måndag 2 augusti 2010

Min dag och så ett godnatt till er.

Ja så har denna dagen också gått,som jag sa så tar det allt några timmar att få tillbaka bilen,så vi passade på att ta en kopp kaffe i byn medans vi väntade på att bilen skullen bli klar,så fick man fördriva tiden ju.Sen passade vi på att gå upp till ortopedteknikerna för att prata om skon för jag tror jag glider fram så som den är idag.Vi får först se efter lästningen vad det gör,annars får jag lämna in dem så de får göra den där gungmodellen som jag hade uppe för ett tag sen.

Precis den här var det jag tänkte på,får i så fall ska han göra min sko på detta viset,eller så nära det kan komma,för den som inte är förhöjd har jag mycket sällan problem med.Sen körde vi en runda men vi har tagit så mycket kort som jag en gång lagt ut här så det blev inget av Lidköping alls idag.Sen när klockan närmade sig 15.30 så åkte vi tillbaka till verkstaden och bilen var mycket riktigt färdig.Sen så åkte vi och åt där de gör så god pklankstek,synd bara att jag inte tog ett foto på den innan jag började äta sen tyckte jag inte det var någon ide.Ja detta var en hemsk dag för jag mådde ju som sagt var inte så bra när vi åkte iväg vid middagstiden.Jag fortsätter på detta inlägget jag ville bara önska er en god natts söm.För nu ska "Kaksmulan" knyta sig GODNATT//Agath


8 kommentarer:

  1. Agath;
    Nu blev jag sugen på plankstek vi har en restaurang i Kalmar som gör väldigt god plankstek.
    Åhh det är såna bra skor som man tränar hela kroppen med..oj oj har hört att dom kan vara lite svåra i början men det blir kanon..

    Va en hjort åhh så fina dom är.. ja det är tur man kan zooma med kameran.. den gick så fint i på ängen och betade dottern greppade kameran och Klick! lite kul faktsikt..
    Visst var det fint dukat.. och såå god mat verkligen jättetrevligt tyckte jag fångade lite fina sommarbilder:)
    Kram på dig

    SvaraRadera
  2. Hej Mia!
    Ja det är gott med planka jag tog en med oxkött och sambon tog
    med lax på sin.

    Jo fast han ska bygga upp den sko jag ha till denna gunga
    annars dråsar jag väl dit,jag sam har sådan obalans i mina ben.

    Ja de är fina bägge 2 tycker jag både Hjort och Rådjur,så jag blev väldigt besviken att jag inte hade kameran med.Har du smakat hjort
    någongång,jag skulle ha ett kött en gång på Domus men så var den slut
    så talade hon om att hon hade en fin hjortstek,så jag tog den jag hade
    ju nyss fått veta hur man skulle handskas ned viltkött så det inte smakade så mycket vilt.Du kan inte ana så gott det var,det är inte varje dag man springer på något sådant.

    Ja det var verkligen fint dukat.
    Kramar.

    SvaraRadera
  3. Godmiddag!
    VA! Ska du bli rund under fötterna??? Hihihi!!!
    Ja, vi hade en kul helg och de vi var hos han är jägare ja. Nu håller de på att planerar kräftskiva också... Wii spel är ett spel med olika sorters idrotter. Man skjuter båge, spelar golf, kör vattenskoter, cyklar och mycket mera.. Det är ganska jobbigt för man gör ju som man gör på riktigt. Tex. Bowling, man kastar klotet, man har en handkontroll och den tar man bakom ryggen på sidan och släpper i väg som man gör. Ibland hamnar klotet i rännan också. Cykla är lite lättare, man trampar inte utan man skakar på kontrollen, men det är också jobbigt för man måste göra det fort.. Wii spelen har även andra spel. Själv har jag bara Super Mario ännu.. Det är som en hinderbana man ska ta sig genom med Mario. Hjälpmedel kan man skaffa och så måste man ta sig i mål för att ha klarat av banan innan man kommer till nästa.
    Idag ska vi visst få regn här till kvällen, jag som behöver skjuta.. så blir det halt till i morgon i skogen på tävlingen också. Det är smällar man får ta!!!
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  4. Hej Recurven!
    Nja det är väl snarare det att jag glider fram med tårna på den foten som förhöjningen är.Så han menar jag ska kunna runda av tidigare än jag har idag.För sen jag fick förhöjningen av skon så har jag alltid sår på den foten den andra går jag som det är men så är den ju rak också.Men då måste jag ha sko med mig för han ska kunna göra detta,så han lästade skon medan jag satt där,ja vi hade ju tid så för den delen gick det bra.

