söndag 29 augusti 2010

Ja så har ännu en dag gått.

Inget gjort idag heller,det dröjer nog innan lådor och kläder kommer hit,men vi har ju ingenstans att häönga kläderna heller så för den skull är det kanske bra för man kan ju inte ha hur mycket staplat här nere ändå när man bara har 2 rum och kök och där är fullt innan.Vi får väl se när målaren har varit här och lagt täckfärg då kanske det kommer några hur det ska gå till vet jag inte flr någon brand har jag aldrig varit med om så jag vet inte om det är något som försäkringen tar,för vi betalar ju rätt mycket i premie.Men när det ska utbetalas så är det nog svårt att få sitt,allt somn gick förlorat går ju inte att ersätta och de räknar på hur många år man haft sakerna så mitt datorbord,bokhyllor och stolar ja även sådant som fanns i skåpet går inte att få något för eller så blir det bara en spottstyver,skulle inte alls förundra mig i så fall.//Agath.

6 kommentarer:

  1. Hej Agath
    Så besvärligt du har det :-(
    Det är klart att försäkringen täcker....det borde den väl?
    Vilken tid allt tar, och en hel massa jobb.

    Kram
    Susanne

    SvaraRadera
  2. Hej Susanne!
    Ja det är inte roligt alls därför har jag lyst med min frånvaro
    som du säkert förstått.
    Ja vi får väl se vad de säger när det kommer så långt.
    Ja detta har tagit lång tid,den enda som varit flitig är
    tjejen från sameringen,samanlag har hon nog varit här i 1½ vecka
    kan du fatta att det har gått 17 dagar sen allt hände och inte
    har jag fått det gjort som jag skulle.
    Kramar

    SvaraRadera
  3. Godmiddag!
    Här kommer dagens hälsning från en ledbruten stackare. Söndagens promenad genom den besvärliga stup passagen gjorde mig ledbruten, fick jätteont i fötterna efter den vandringen. Det var så jättebrant att när man stof med hela foten i backen gjorde det ont i hälsenorna så mycket fick man sträcka dom. man var tvungen att luta sig frammåt för att inte fara bakåt så var det halt också. Det var inte kul. Det fanns rep man kunde dra sig upp med så tur man är armstark. De hade lagt stegar i branten för att man skulle få fäste och många träribbor att gå mot, men det kändes som de gav vika när man klev på dom. Det var skitläskigt!!
    Efter det skulle vi ut på Alvaret och jag hade så ont i fötterna och så gå långt. Det var en pina.. Men jag pinade mig genom dagen. Det visade sig att jag skutit ihop lite flera poäng idag än i lördags, men jag slutade ändå som näst sist. Men jag har haft en rolig helg ihop med långbågetjejerna och trevliga banor (förutom det branta stupet)Roligast var att gå i slottet. Berättar mera om det när jag lägger ut bilderna sedan.
    Knattarna har varit och hämtat hem sin Ebbe hund i dag på middagen och han blev superglad att få åka hem igen. Så nu är här lugnt och tyst men tomt.
    Väntar nu på att Vedhandlar´n vi beställde ved av ska komma. Han ringde tidigare och sa att han skulle komma på eftermiddagen. Det är inte bonden jag frågat, han har inte kommit med en pinne ännu fast det var på G.. Nu kommer det 10 kubik färdigsågad/kluven ved, bara ett problem. Det spöregnar här mellan åt.
    Ja, vi hade tur på Öland. Soligt/mulet på lördagen. Spöregn på natten och soligt igår. I dag har de åska på Öland och regn.
    Vi kom hem vid 22-tiden igår kväll och jag stöp i säng direkt.
    Mera om SM-tävlingen när jag fixat med bilderna också..
    Ha det så bra!

    SvaraRadera
  4. Hejsan!
    Nu kan jag lugna dig inför den kommande vintern..
    Vedgubben har varit hit med ett lass ved nu. Vi hann precis täcka över med pressenning så kom det mera regn. Nu måste vi bara få tid till att köra in det i boden så fort som möjligt. Det ska vara 10 kubik men jag tycker det ser lite ut... Får se hur det blir när det kommer in i boden. Där vet jag ungefär hur mycket det ska gå in.
    Ska snart gå ner till stallet och fodra hästar.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  5. Hej Recurven!
    Som du förstått har jag inte varit här idag.
    Oj din stackare är du ledbruten,tur jag inte håller på med
    skytte då,för jag hade ju inte kunnat var med.Jag som är
    så osäker på mina fötter.
    Så det är så brant på Öland,det lilla jag kommer ihåg av
    Öland är lika med noll.Hoppas du fick massage på både dina
    axlar och hälsenor.Det kan jag tänka mig att det var skitläskigt
    att gå där,man vill ju ha fast mark under sina fötter inte sant?
    Men jag hör att du är vid gott mod i alla fall.
    Synd att du komn näst sist,men det tar du igen vid ett annat tillfälle.
    Du brukar vaera en god skytt tycker jag.Huvusdsaken du hade trevligt att
    det tog över den negativa biten bra tycker jag.

    Ja det ver inte mycket du fick träffa Ebbe denna gången.
    Så du skulle få veden idag.det var välö bra för snart kommer kylan
    att sätta in igen.

    Jag förstår att du stupade i säng igår,fast jag var inne och tittade om det hade hänt något hos dig eller knattan,försesten har jag lag henne
    som bokmärke det har du kanske sett...
    Kramar.

    SvaraRadera
  6. Recurven!
    Vad skönt att vedgubben har varit där,då kan du
    andas ut,och säg nu till sambon att han måste säga
    till i god tid så inte detta upprepas.Ja pressening
    är ju bra när man inte fåtrt in veden,för vem vill ha
    sur ved?Hur kan du kolla upp att du fått rätt kubik?
    Klappa om Bounty från mig.
    Kramar

    SvaraRadera