söndag 22 augusti 2010

Ja ni har ju funderat på skadorna,jag har försökt så gott jag kunnat,

Så här såg det ut före rökutvecklingen

Så här såg det ut efteråt
så här såg det ut före
Nu är det visserligen inte tagit på exaktsamma ställe
men rummet är detsamma
Före

Detta är tagit åt skåpet det andra mot fönstret men jag tror ni förstår.

In mot datorrummet har ni sett den med soffan så här ser det ut idag
inget fönster det är helt borta,ska bli ett nytt där.Ja jag har försökt att få er att se ni som ville det.Jag ska strax iväg kanske blir det en middag på Jensens Biffhouse idag för vi ska mot Göteborg.Kram till den som vill ha.((Agath

14 kommentarer:

  1. Usch då. Ha det mysigt i Göteborg och försök tänka på annat där!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja, inte ser datorrummet något kul ut precis.. Man kan ju även se var tavlorna hängt på väggen. Fy faro, det måste ha bolmat på ordentligt.. Det tar nog sin tid att få ordning i röran det ser jag.
    Men ge inte upp, det blir bättre med tiden.. Bara snickare och deom för fixa klart..

    SvaraRadera
  3. Hej Agath!!!

    Ja....usch...inte rökutvecklingar....
    bättre med tiden...snickare....?

    Kram nilla

    SvaraRadera
  4. Huga så tråkigt. Tur att ni inte låg och sov där i rökutvecklingen...

    SvaraRadera
  5. Hej Tigris!
    Du skulle bara känna så mycket rök det luktar ännu i trapphuset
    vi har en apparat som går mest hela tiden,men jag tycker den tar
    inte röken som den ska.
    Ja något Jensens Böfhus heter det visst här,men vi hittade den inte
    så jag åt på COOP i stället.Men jag såg ju lite folk medan jag
    väntade på sambon så jag fick nog en del tankar skingrade ändå.
    Kramar

    SvaraRadera
  6. Hej Recurven!
    Nej den ser inget vidare ut,och just nu är det så mörkt för
    snickaren laggt en skiva där fönstret ska vara.
    Ja hela övervåningen var så rökfylld vi såg den ville ner
    och vilken hosta jag fick för jag var tvungen att gå på toan.
    Ja man ser där tavlorna har suttit,det enda som finns kvar nu
    är solfjädern som sambon hade antagligen ska den kastas tror jag
    Halva golvet är uppbrutet,så mycket en sådan skada kan göra.
    Ja det blir nog bra med tiden.........
    Kramar

    SvaraRadera
  7. Hej nilla!
    Ja det var väldigt tråkigt med rökutvecklingen
    Ja snickarna fixar det nog.
    Kramar

    SvaraRadera
  8. Hej Lia!
    Ja det är tråkigt,ja man får vara glad att
    det inte hände på natten,då hade man nog blivit där.
    Kramar

    SvaraRadera
  9. Hej Agath!

    Men oj, vad är det som har hänt? Jag har inte läst bloggar den senaste tiden för min äldsta dotter har flyttat och det har varit mycket att stötta henne med.

    Har det brunnit hemma hos dig? Vilken tur ändå att du har klarat dig, tänker jag. Jag har vänner som hela huset brann upp för en natt av en olyckshändelse. Men idag har de det jättefint, de byggde sig ett helt nytt hus på den gamla tomten.

    Jag önskar att det blir bra för dig igen så småningom men jag kan tänka mig att det är rörigt just nu. Kan du använda köket t ex?

    Kramar
    Anna-Karin

    SvaraRadera
  10. Hej Maskroskvinnan!
    Ja det har varit hemska dagar det här,det luktar så mycket rök
    när man ska på toan för den ligger i trapphuset,jodå allt här
    nere kan vi använda därför behövde vi bara ligga på hotell 1
    natt.Men för oss var det en katastrof,vet du detta hände på
    mina föräldras bröllopsdag,hade vi inhte kommit hem med lådorna
    som vi gjorde så hade det inte funnits något hem alls att bo i.

    Jag känner också 2 som byggde upp på samma ställe,där vi bodde i
    Alvesta det huste brann ner till grunden,det var också något elektriskt
    Mannen som bode i det huset fick en hjärtinfrakt.det andra paret som
    också deras hus brann ner till grunden,där brann deras lille som inne.
    Men ändock byggde han upp på samma ställe.

    Det är fruktansvärt allt vad brand och brandrök heter.
    Men det blir säkert bra med tiden tror jag.
    Kramar

    SvaraRadera
  11. Usch så hemskt och det måste vara vidrigt att behöva bo i den lukten !!!
    Hoppas verkligen att ni får det sanerat och fixat ( ska det inte målas ? ) snart !
    Sköt om dig Vännen !
    Kramar, Doris

    SvaraRadera
  12. Hej Doris!
    Ja det är vidrigt och trots att det gått så många
    dagar luktar det brandrök här,mycket tror jagb sitter
    i näsan lång tid efteråt,nu kom homn från saneringeningen
    i morgon så då får jag väl veta vad som gått att rädda som
    var i skåpen.Jodå tvättas en gång till tror jag och målas
    nytt golv i datorrummet,tapeter och bräder som de kasserat
    ska på plats och nytt fönster,.Eletrikern har varit här
    idag,men hur bra försäkringar man har så kommer det nog
    att kosta det är vad jag tror,bara sanering och tvättning
    tror jag jag hörde en ungefärlig summa 25000 kr.
    Tack det ska jag försöka.
    Kramar.

    SvaraRadera
  13. Rök tränger in djup och partiklar lösgör sig under lång tid tyvärr.
    Förr hade jag lite utrustning hemma för sanering - men icke längre.
    Glöm inte att själv vara ute i frisk luften. Mvh LW

    SvaraRadera
  14. Hej Liberum-weto!
    Ja ända tills idag när tjejen från saneringen var här och tvättade
    tak,väggar och golv så har det luktat rök,när man behövt gå på toa
    på natten har man kännt skrämsel att det börjat igen.
    Jodå vi har varit ute mycket,för luften gick nog ur oss bägge.
    Nu är detta min första brand i mitt liv så¨jag är lite skrämd.
    Ha det bäst.

    SvaraRadera