    Ja ni måste haft trevligt på grillfesten,eller som du skreb Partytime.
    Jaha så det är ett datorspel eller TV-spel detta då,när jag var hos min
    son i fjoll så köpte jag ett dansspel till mina barnbarn ganska dyrt men de fick den ihopa så de kunde dansa,så jag tittade på mitt barnbarn när hon dansade på denna matta.hon hade ett par kontroller i handen,kan det vara något liknande?
    Jag hade ett super Mario innan jag kom upp hit det gillade jag skarp,fast där använde jag pilarna till hjälp så inga fjärkontroller eller joystick behövdes.
    Vi har soligt här idag får se om jag orkar ta mig ut.
    Kramar

    SvaraRadera
  5. Tittar in och önskar dig en fin Tisdag!

    Hoppas det ordnat sig med passformen på skon.
    Aldrig sett denna modell förut men den såg ut att vara skön att gå i.

    Plankstek var det längesedan jag åt. Men,fick faktiskt en jättegod Lövbit med Ädelostsås på ett "billigt hak" under semestern. Skenet bedrar ibland och man har tur.

    Kram från oss

    SvaraRadera
  6. Hej Suss!
    Detsamma önskar jag dig,idag har inte varit något toppendag precis.
    Så jag hoppas att jagmår bättre i morgon annars få jag välö uppsöka läkaren.
    Ja det där med skorna det är en knepig historia,jag har aldrig haft sådant problem sen jag blev kortare i mitt ben.Jo jag har men det ska väl fodras en del balance att gå med dem.Men just detta att rulla fram på foten tror jag på så jag får se när vi åker dit nästa gång.

    Ja det var gott med plankstek,ja ibland kan man faktiskt träffa på god mat som inte är för dyr.
    Kramar till dig och Bröderna Bus.

    SvaraRadera
  7. Godkväller!
    Jag hann till bågskyttet och skjuta innan det började regna. Sedan satt vi inne och klistrade fjädrar på våra nya pilar. Min kompis som jag var med till Stockholm förra veckan visste ju inte hur man gjorde så jag har fått lära henne. Hon har en annan sorts fjädrar än vad jag har och de är lite knepigare att klistra fast, men vi klarade av det och hon fixade det galant efter ett tag.
    Det spelet på mattan och kontrollerna är nog ett Wii det också. Det finns så många olika grejer till.. Man kopplar det till TVn. Jag hade ett äldre TVspel tidigare med just Mario, men det snodde mitt X när vi separerade.
    Det är ganska komiskt det där du skriver om att du ska "rulla" över fortare när du går. Precis de termerna använder man ang. travhästar. Det ska ju inte slå i sko och inte slå i knäna när de kutar och då kapar man tån eller lägger dit vikter eller skor baklänges, ja då menar jag att de skor på skon med öppningen fram och inte bakåt, bara för att de ska rulla över fortare i stegen.
    Ha de bra för nu ska jag i säng. GOD NATT!

    SvaraRadera
  8. Hej igen Recurven!
    Ja jag visste du har varit där idag,så det har varit en massa klistrande på fjädrarna,då gäller det att hålla tungan i ränt i mun.
    Ja det såg ganska kul ut när mitt barnbarn testade det,och och lärde sig snabbt kan du tro.

    Ja det där med att rulla över på skon är ju för denb är stum så jag måste ha hjälp för att komma över det där,och då kniper jag poå tårna och de ligger och skaver därav mitt onda på lilltån,men jag har inte kunnat gå ut idag heller för jag känner mig schack matt i kroppen.Men det går väl över,och blir det ingen bättring i morgon får jag ta kontakt med läkaren häruppe och se om jag kan få komma dit,jag har kanske en infektion i kroppen som gör att jag känner mig som jag gör.
    Jag visste inte att man använde de termerna på hästar,vi är kanske lika i det avseendet.
    Godnattkramar.

    SvaraRadera