tisdag 10 augusti 2010

Man blir bara fattig när man går till tandläkaren.

Ja att gå till tandläkaren är dyrt,trots att hon sa att jag inte skulle betala så fick jag ändå betala och inte gjorde hon något åt tanden heller.Men det får väl bli när jag kommer till annan tandläkare,vad jag ångrar idag att jag lät mig övertalas att ta brygga i stället för löstände för då hade aldrig det här problemet uppstått,men då hade jag precis fått skattapengarna så det gick jämnt upp den gången kostade det mig 7,600 kronor ja de hade ju kostat mycket mer men då sköt försäkringskassan in med en bit.Försäkringskassan ja tänk det är ett ställe jag aldrig besökt sen jag kom upp hit,men jag vet vad det ligger.Vi skulle ha kålgryta här idag,men vi var inte hemma förrän vid 15.30 så vem hade lust att börja göra kålgrytan då,det har varit folk här så jag har inte kommit till köket som jag ska.Inget besök till mig utan en rörmorkare för det var visst något läckage i badrummet.Och så drog tiden iväg,och stressa ville jag inte.Så det får vi ta i morgon i stället.Jag önskar er en god natts sömn från "kaksmulan".//Agath

6 kommentarer:

  1. Godmiddag!
    Konstig tandis...Ta betalt men inte göra något??
    Nej jag tror inte att jag har för mycket på datorn som gör att det krånglar. Jag har ju rensat för ett tag sedan. Idag får jag ingen kontakt med modemet över huvudtaget. Men det är inget fel på modemet för det har jag i laptopen just nu och där funkar det hur bra som helst.
    I dag kom boken om Windows 7 så nu kan jag stoppa in det i datorn och hopas att allt krånglet försvinner. Tur att jag har laptopen att ta till vid sådana här tillfällen.
    ska väl in till sambons mamma och hämta en klätterställning till katterna. Tar väl vägen förbi City Gross då också, behöver ha hem morötter till Bounty.
    tjejkompisen och jag var en sväng i skogen igår och vi hade skitakul. Det var ju halt och vi höll på och kanade båda två så vi började vrålskratta båda två. Det gick jättebra för oss båda att skjuta och det var kul för henne som det var första gången för. Hon sköt bort en pil också som vi måste leta efter någon dag. Det är så högt gräs där så den har gömt sig ordentligt. Idag ska hon in på en enklare operation så hon ska förhoppningvis kunna vara med och tävla på lördag ändå.
    När vi kom tillbaka till stugan frågade de andra vad vi hållt på med i skogen, vi hördes... Men man ska väl ha kul sade jag och det hade vi verkligen.
    Ha det så bra!

    SvaraRadera
  2. 7600:-???
    Uj, det där kunde jag fixat med lite stenlim, till halva priset.
    ;-)

    SvaraRadera
  3. Hej Recurven!
    Nja hon la i lite fyllning där hon gjort det dåligt förra gången,
    sen säger hon men jag ska vara snäll och i ta betalt,då undrar man
    vad betalningen jag betalde var för???

    Så det är inte laptopen som det är fel på utan den stationära datorn?

    Ja katter vill ha lite både att klättra i och klösa på,jag vet jag hade en bit av körsbärsträd som jag hade på golvet så min katt kunde klösa på,det var bra för då lät hon bli möblerna i alla fall.
    City Gross har många bra varor har jag förstått enligt min son och dig.
    Idag börjar de med första flyttlasset till Dalarna.Sen blir det långt mellan mig och dem.Får väl ta en längre resa och hälsa på dem när de har
    installerat sig.

    Jasså ni halkade i skogen igår,men ni hade kul i alla fall så kul så de andra var avundsjuka,missunnar de er att skratta gott?
    Kramar

    SvaraRadera
  4. Hej Fjäderlös Tvåfoting!
    Ja fast detta var 1995 det glömde jag nog skriva,så man kan ju undra vad
    en sådan brygga kostar i dag när 2 stifttänder kostar 22000 kronor?
    Ha det bäst.

    SvaraRadera
  5. Hej Agath!!!

    Jag är ledsen.....

    Kram nilla

    SvaraRadera
  6. Hej vännen!
    Tack snälla du.
    Kram

    SvaraRadera