måndag 9 augusti 2010

Ytterligare några kort på mina barnbarn.

Denna gången reste de tåg till Dalarna det är ju ett stycke ändå att färdas och detta var tagit om jag förstått rätt vid jul,så den lilla fick något att dricka på vägh till Mormor och Morfar.Den kan ju behövas. 
Sen tyckte jag detta kortet var så fint på mitt stora barnbarn när hopn fick sitta på hästen rygg,de har djur så av den orsaäken kan flickorna rida hur mycket som helst.Ja det var denna Måndagen lång som bara den har den varit,Men ändå har jag inte hunnit med någonting tycker jag.Nu ska jag till tandläkaren i morgon för det fanns inga tandläkare där i dag så jag hade fått åkt till Grästorp på akuten men det tycker jag inte heller är rätt eftersom jag nyss blivit färdig här i Nossebro.....Jag börjar inget nytt inlägg utan mina barnbarn får sitta på näthinnan innan jag slocknar idag.Jag önskar er alla en god natts sömn.Och håll tummarna att det går att göra något och tanden annars blir jag olycklig,jag menar om det inte går att göra något.Godnattkram från "Kaksmulan".//Agath

10 kommentarer:

  1. Godkväller!
    JAha, då blir det tandis i morgon då?? Men det går nog bra då också.
    Min tränare var ju här och skulle lägga in XP på min som har Vista, men det gick inte så kolla upp det först. Visserligen säger datorn till efter ett tag. Jag har läst att det kan vara problem att nergradera till XP från Vista någonstans också. Men uppgradera går bra. Man har 2 versioner av 7:an. En 32 bit och en 64 bit. Jag letade länge innan jag hittade att min dator bara är en 32 bits dator. Den tar inte emot 64 bits delen som kräver mera internminne och så.
    Efter vi varit och fodrat hästarna i kväll så sopade vi ur vedboden på allt löst hö. Det fick Bounty till kvällsmat, nu är den ordning tills veden kommer i sept. vi har en gammal tvättmaskin stående där men nu har vi bestämt att den ska ut för veden måste ha platsen. Vi mätte även i boden och den är ca 2m bred, lite mera än 4m lång och 2m högt. Men det finns även lite saker uppe vid taket på en bit. Så 10 kubik borde få plats.
    Snart ska jag hoppa i koj så GO NATT!

    SvaraRadera
  2. Hej Recurven!
    Ja vi får väl se vad hon säger,men på något vis måste hon ju laga tanden
    för så här kan jag inte se ut,undrar var de kommer att lägga för kostnad på detta kanske ska ta med mig lapparna som bevis att jag betalat ett par tusen,men det ger sig.
    Ja jag skulle också tror att det stöter på patrull när man tar något
    annat program än Vistas som jag idag har.Fast det hade varit enklare förstås med XP.
    Så nu har Bounty fått mat,ni har väl haft ganska skapligt väder idag.
    Så skönt att det löste sig med veden så ni får den i höst.Lagom till kylan och allt.
    Godnattkram.

    SvaraRadera
  3. Med de barnbarns bilderna i näthinnorna kommer det säkert att gå bra!
    :)

    SvaraRadera
  4. Godmiddag!
    Visst ja, tandis var det ja.. Men det är lugnt, du fixade det!
    Min uppkoppling strulade idag igen. Det blev att ominstallera den och nu funkar det. Det måste vara något knäpp i min dator. Kanske jag skulle tidigarelägga att lägga in 7:an i stället.
    I dag är det träning och jag ska ta med en av nybörjarna ut i skogen eftersom hon ska med och tävla på lördag. Hon har bara stått och skjutit på banan på tavla och behöver åtminstone få prova lite upp och nedförs skjutning innan.
    Det var mulet i går och några stänk kom, det är mulet idag så några stänk kanske kommer. Vi har möte ikväll också...
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  5. Tigris!
    Ja om det ändå varit så väl att det hjälpt men jag tyckte
    inget av det jag ville skulle bli gjort blev gjort så tanden
    ser lika bedrövlig ut.Men betalt skulle hon ha.
    Men tack för du skickade en tanke.

    SvaraRadera
  6. Recurven!
    Ja det var det,men jag blev jättebesviken,hon var på en annnan tand som hon lagt på lite dåligt förra gången,det var väl för hon skulle kunna plocka mig på pengar.

    Har du mycket i datorn så det är därför den krångla gör dig.
    Vi har haft jättefint väder här,menn jag hade tandläkaren jag var tvungen till.

    Solen lyser ännu lite vind är det allt,men det äär skönt att det inte regnar för vi har massvis med vatten i källaren,det har varit jobbiga dagar höra borrljud gå stupa löst med en enorm huvudvärk.
    Jag vet inte vad han sysslar med men det har varit från tidigt på morgonen till natten han la väl av ungefär klockan 00.30-01,00 jag tittade inte på klockan men märkte att filmen hade stannat.som jag laggt in.
    Hoppas ni får uppehåll nu när ni är och skjuter det är ju trevligare då.
    Kramar

    SvaraRadera
  7. Åh, vilken tur ni har, det var väl hos er solen var! Här visade sig den precis nu, efter att vi varit och badat ... annars cirka 20 grader hela dagen.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  8. Hej Tigris!
    Ja fast jag tittade aldrig oå hur varmt det var,
    jag var ute just nu och då visar den + 16 grader,
    men så är det ju kväll också.Men någon promenad
    blev det inte,jag får ta den när jag känner mig
    piggare.Så jag har inte fått njutit av solen idag.
    Men hoppas att jag får göra det en annan dag.Nu är
    ju min antipiotikakur slut så nu behöver jag inte
    stiga upp så tidigt så kanske några timmars mer sömn
    kanske behövs.
    Det samma till dig.

    SvaraRadera
  9. Hej Agath!

    Vilka ljuvliga små barnbarn du har! Så roligt att du kan se dem på bild, det är något särskilt att kunna titta på en bild, där sitter ju barnen stilla, så att man kan studera dem riktigt ordentligt.

    Kram
    Anna-Kairn

    SvaraRadera
  10. Maskroskvinnan!
    Ja jag tycker själv de är ljuvliga,det där med att kunna titta
    på dem när de sitter still,ja det är väl en fördel,men nackdelen
    är att man inte kan få en kram av dem.Eller hur?
    Kramar

    SvaraRadera