onsdag 1 december 2010

I dag är det Onsdag den 2-12-2010.

Ja en liten resume hur vi har det här hos oss,ska snart ut och fixa lite käk till oss,men först ville jag säga hej till er.I går fick vi en som körde traktor och skyfflade undan en bredare gång än den jag gjort,sen tog han för han fram till bilen,snällt gjort tycker jag.Idag var jag nere och hämtade ved i vedbon,men först hade vi ringt efter fixatjänsten de har här,Så när jag var nere i boden efter ved så hade de ringt och var på väg hit så nu har vi ett litet lager på altanen som vi kan tulla på vi får väl elda snålt eller hoppas på försynen att det inte blir för kallt nu i vinter,visserligen har de lovat en sträng vinter,men men,hoppas kan man ju alltid.Jag önskar er en bra Onsdag.Kram till den som vill ha.//Agath

12 kommentarer:

  1. Det ser så mysigt ut med en sådan där vedstapel.
    Fanns alltid såna hos både mormor och morfar men även när jag var riktigt liten i min egen familj.
    Minns speciellt morfar som högg ved hela sommaren och hösten lång.

    Bra att ni får lite hjälp.

    SvaraRadera
  2. Godkväller!
    Jag sitter här och håller på och lägga in saker på datorn igen sedan den återställde sig. Jag såg då att din nya mailadress fattades, så jag undrar om du kunde maila den till mig igen när du har tid och lust. Jag ska skriva in alla klubbmedlemmar igen för jag ska skicka ut info om en liten klubbtävling vi ska ha. Tur att jag skrev ut alla adresserna så jag kan skriva in dom på nytt. Har din gamla bland dom.. Men inte din nya.
    Det är runt - 20 gr hos oss nu. Tycker inte det är kul alls.
    Men du... så bra att ni fått hjälp med att bära veden närmare. Men att elda snålt kan inte vara bra för pannan. Det blir tjära på väggarna i pannan då. Så blev det när mitt X eldade.. Se till att det är lite drag i pannan så blir det bra..
    Ha de gott i stugvärmen!

    SvaraRadera
  3. Hej Agath!
    Ja en sånn hög räcker inte hela vintern, men du får ta en liten vända då och då till vedboden för att dryga ut eller är det all ved ni har? Ha det så bra. Kram Carina

    SvaraRadera
  4. Hej Ninasol!
    Ja det ser mysigt ut,vi har mer ved men det är bara
    den som är huggen,jag fasar för den dagen när denna
    stapel tar slut...
    Ja det fanns det hemma hos min morfar han också,men
    skillnaden var att min morfar tog trädet som det
    var och sågade dem i lagom stora längder,han visste
    ju hur vreda och långa de skulle vara.Sambon får det
    grovstyckat,men det är bara dessa han hann med innan
    han bröt sin fot.
    Men det var skönt att få denna hjälpen jag är ganska
    trött att inte få sitta en stund så man kan gå ut här.
    Nu ska jag strax gå till sängs
    Godnattkramen.

    SvaraRadera
  5. Hej Recurven!
    Jas jag har ju inte varit här själv tiden har inte räckt till,
    mest en massa spring.Men så mycklet hann jag läsa att du hade
    blivit av med min mailadress så den har jag skickat,men det såg
    du nog.Men det är ett massa bök att ominstallera sin dator inte
    sant?Vi har nog haft ungefär samma grader som jag skrev innan,
    hur det är nu vet jag inte och vågar inte titta heller.

    Ja jag är jättetacksam att vi fick hjälp och det tog knappt ½
    timmen så det blir nog inte så dyrt.Vi får väl ringa dem när
    denna högen börjar närma sig sitt slut,men det tar nog längre
    tid nästa gång,då den behövs både huggas och göra spetor att
    elda med ja den dagen den sorgen.Vi har en ackumulatortank på
    vinden som vi sätter på och av vid behov.
    Godnattkramen

    SvaraRadera
  6. Hej Carina!
    Nej den gör inte det men det är den högen som sambon hann
    med att hugga innan han bröt sin fotled.Nej vi har mer ved
    nere i vedbon,men kruxet är att jag inte har kraft i mina
    armar.Tur att det finns fixartjänst.Så jag hoppas de kan
    hjälpa oss att hugga den också.
    Godnattkramen.

    SvaraRadera
  7. Hej Agth
    Vilken tur att det finns fixartjänst!!! Av dom kan man tydligen få hjälp med lite av varje ;D
    Joo du, den tryffeln var supergod. Skickar över till dig, hehe

    Ha en bra dag
    Kram
    Susanne

    SvaraRadera
  8. Hej svejs!
    Bounty klarade av att kliva upp i morse för telefonen var tyst och vi fick sova. Fast jag var vaken vid den tiden ändå.
    Har en envis huvudvärk idag som inte vill ge sig, men jag måste snart ner till stallet och fixa hos Bounty. Det är ca -13 gr här idag, disigt men solen är framme.
    Ska in till Rosvalla senare och gymma + att skjuta ihop ett Korreresultat med långbågen. Förra veckans Korre fick vi stryk av motståndarna i båda klasserna. Bara att ta nya tag!
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  9. Hej!
    Nu har jag fått ditt mail och jag har skrivit ner den nya adressen på pappret med de andra.
    Tack!
    Busen Bounty skuffade undan dyngkärran idag och traskade ut i stallgången, men då ömmade det i hans bakfot lite. Men han gick snällt in igen när han fick en tuss hö och lite gottis av mig.
    Det har mulnat på nu så det kommer nog snö igen.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  10. Hej Susanne!
    Ja det är jag tacksam för utan dem vet
    jag inte hur jag skulle gå i land med
    detta....Ja nästa gång blir det ju längre
    tid eftyersom detta var den ved som sambon
    hade hugt de andra vedträna är grova de
    måste klyvas i mindre trän.

    Jag blev så sugen när jag såg ditt tryffelgodis.
    Jag önskar dig en trevlig Torsdag.
    Kramar

    SvaraRadera
  11. Hej Recurven!
    Det var väl skönt att inte behöva rusa
    ner till stallet.
    Så din huvudvärk har börjat kännas av igen
    Vi har väl någon grad mildare,försökte skotta lite men det var för frostvuxet*suck*
    Hoppas det går bra på ditt gym.
    Jag önskar dig en trevlig Torsdagskväll.
    Kramar

    SvaraRadera
  12. Recurven!
    Ja när jag såg du hade blivit av med den så skickade jag med en gång.

    Han är för rolig Bounty,synd bara att han ska
    ha så ont i sina hovar men inte tror man att
    han är 24 år gammal inte han är löika lekful
    som ett föl.Klappa han från mig är du snäll.
    Kramar

    SvaraRadera