torsdag 2 december 2010

Idag har snälla Kojiki varit framme igen.

Önskar jag haft något mera stiligt att visa min tacksamhet för.
Tack du är så snäll och fixar till det hos mig.Du är en äkta pärla.

Idag kom vår stjärna på plats med lite fix och knåp har vi äntligen stardust på plats i fönstret,men det hade inte gått utan griptång och 4 händer som hjälptes åt så var den på plats,ja ni ser vad sambon strör sin tid med Fleknes him self.Det får bli så nu när allt är sådan röra här,sen vet ni så ringde mattläggaren och undrade vilken matta vi skulle ha,så nu är den också beställd,så får vi se om det blir färdigt till jul eller inte.Jag har vankat upp och ner för trappan det går väl ann när man har ljus,men när mörkret faller och man är hänvisad till ficklampa ja då är det inte lika roligt.får väl se när eletrikern dyker upp ett element ska ju på plats så vvs ska ju också hit en sväng.Jag önskar er en trevlig Torsdag.Kram/Agath

34 kommentarer:

  1. Oj, vad fint du fått det här. Kojiki är en "Pärla"! Polkagristryffeln var försvinnande god. (Nästan helt slut redan)Men det var så enkelt, bara att fixa nya, hihi.
    Se där, vad bra att stjärnan kom på plats ;D

    Kram
    Susanne

    SvaraRadera
  2. Hej Agath

    Tyckte du behövde lite julstämmning...Nu har du fått lite julstämning hemma också med din fina stjärna..skoj att den kom upp...Ha det nu så mysigt det bara går!

    xxx
    Kojiki

    SvaraRadera
  3. Hej Susanne!
    Ja det är så fint här och jag är så
    tacksam för henneJa Kojiki är en fin
    Pärla som gör så det lyser där hon
    hjälper att fixa och dona.Och jag är
    henne väldigt tacksam för det.

    Synd att jag inte hann få en på vägen
    det skulle smaka mumma här just nu.
    Kramar

    SvaraRadera
  4. Åh nej, inget godis alls??? Hemska tanke, hihi.
    Sv. Joo, dottern tycker att kylan är helt omänsklig. Ganska otroligt egentligen, att det är så stora skillnader ute i vida världen.

    Kram, kram
    Susanne

    SvaraRadera
  5. Hej Kojikisan!
    Du har gjort det så fint hos mig,jag är väldigt tacksam för allt du gör för mig.
    Ja tänk att stjärnan kom upp i alla fall stakarna står ju i Skövde så vi hade bara denna
    stjärna hemma för den hängde nere i bon där jag
    har kläder som krympt.
    Jobbigt är det,men det får gå ändå,men något som
    inte blir av i år är korven,det hade jag velat haft några stycken,men det blir ju jul ändå, janson ska jag väl ändå kunna göra där behöver man inte mer mina händer.
    Tack vi ska försöka ha det mysigt.
    xxx

    SvaraRadera
  6. Susanne!
    Nej inte ens ett litet rusins finns.
    Ja det är inte bara en hemsk tanke utan
    det är fasansfullt*suck*

    Ja det tror jag känns hemskt när man kommer från en varmare plats till kylan,tänk den
    gången vi var i Madeira och haft sol i 14
    dagar och kom hem till regnet,jag minns hur
    jag frös,så jag kan tänka mig din dotters
    från den värmen till den extrema kylan ni har just nu.
    Kramar

    SvaraRadera
  7. Hejsan Agath
    Hur har du det i dag?
    Här har vi fått mera normal temperatur i dag, och det är jag glad för.
    Ska försöka få in lite vintriga bilder hos mig också. Det går ju inte an, att ha sommarbilder på vintern, hahaha

    Ha en riktigt skön helg
    Kram
    Susanne

    SvaraRadera
  8. Hej Susanne!
    Jag har mest hjälpt sambon idag,så jag har först skottat uppfarten här och trappan för så klart skulle det snöa,sen gick jag in och hjälpte han vid datorn,sen varit ute och sopat bilen också,som tur är slapp jag gå upp däruppe när spisen var i gång han förstod nog jag har ont i benet när jag går upp du förstår trappan är så korta steg så det tar en del på benet.
    Hur kallt det är ute vet jag inte,har inte hunnit titta efter,men snön var ganska lätt den som kom ner.Jag tycker hela dagen har varit en massa spring,men jag fick sitta en stund vid TV:n också mellan pauserna.
    Hur har du själv haft det idag.Ja nu är det väl vinter om något.
    Snart läggdags så jag säger godnatt till dig.
    Kramar.

