fredag 21 maj 2010

Svampen kommer tidigt i år.

Jag såg detta i en tidning,så ut i skogen och leta svampa alla svampälskare.Idag hänger regnet i luften ingen sol så långt ögat kan nå.Men det är trots allt + 20 grader ute.Denna bilden illistrerar vad jag själv skulle vilja göra men jag måste ha en gång att gå på för jag har som vanligt inte köpt mej några snitselband,för annars blir jag kvar mycket lääänge i skogen kan jag lova.Men visst ser det väl skönt ut.längtan finns där hos mej för den kan ingen ta i från mej.Jag önskar er en trevlig Fredag.Kram till den som vill ha.//Agath.

6 kommentarer:

  1. Oj, då måste jag ta mig till skogen snarast, Kaksmulan ... just det ... jag kanske blir kvar läääänge där jag med! Ta med din laptop så håller vi kontakt .... från skogen! *ler*
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hejsan!
    Ja, det är hopptävlingar i stallet i helgen, båda dagarna.. Bounty går i hagen nu och han verkar vänta på att få komma in. Så gör han alltid de första dagarna innan han fattar att han ska vara ute. Jodå, hästar kan få fästingar dom också. Jag ger Bounty vitlökspulver för att minska att han får fästingar. Han brukar få ett par per sommar. Men de är lätta att få bort. Värre är det med flugor och knott och andra flygfän som irriterar. Brukar kleta på honom insektsmedel men det hjälper ju bara för stunden.
    Ska snart gå ner och kvällsfodra de som är kvar inne så Bounty får sitt efteråt när vi kommit upp igen. Han ska få lite hö även i hagen nu när jag har sådet blandas lite med gräset. Vattentunnan är på plats i alla fall...
    Ha de bra!

    SvaraRadera
  3. Hej Tigris!
    Då gäller det att ha bra uppkoppling haha
    Kram

    SvaraRadera
  4. Hej Recurven!
    Det är ganska ofta det brukar vara hästhoppning
    där,mao är det ett stort ridstall.
    Det gäller väl att se så han inte får klöver i sig var det inte så.För fånget skull menar jag.
    Ja det måste väl märkas för en häst att det bli andra rutiner också precis som hos människan.
    Oj då kan du verkligen få i honom vitlök,det trodde jag inte hästar åt,då är han bättre än jag då.
    Så mao de som äter vitlök behöver inte bli bekymmrade för fästingar.Jasså du säger att andra flygfän är värre än fästingar,men Bounty har ju en pälös men det har han kanske inte på sommaren?
    Kramar.

    SvaraRadera
  5. Hej Agath
    Vad hör jag??? Tidig svamp!!! Vad härligt :-)
    Vädret är väl gynnsamt nu. Varmt som i en bastu, fuktigt som i en tropisk djungel, hihi. Bara att ge sig ut att leta då ;-)

    Kramar
    Susanne

    SvaraRadera
  6. Hej Susanne!
    Ja det sas det att svampen kommer tidigt i
    år.Synd jag inte kan vara med ioch plocka,
    jag får väl uppfinna en stol som jag kan
    bära runt och sitta och plocka,vad säger
    du om det?*ler*
    Ja det har varit ett par varma dagar nu,
    solen ömsom var soligt och ömsom regn det
    slog upp från asfalten,så det blir väl regn
    i morgon också,men det behöver vi allt om
    det kommer åska är det väl för torrt i markerna.
    Kramar.

    SvaraRadera