söndag 23 maj 2010

Pingstdagen 2010

Idag har vi  +19 grader i skuggan men det är + 30 i solen men jag trotsade vädret och tog min promenad inte utan keps förstås, men det blåste en del så rätt var det var så fick vinden fatt i min keps, men jag tog min gåstav och tog fatt den annars hade jag  varit en keps fattigare nu.Idag blev min promenad 9425 steg och det blev 5,65 km så jag ärt faktiskt nöjd, sambon frågade om han skulle hämta mej men jag sa jag går fram och tillbaka för den sista tiden har det inte blivit så långt som ni vet. Så jag är ganska nöjd när jag kom hem satte jag på en kanna kaffe och vi fikade ute på altanen det var så skönt vi såg en och annan humla som susade förbi. Så tog jag ett foto på körsbärsträdet, det blir inte riktigt så mycket som de andra åren. Men de är rätt så sura så jag undrar om det inte är klarbär.


Ett kort blev det på äppelträdet de har så fina blommor det är inte det trädet som angriper en om man sitter under det.utan ett som har god frukt säger sambon, jag själv kan inte äta äpplen ett päronträd skulle jag allt vilja ha.

Sen tog jag ett kort på mina vinbärsbuskar, det är inte klokt sån skillnad det är på buskarna jag köpte dem samtidigt men i den svarta vinbärsbusken har ju blivit så stor och den lilla till vänster om den är röda vinbär. Jag vet inte varför de inte har blivit lika stora. Men får väl hoppas det blir bra med bär ändå. Jag önskar er en trevlig Pingstdag. Kram till den som vill ha.//Agath.

2 kommentarer:

  1. Hej Agath!

    Helt underbara bilder!!!!

    Jag och min man har tänkt köpa ett fritidshus så jag drömmer mig bort i dina härliga sommarbilder!

    När det gäller dina recept:
    Du är ju en riktig fena på matrecept men skulle du kunna tänka dig att lägga in några vegetariska recept ibland? Om du gör det, kan du inte skicka en blänkare genom kommentarer på min blogg att du har gjort det så är jag gôr tacksam!

    Bara så att du vet det och att det är ok för dig så kommer jag allt eftersom skriva inlägg om mina "bokmärken" och samla dem i den kategorin.
    Du är ju min bloggvän och även ett av mina "bokmärken", så är det ok för dig att jag så småningom skriver ett inlägg om Agaths Kaksmulor på min blogg?

    Varma kramselufsingar till dig från
    Kajsa

    SvaraRadera
  2. Hej Kajsa!
    Tack för du tycker om dem,vet du blommonträdet i
    går hade så mycket blommor och så blåste de bort
    idag är det inte förargligt när jag satt här och sa att jag skulle ta ett kort på trädets blommning.Alla blommorna låg på marken idag.

    Oh vad härligt vid kusten eller du kanske vill vara in mot landet?Ett torp eller större fritidshus?

    Jag har väl några rätter som är vegetariska,men
    annars är det kött i de flesta jag har tyvärr, men jag nyper några ibland när jag är i affären särskilt nu sommartid.Ska se om jag hittar några,som kan hägra dig.

    Vad menar du med blänkare?Det var ett nytt ord för mig?

    Nej det gör inget att du lägger in något om mig för det är fler som gjort det men visst får du det.
    Jag önskar dig en trevlig Pingstdag.
    Kramelikram från mig till dig.

    SvaraRadera