    SvaraRadera
  9. Sv. Hahaha, där sa du något....
    HJÄLM så klart!!! Jag får förstås ha hjälm när jag öppnar bakluckan, hahaha.

    Här är bara bra
    Kram
    Susanne

    SvaraRadera
  10. Det snöar ju i din blogg!
    Vad Julefint det blev här hos dig Pepparkakssmulan.

    Kojiki är fanatstisk!

    Och Agathen.
    Du kämpar på med ditt. Jag vet.
    Beundransvärt.
    Stor kram till dig fina damen.
    Ta´t bara lugnt!

    SvaraRadera
  11. Hahaha ...
    ...tomten där uppe till höger är ju för himla söt.

    SvaraRadera
  12. Hej Susanne!
    Ny dag nya möjligheter
    Hur är det med huvudet idag?
    Ja man måste vara föetagsam vara
    före olyckan så att säga.
    Jag önskar dej en fin Lördag.
    Kramar

    SvaraRadera
  13. Hej Ninasol!
    Ja Kojiki har gjort det så fint hos mig,
    ja jag såg också att det snöade i går här
    både i bloggen och ute.
    Idag bädar jag rent i sängarna omdu visste vad svårt det är att hitta sängläder vi delade ju upp som sagt vart,och lådorna har hamnat däruppe
    så det var bara att knata på.Får se efter disken
    om jag kan tvätta ur skåpen och hänga kläder och sånt och lägga sänglinnet på plats så det blir lättare att handskas med det.
    Jag önskar dig en fin Lördag.
    Kramar

    SvaraRadera
  14. Så julfint du fått det. Ser att Kojiki är tillbaka
    i sitt esse :)

    Skönt när saker och ting faller på plats ;)

    *Kramelikramkram*

    SvaraRadera
  15. Ninasol!
    Ja tommten är söt,och det är
    Angus poet också vet du jag tog fel på
    honom och en av han kusiner.Angus van gågg
    så jag tackade fel Angus,inte lätt med 14 kusiner inte.
    Kramar

    SvaraRadera
  16. Hej Ginger!
    Ja Kojiki har verkligen gjort det fin hos mig.
    Ja menar du veden eller stjärnan,nåja de kom
    på plats,nu ska jag ut en sväng och ta hand om disken.
    Jag önskar dig en fin Lördag.
    Kramarom

    SvaraRadera
  17. Godkväller!
    Nejdå, det har inte hänt mig något mera än att tiden inte räcker till men nu har jag äntligen hittat tillbaka till datorn igen. Jag har haft häcken full..
    I går satt jag och lyssnade på olika föredragshållare från klockan 13 till 18.30 på Rosvalla. Det var en dag som var jobbig. Det var inte så jätteintressanta ämnen heller. I dag har vi varit och handlat, skjutit Korre med långbågen och fixat till Bounty.
    Vi har just haft lite "julafton" här. Sambon beställde en ny inspelningsbar HD box. Vi har ingen HD TV, men ändå.. Han håller på att fixar den till TVn nu. själv har jag just installerat ett snabbare bredband på min dator. Fick ett erbjudande från 3, förlänga mitt abonnemang 12 mån och jag fick ett snabbare bredband för samma månads kostnad. Det funkar!!!
    Ska väl snart börja fixa lite mat för jag är jättehungrig, det får bli Chili con Carne med ris.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  18. Hejsan Agath
    Joo tack, huvudet sitter där det ska. (Det är ingen fara)
    Har du haft fullt opp som vanligt? Slit o släp!

