onsdag 25 augusti 2010

Ja då har mer än halva Onsdagen gått.

När vi var i Skara kemtvätt så såg jag tavlan som min far hade gjort de hade tvättat den,så spänna fast den på brädan eller får skaffa en ny bräda det får jag se,den blev ju lite skev av behandlingen.Så i alla fall i går så särade vi på grejerna hade ingen tanke på tavlan som låg hopvikt i en låda,så den här natten har jag kanske på sin höjd sovit 1-1½ timme så jag var trött när jag steg upp vid 9,30,då hade tjejen redan börjat med saneringsarbetet som är kvar,så hon tog kontakt med killarna som skulle slänga garderoberna det är en hurtig tjej och det händer saker när hon ringer.Nu har de kastat garderoberna och ett element är borttaget.Usch ni kan inte ana så jobbigt det här är. Men jag vet fortfarande inte vilket som går att rädda porslinet trodde hopn skulle gå bra men mina Tupevare saker det åker nog,synd när jag skulle behöva dem.Men annars blir det nog fint när det blir klart//Agath

8 kommentarer:

  1. Hejsan igen!
    Vilken tur att det finns människor som kan få fart på slashasaar ibland, mest glad skulle jag vara för att slippa göra allt själv.
    Tuperware grejerna - har de smält så pass eller sitter röklukten i dom så hårt så du ska kasta dom? De är ju rätt tåliga annars. Jag har själv massa sådana burkar för jag har provat på att vara Tuperware försäljare. Gjorde nog ca 10 demon men jag tyckte inte det var kul.. Då fick man köpa en stor väska med prylar billigare till demona. Det är jäkla bra burkar och byttor men på tok för dyra tycker jag.
    Ha det!

    SvaraRadera
  2. Hej Recurven!
    Ja denna tjejen är verkligen något extra tycker jag i alla fall.
    Ja jag har en del tupeware grejer också,men har aldrig hållit ett
    party själv.Det hon sa är att när det körs i joniseringen för att
    bli av med röken är att de kan ändra färg.Smällt jhar de inte gjort
    för de stod inne i skåpet i köket,det är mest röklukten,de försöker
    få att försvinna.Ja det är mycket bra prylar som stått däruppe till ingen nytta...ja så kan det bli ibland.
    Kramar.

    SvaraRadera
  3. Tack Tigris,de behövdews allt.
    Kramar.

    SvaraRadera
  4. Kan tänka mig att röklukten sitter fast i Tupperware-sakerna, släng dem bara !!
    Men inte är det rätt att ni ska betala saneringen !!?? Det var det enda som mitt försäkringsbolag ville betala !!
    Sköt om dig !
    Kram, Doris

    SvaraRadera
  5. Hej Doris!
    Ja jag får se vad tjejen säger,annars får jag kasta dem,synd för de är så dyra.Nja jag vet inte hur mycket de tar av saneringen,för försäkringen vinner de minsann ta betalt för,ibland undrar man varför man har en försäkring ett skydd mot den som är försäkrad verkar det inte vara.Sen berodde det på hur många år man hade lösöret så ska man
    ha det som kastat för det inte gått att rädda så börjar man undra.
    Kramar

    SvaraRadera
  6. Fy vad jobbigt du har haft och har det! Kramar om dig lite extra.

    SvaraRadera
  7. Anne-Sofie!
    Ja det har varit jobbiga veckor sen vi hade rökutvecklingen
    1 vecka kom jag inte ens ut på nätet för internetuppkopplingen
    hade smält samman utav värmen.Du såg kanske bilderna jag tog som
    jag har satt in före och efter.Idag är det nog första dagen som det
    inte luktar rök efter tjejen från saneringen gick hem,men så har
    hon tvättat tack väggar skåp och golv,nu är det väl bara fönstren
    i datarummet som ska på plats och de ska måla,men det blir väl först
    när det är riktigt torrt,det finns en fläkt som går dygnet runt däruppe.
    Tack för kramarna,kramar tillbaka.

    SvaraRadera