger det runt -4gr.
    Ha en trevlig fortsättning på lördagskvällen!

    SvaraRadera
  14. Hej Suss!
    Ja det har väl kommit lite olika i vårt land.
    Ja om du visste vad glad jag blev vi fick hjälp
    med snöskottningen,värre är det när jag ska till
    affären,jag skulle till apoteket en dåg skulle åka vid 15 tiden men skulle inte bli hämtad förrän 18.50.Då hade de redan stängt apoteket så jag hade varit tvungen att stå ute.Sådant kan irritera en.
    Hoppas du och pojkarna har det bra.
    Kramar

    SvaraRadera
  15. Ninasol!
    Då skrover jag som jag är van annars kanske jag ger dig fel namn.
    Jag tycker också det namnet passar dig bra.
    Kramar till dig vän.

    SvaraRadera
  16. Ninasol!
    Så du har en blogg till det får jag ta en titt på vid ett tillfälle.Du har in te funderat att ta upp Katinkan igen?Var det inte så du hette?
    Jag har ju bara 2 namn som jag går på men det
    räcker för mig.
    Kram på dig Kattis lilla.

    SvaraRadera
  17. Hej Ginger!
    Ja det är vackert,bara jag som hade lite problem när jag skulle lägga in bilder och text
    och det finns ingen tid över att fråga Kojiki heller.Vad jag gör för fel.Men budskapet gick nog fram ändå.
    Ha det fint nu när det snart är 3 advent,
    tänk vad tiden springer iväg,och jag hinner
    absolut ingenting känns det som.
    Kramar

    SvaraRadera
  18. Recurven!
    ASå ni hade Lussetävling,så du har redan
    startar var du Lucia då eller du är det bara hemma?
    Hälsa Knattan jag tycker hon är duktig.
    Ja det är stora vaxlingar på vädret det droppade från taket när vi satt och åt
    och som du nog läste så kom det en hel
    del drös snö från taket i natt.
    Hoppas all denna medicin hjälper Bounty
    så han kommer att bli frisk igen.
    Ha det gott.
    Kramar

    SvaraRadera
  19. Goddagens!
    Jag är varken Lucia hemma eller någon annan stans. Det får andra vara.
    Är rätt trött även idag och jag har huvudvärk, börjar fundera på om jag har något i kroppen som inte bryter ut...
    Ska väl snart gå ner till Bounty igen, ja,jag har varit nere en gång redan, men han hade klivit upp tills jag kom.
    Annars är det fint vinterväder här idag och ca -10 gr. Perfekt slädföre... men ingen häst... sånt jag får räkna med när Bounty blivit gammal.
    Kanske jag kan få åka vagn igen framåt våren om det nu går att fixa hans hovar uppe på Strömsholm. Bara vi kommer dit så det inte är snöstorm den dagen... Många tankar finns i huvudet på mig och jag gillar inte ordet OM just nu..
    Ha en trevlig 3:dje advent idag!

    SvaraRadera
  20. Hej Recurven!
    Så du lussa inte för sambon heller?
    Nåja jag gör ju inte det heller.I år
    fick vi inga Lussebullar här.
    Ja att din trötthet kommer nog sig av
    att du inte får slappna av tillräckligt
    från telefonringningar på morgonen oavsett
    det ringer eller ej,tror du spänner dig
    för detta inte sant.
    Klappa om goe Bounty Ja vi har också haft
    fint väder här,med sol och kyla.
    Vi får väl hoppas dina drömmar slår in.
    Oja det förstår jag så väl.
    Ha nu en fin 3:dje Advent.
    Kramar

    SvaraRadera
  21. Hej i kylan (- 18 grader nu) Burr!
    Har ni haft takdropp hos er? Skönt att du fått hjälp med snön i alla fall.
    Sv. Nääeee....någon päls vill jag dock inte ha. Inte ens en liten muff ;-) Även om det säkert räckt till flera.....

    Dagen har varit bra, ska titta igenom alla bilder nu.

    Kram, kram
    Susanne

    SvaraRadera
  22. Hej vännen! Från min sida ser
    det helt ok ut. Bra gjort!

    *kramis*

    SvaraRadera
  23. Hej Susanne!
    Idag har jag inte varit utanför dörren.
    Ja hä'romnatten så kom det en del snö
    sen hörde jag det droppar på fönstreblecket
    men jag var aldrig uppe så jag vet inte hur varmt det var.

    Jasså du vill inte ha päls,det som är
    så skönt,jag har mammas päls kvar men jag undrar
    om jag kommer i den*suck*Muff har jag aldrig haft.
    Ja det blir ju en del bilder när du är ute med
    Qulia och Ronja,för egen del är det ganska sparsamt just nu jag är så trött på allt runt
    omkring mig så det är inte sant.
    Nej nu är det strax dags att gå till sängs.
    Godnattkram

    SvaraRadera
  24. Hej Ginger!
    Du är för rara som säger så.
    Jag fick det inte att stämma som innan
    med bilder och text,men jag läta
    det vara kanske var en tillfällighet.
    Vi får väl se4 nästa gång jag lägger
    in bilder.
    Hioppas du haft en bra 3:dje Advent.
    Kramis.

    SvaraRadera
  25. Det förstår man....att du tappat gnistan lite, efter allt som hänt. Hoppas du återfår den så småningom, när allt lugnat ner sig.
    Sv. Päls....näe, det är inget för mig, även om det säkert är jättevarmt.

    Sov gott
    Susanne

    SvaraRadera
  26. Trevlig Lucia på dig!
    Här är det som det brukar vara, luciafritt... Inte ens Bounty väckte oss idag - ingen telefonterror alltså..
    Ska väl leta fram vinterhjulen till hästsläpet och skotta lite bakom så vi kan öppna luckan och få in mellanväggen. Måste flytta på rockarden också som står brevid. Jag är allt lite pirrig inför resan nästa måndag, då vi ska till Strömsholm med Bounty. Ja, det är väl mest vädret jag är orolig för. Vill ju inte att det ska snöa för det är inget kul att ge sig ut på vägarna då. Jag kommer att ta den längre omvägen så jag har motorväg mesta biten för den slingriga, backiga Eskilstunavägen kör jag inte med släp helt enkelt.
    Ska väl gå ner till Bounty snart och greja rent i boxen och fixa maten, har ju stallttjänst i kväll också. Kogret gjorde jag klart igår så nu kan jag vila händerna igen. Känner av det lite men inte så farligt faktiskt.
    Ha nu en skön Lucia!

    SvaraRadera
  27. Hej Susanne!
    Ja jag har verkligen tappat stinget,
    allt detta med resor som inte fungera
    snåla så mycket som möjligt för vi sällan
    kommer till affären sist fick vi ta lanthandeln
    Men där tyckte jag inte att jag fick mer än Vichyvattnet rätt,allt annat var nästan sista
    förbrukningsdagen,om du förstår.
    Jag önskar dig en trevlig Måndag.
    Kramar

    SvaraRadera
  28. Hej Recurven!
    Ja här är det luciafritt också det är ju svårt för sambon att hoppa fram som stjärngosse och
    och jag med Luciakronan på sne så känns det i
    alla fall.
    Skönt att det var tyst i morse så Bounty lät
    dig sova ut.

    Hoppas att allt går bra för Bounty när du ska
    med hopnom till Strömsholm.
    Ja vädret är ju så nyckfull just nu,hoppas det
    inte snöar den dagen.
    Hoppas allt går bra med medicinering och sånt
    och att läkningen blir bra.
    Ha nu en fin Luciadag.
    Kramar

    SvaraRadera