    Allt gott till dig
    Kram
    Susanne

    SvaraRadera
  19. Jättefint har du fått det både här och hemma hos dig ser jag !
    Jag har också en stjärna i mitt köksfönster men i några andra fönster har jag olikfärgade ljusserier, får nog ta en bild och visa ;-).
    Sköt om dig !
    Kram

    SvaraRadera
  20. Hoppas du fick en god natts sömn med fina drömmar i dina nybytta lakan.

    Önskar dig en finfin dag idag med en kram.

    SvaraRadera
  21. Hej Recurven!
    Nu har jag som först samlat mig något,
    Det ser ut som du haft det som jag fast
    på olika sätt....Så du var på föredrag
    igår,du somnade väl inte?
    Lille julafton den 4:de december,ja här
    blir det väl inget firat får bara försöka
    åka in och skaffa en skinka mer potatis
    det är tunga grejer när man ska släpa
    dem från vägen och in på gården upp fär
    trappor och in,jag fasar för det,jag var
    helt slut,tur jag har en arbetsstol annars
    hade sambon fått vänta tills jag rörde på
    mig.men jag kan tala om jag har sovit 5
    kvart i timmen
    Hälsa Bounty från mig.
    Jag önskar dig en fin 2:a Advent
    Kramar

    SvaraRadera
  22. Hej Susanne!
    Bra det inte hände något allvarligt med ditt huvud.
    Ja här har jag sprungit som en skållad råtta.
    Värk har jag överallt just nu,och inte blir
    det att man kan hämta sig mellan varven heller.
    Men jag sover som jag är klubbad,så när jag
    vaknade så hade sambon satt på kaffe,nu är
    det ju tur att jag har en arbetsstol så han hade
    sparkat sig fram med den friska foten.
    Jag var ute i går och startade bilen skottade och sopade bort en hel del snö på bilen,ja hela dagen bara rullade iväg.
    Jag önskar dig en fin 2:a Advent.
    Kramar

    SvaraRadera
  23. Hej Doris!
    Här på bloggen har jag fått det fint hemma
    har det bara blivit stjärnan som är igång
    ska se om jag hittar mammas gamla ljusstake
    för jag såg bara den ljusstaken som jag fått
    på jobbet en gång,men den är bara för 3 ljus.
    Alla andra stakar och stjärnor är i Skövde,
    som du vet är de inte klara däruppe än.
    Jag önskar dig en fin 2:a Advent
    Kramar

    SvaraRadera
  24. Hej Ninasol!
    Om jag fick jag somnade bara efter 2-3 sidor av boken i går,och det var jätteskönt att krypa ner
    mellan rena lakan,men jag hade en drömlös natt
    tror jag inget jag kommer i håg.
    Önskar dig en fin 2:a Advent.
    Kramar

    SvaraRadera
  25. God 2:a advent!
    Jag såg igår att du fått julfint på din blogg, jag orkar inte ändra på något på min blogg för då blir det väl bara massa galet igen.
    Ska gå ner till Bounty snart och göra rent hos honom och fixa maten. Ska även börja med ett koger som jag har fått en beställning på, hoppas jag kan blir klar till jul bara.
    Det är grått och trist här idag och nu har det börjat snöa också.
    Sambon har inte fått igång nya boxen till 100% ännu, det blir väl jag som får ringa supporten till slut.
    Ha det så bra!

    SvaraRadera
  26. Recurven!
    Ja jag har fått det julfint,och det snöar också.
    Det är snälla Kojiki som har gjhort det så fint.

    Du får väl göra det när du orkar,Klappa om honom
    från mig har du en morot?? så ge honom en från mig.
    Koger var det inte de du fick ont i fingrarna av
    när du gjorde dem?
    Nu ser det ut ungeföär som ett svartvitt kort
    hade man inte ett gult hus emelölan kunde man lätt tro det att vår herre har glömt sätta färg på vintermånaderna.
    Hoppas du slipper ringa supporten och allt går bra när du ska använda boxen.
    Kramar

    SvaraRadera
  27. Hej!
    Skönt att sambon börjar röra på sig, hihi. Även om det är med hjälp av en stol.
    Som om du inte hade nog att göra innan.....men, men, det är bara att bita i det sura äpplet.
    Än en gång. När allting rasat ner, så kan det väl bara gå uppåt igen. Det håller vi tummarna för ;D

