måndag 2 augusti 2010

Måndagen den 2/8-2010.

Idag ska bilen in på service igen.Så det blir en lång dag i Lidköping det brukar ta ca.2-4 timmar allt som allt så vi brukar få låna en bil under tiden,kanske skulle vi äta där,får väl också se hur vädret är,kanske blir det ett eller ett annat kort taget som man inte tagit förr ja det återstår att se,såg att sambon plockade fram sin kamera eller det var bara för att ta ett kort på toan för han tror det är ett rör som inte håller tätt,nåja det återstår att se.Och eftersom det blivit dåligt med mina promenader nu ett par dagar så kanske man ska med.Drömde inatt om en massa hundar och katter,och Susanne och Recurven var inblandade,jisses sådan röra det var.Och så kokte jag massvis med kaffe,mitt första jobb gick igen och så många år sedan detta var,vad är det som spökar i mitt huvud tror?Jag önskar er en trevlig Måndag.Kram till den som vill ha.//Agath.

4 kommentarer:

  1. Godmiddag!
    Vi hade swupertur med vädret, det blev soligt och varmt och det slutade blåsa på lördagkvällen. Vi grillade ute men satt inna och käkade, men efteråt gick vi ut och satte oss och drack lite och pratade och skrattade. Vi såg att det blev mörkt men vi bara fortsatte. Det blev dessutom myggfritt. Medans vi satt och pratade började så småningom att ljusna igen. Vi lade oss inte förrän vid halv 6 på morgonen.. Sov några timmar och gick upp vid halv 11 igen. Käkade lite frukost och pratade vidare. Så började vi spela Wii spel med ungarna och man fick spö utav bara den. Man hade inte en suck att säga.. Ont ikroppen nu efteråt har jag också, men kul hade vi och det var huvudsaken. Vi åkte hem igen vid halv 6, ställde upp husvagnen på sin plats och var hemma vid 6. Då gnäggade Bounty när vi klev ur bilen.
    Satt och hängde en del och tiden sprang iväg. Lade oss ganska tidigt. Så när vi vaknade idag så spöregnade det ute och håller på ännu, det blir en inne dag idag. Ska väl försöka plocka ihop knattens nya pilar så de är klara till i morgon kväll. Annars är allt bara bra här och stalltjänst i kväll..
    Hoppas det var trevligt i Lidköping!
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  2. Jasså, nu är man med i dina drömmar, hehe. Hoppas jag skötte mig.

    SV. Näe, hundarna känner inte igen sina syskon och mamma.
    Ja, det är ganska stor skillnad på hanar o tikar i storlek. Dom är jättestarka, så därför är det otroligt viktigt att man lär dom att inte dra i kopplet. Det vore ohållbart att gå ut o gå med dom då.

    Ha de
    Kram
    Susanne

    SvaraRadera
  3. Hej Recurven!
    Vilken tur att vädret var så bra,och samtidigt är det väl
    kul när man har så mycket gemensamt att prata om,hur kan
    det vara att ni satt inne och åt?Så skönt att månadsskiftet
    har fallit till belåtenhet,denna sommarn kan man inte klaga på.
    Skönt att myggorna höll sig ur vägen,så nui fortsatte dagen också
    så roligt för er att ni har sådana vänner.Så ni sxpelade inte Wii
    spelet förrän dagen därpå,jag har före mig att jag har frågat dig
    innan vad det är för spel men har tyvärr glömt vad det var.
    Ja lite värk kan det ju komma efteråt.Jag förstår att Bounty var glad att du var hemma igen.Så ni har regn idag vi såg bara lite när vi var på hemväg annars har det varit en solig dag idag.Jag passade på att gå upp till ortopedteknikerna för tåns skull så jag pratade med honom att
    jag tror att förhöjningen gör att min fot åker fram,han lästyade åtminstone ut skon för jag hjade inga med mig så han kunde göra vid skon,jag troir att där brytningen ska vara ligger fel,så vi får väl se nu längre fram,han pratade om gungstolsgunget eller vad man ska kalla det behöver komma längre bak.Sen passade vi på att äta middag där vi brukar äta så idag blev det plankstek det var ett tag sen.Men nu är jag skittrött.
    Kramar.

    SvaraRadera
  4. Hej Susanne!
    Nu är det kväller men solen lyser såg mörkt ut ett tag,
    men sen sprack solen upp.
    Ja både du och Tecurven figurerade med era hundar och katter.
    Jag tror minsann att jag köpte mig en Benner.Jo då du skötte dig
    strålande och även Quila och Ronja.
    Ja jag såg ju det på han hunden den såg jättestark ut.
    Nej det är kanske för mycket att begära att de ska komma ihåg
    varann.Ja om man inte dresserar dem rätt kan man åka som en
    skurtrasa kan jag tänka mig.Väldigt viktigt att säga vem som är
    herre på täppan.
    Kramar.

    SvaraRadera