fredag 21 maj 2010

Att vara utan kylskåp är inte lätt.

Idag blev det en vända till vara för vårt kylskåp hade lagt av vi behövde en nytt aggregat men det är inte så billigt det heller,men vi kunde inte låtqa maten föfaras,så vi tog en tripp dit och skaffade detta,sen var jag inne på ICA för där var kaffet lite billigare idag så det passade jag på att köpa också,men tror ni jag kom i håg att köpa ispinnar till mej för att släcka törsten inte då....Sen gjorde jag middag när vi kom hem det fick bli blomkålsstuvning och bacon idag,snabbt att laga.Sen har jag mest suttit vid TV:n skulle titta på ms Marple,men det var inte den gamla tanten jag gillar så den avbröt vi så jag stt och tittade på 9:ans kanal i stället och ett avsnitt av Cold case.Sen efter det såg jag en film på TV 4 film.The Dead zone av Stephen King,den var faktiskt bra,men var ett tragiskt slut.När och om sambon ska titta ska jag sen ställa in Videon för CSI NY går vid 4 tiden tror jag.Så jag säger godnatt till er alla.Från "kaksmulan"//Agath.

10 kommentarer:

  1. Det var ju tur att ni fick fixat isskåpet, inte lätta att vara utan det !
    Blomkålsstuvning och bacon låter jättegott ;o).
    Önskar dig en skön helg, sköt om dig !
    Kramar, Doris

    SvaraRadera
  2. Blomkålsstuvning...mums filibabba, älskar det!

    Kram:-)

    SvaraRadera
  3. Hej Agath!

    Blomkålsstuvning, jag säger som Anne-Sofie; mums filibabba. Så sugen jag blev på det nu!

    Jag har riktig sommar hos mig idag. Körsbärsträdet har slagit ut, himlen är alldeles blå och fåglarna sjunger lika vackert hos mig som i din blogg.

    Ha en fin dag!

    Kram
    Anna-Karin

    SvaraRadera
  4. kaksmulan ... är du inte alltid uppkopplad som jag? (jag ljuger ... lite!).
    Kram

    SvaraRadera
  5. Hej Doris!
    Ja det var trots allt billigare att köpa
    en ny reservdel än att köpa ett nytt skåp
    Jag trodde att att ett kylskåp ska hålla i
    10 år minst,men det är andra gången vi fått
    byta kylaggregat.
    Ja blomkålsstuvning är gott,förr när jag
    bodde i Småland så hade jag rökta isterband
    till,men sen jag kom upp hit är det inte samma
    isterband,så därför har jag bacon.
    Önskar dej det samma
    Kramar.

    SvaraRadera
  6. Godmiddag!
    Pälslös???? Du menar väl att han fäller?? Han fäller fortfarnde vinterpälsen, men den andra han han kvar. Han blir inte pälslös... Jag blev tvungen att gå ut och spraya honom med flugmedel senare på kvällen. Det gick inte att vara ute för det var mygginvation. Bounty hade säkert ett tusental mygg på sig, så spraya jag ena sidan, gick runt och spraya nästa sida. När jag tittade igen där jag började spraya var där lika mycket igen. Det blev att byta medel. Tror det blev bättre med det andra.. Myggerna var lika tokiga inne på oss som ute på Bounty. Men idag fläktar det lite och då brukar myggorna lugna sig.. Får väl se framåt kvällen.
    Bounty har gått ute sin första natt nu och det gick visst bra. Han låg i gräset och sov när jag skulle säga godmorgon till honom. Han är trygg i sig själv den hästen. Vågar ligga och sova så där...
    Nej, nu ska jag in till staden och köpa något att grilla. Vill ha det till kvällningen. Tror det finns en flaska vin hemma??? Ska kolla om det finns färsk potatis att göra potatis sallad med.. Mmmm!!
    Ha en bra Pingstafton!

    SvaraRadera
  7. Hej Anne-Sofie!
    Ja det är riktig sommarmat lätt att
    göra gör gott för magen inte sant?
    Jag önskar dej en trevlig Lörag.
    Kramar.

    SvaraRadera
  8. Hej Maskroskvinnan!
    Ja det är gott det där sommarlätt och bra för magen inte sant?
    Ja här är det också sommar idag +20 grader och solen lyser vad mer kan man önska?Visserligen
    fläktar det lite i grenarna,men det är ju bara
    gott.
    Jag ska se opm jag kan lägga in lite bilder från vår trädgård idag.
    Upptäckte just nu att det ärhelg i dagarna 3.
    En trevlig Pingstafton önskar jag dig.
    Kramar.

    SvaraRadera
  9. Hej Tigris!
    När jag är här är jag för det mesta uppkopplad,
    utom när jag går ut eller åker hemmifrån,men sitter jag bara vid TV:n så är jag uppkopplad
    men det var inte det jag menade utan att vi har täckning i skogen haha
    Men du ljög bara lite då va??
    Jag önskar dej enn trevlig Pingst.
    Kramar.

    SvaraRadera
  10. Hej Recurven!
    Ja du brukar ju raka honom sa du ju har visat bilder på det,där du lämnat sadeln kvar,inte
    kan jag väl minnas så tokigt?
    Det kan inte vara lägg för ett djur att hålla
    fäna från sig,vi kan ju smälla efter dem men de kan bara grimasera eller vifta på svansen de stackarna har det inte lätt.
    Ja myggen är väl tokiga nu när värmen kom igång på riktigt.
    Jasså de ligger och sover det ska jag säga till sambon för han tror inte att en häst kommer upp när den lagt sig.Då var det varmt hos er också då?
    Ja det dröjer väl innan sambon tar fram grillen jag vet inte vilket han inte gillar grillningen eller äta det eller något annat.Sen jag flyttat ihopa med honom har jag aldrig grillar så lite som dessa åren.Potatisdsallad har jag aldrig gjort själv alltid köpt när jag ska ha,men jag är inte så speciellt förtjust i det heller om jag ska vara ärlig.Vi får väl se vad det blöir till middag här.
    Jag önskar dej en trevlig Pingstafton.
    Kramar.

    SvaraRadera