    Kram
    Susanne

    SvaraRadera
  28. Goddagens!
    Sambon har inte fått boxen att funka och han tjatar gallfeber på mig, nerverna sitter utanpå liksom. Han rantar hit och dit och suckar och tjatar, jag blir galen!
    Telefonen ringde i morse men det var falskt larm, två minuter senare ringde det igen och Bounty hade klivit upp själv så jag slapp gå ner till stallet. Jag gled ner mellan de varma lakanen igen och kunde sova vidare. Ska väl ändå gå ner snart och göra rent hos honom och fixa maten. Det är grått här idag också och det är ca 1 grad minus ute. Har början till huvudvärk men det är nog sambons tjat och min oro som gör det skulle jag tro.
    För att få lugn här får jag väl ringa till slut, för sambon gör det inte själv.
    Jag har börjat med kogern och fortsätter väl sedan att sy på den lite. Jo, jag får ont i mina händer när jag håller på med att sy i läder för det är ju lite hårdare än tyg. Men jag vill ju få in de ynka kronor jag kan så jag får väl pina mig lite då. Sammtidigt är det ju roligt..
    Ha en bra måndag!

    SvaraRadera
  29. Hej Susanne!
    Jo visst kan det vara så om jag slapp få hjärtat
    i halsgropen jämt,så det är massa bråk för han inte kan lugna ner sig ett tempo,allt gör ju det så mycket mer jobb för mig,det där sura
    äpplet pet jag genom skalet i går,hade svårt att
    sova sen så jag gick upp och tittade på en film som jag spelat in.Välsigne dessa filmer när man inte kan sov.Just nu så tycker jag allt rasar kring mig.
    Jag önskar dig en fin start på veckan.
    Kramar

    SvaraRadera
  30. Hej Recurven!
    Vilken tur att detb var falskt alarm från stallet.Skönt att han kom upp själv nu när polacken inte är med och hjälper till.Skönt
    att du kunde trava tillbaka till sängen innan den kallnat.
    Här är också grått och det snöade det för en stund sen.
    Ja man kan ju tänka sig jhur hårt läder är
    jag har ju ont av att sy på jeanssömmar tex och det är ju ett lättar matrial att handskas med än läder.
    Har du aldrig tänkt på att ni kunde ha lotterier och fråga de andra om de också kan ställa upp med sin del där de kan.Eller det var personligen du menade?
    Jag önskar dig en bra start på veckan.
    Kramar

    SvaraRadera
  31. Tittar bara in för att säga hej........

    HEJ!!! ;D

    Kram
    Susanne

    SvaraRadera
  32. Hej Susanne!
    Tack det var snällt.
    Säger detsamma till dig.
    och ett Godnatt.
    Kramar,

    SvaraRadera
  33. Hejsan!
    Allt väl här idag. Ingen telefon som ringde och störde.
    Hihihi, det där med lotteri i våran lilla klubb med alla snåla pensionärer funkar inte. Jag provade ett år på våra stora tävlingar, ingen ville gå med lottringen ens. Nej, det är för egen del som jag syr detta kogret, det var en av killarnas föräldrar som frågade om jag ville göra det. Så jag fixar det nu.
    Det blev till slut igår att jag ringde till Viasat och frågade om varför boxen inte ville fungera. Då visade det sig att sambon inte läst instruktionsboken tillräckligt bra. Men nu verkar det som han fått den att fungera i stort sett i alla fall. Vi kan se på TV igen.
    Nej, nu ska jag gå ner till stallet och fixa till Bounty innan vi ska in till bågskyttet.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  34. Hej Recurven!
    Skönt att du fick sova ut och Bounty verkar ha det bra.
    Jasså ä'r pensionärerna så snåla det får du säga till dem att jag tycker du gör ett behjärtansvärt jobb somn de skulle uppskatta
    mera.

    Så ni har fåt igång TV:ndet var väl för v äl då var denna julen räddad.
    Idag stod jag och tittade på julskinkan 69 kronor skulle de ha för den per kilo.

    Hoppas det går bra för dig på Bågskytten
    Nu är det snart läggdags.
    Kramar

    SvaraRadera