onsdag 11 augusti 2010

En del läkare bryr sig det fick jag bevisat idag.

Läkaren från akuten jag var för knappt en vecka sen ringde i dag och undrade om jag har blivit bättre,jag sa till honom att jag har fortfarande huvudvärk,och han sa jag var ju spänd i nacken då jag var hos honom så han ville jag skulle gå till vårdcentralen för ytterligare prover eftersaom det inte var urinvägsinfektion jag hade utan det är klart något annat,all spänning kanske gör att jag mår dåligt vi får väl se,nu var det för sent att ringa vårdcentralen,deras akuttider är slut,men ändå är det väldigt lite människor som sitter där och väntar,och i morgon är det torsdag så då går det vill inte då och fredagen görs ju inget,nåja jag får väl vänta tills nästa vecka fast jag egentligen inte har tid att vara sjuk.Nja det var väl allt för tillfället.Kram till den som vill ha denna Onsdagseftermiddag.Och nu ska jag börja på kålgrytan.//Agath.

2 kommentarer:

  1. Hej Agath!

    Det är alltid jobbigt med ovisshet, inte konstigt att du tycker det är kämpigt nu, tänker jag.

    Kålgryta, det låter gott! Hos mig blir det snart hembakad pizza!

    Kram
    Anna-Karin

    SvaraRadera
  2. Hej Maskroskvinnan!
    När vi skulle till affären för jag saknade kinesik soya,
    så sa jag till sambon att vi kan väl ta en vända om vårdcentralen
    så jag förklarade för dem vad läkaren sagt per telefon.Vet hon
    gick in till någon annan sköterska och försökte höra om jag kunde
    få tid för läkarbesök,så jag gick därifrån med en tid den 16/8
    så det var verkligen snällt om det var för läkaren hört av sig
    som gjorde det eller något annat det vet jag inte det får man
    väl höra då.
    Ja det är ett tag sen jag hade kålgryta här senast,men jag tyckte
    den blev för salt,men jag tycker inte något är gott just nu,det är
    längesen jag bakade pizza själv,vad har du på den,jag hade alltid riven kassler,svamp och ost på det blev gott.
    Kramar

    SvaraRadera