måndag 24 maj 2010

Godnatt till er alla mina vänner.

Som ni ser har orkideen slagit ut den knoppen jag visade för ett tag sen,visst är den väl fin?Idag blev det inget grillat utan jag tog och stekte det på spisen,men det blev ju inte detsamma som mnär man grillar det så mycket kan jag säga men jag hade Bearnaisesås till förstås,men det blev kokt potatis till jag hade nog velat haft Pomes strips till förstås eller rotfrukter i ugn men är man ensam om det så är man.Nu ska jag snart tänka på refrängen så jag önskar er alla en god natts sömn,Från "Kaksmulan"//Agath.

16 kommentarer:

  1. Hej Agath

    Bli nu inte chockad! När du loggar in finns inlogg bland dina länkar...Jag har lite problem med bildspelet i IE..det mesta idag är gjort för Firefox. Finns en liten text till höger..

    Drick nu ditt goda kaffe i lugn och ro!!!!!!!!

    xxx
    Kojiki

    SvaraRadera
  2. God morgon Agath!

    Har skummat igenom dina inlägg från helgen och jag tror du haft en fin och bra pingsthelg! Fina bilder som vanligt!

    Vi grillade i lördags, det var ju ett sådant fantastiskt härligt väder!

    Kramar

    SvaraRadera
  3. Godmorgon Agath
    Oj då, här var det omgjort igen, trodde jag kommit fel, hehe.
    Det blir ju lite annorlunda att steka köttet......grillat är gott.
    Hoppas din dag blir fin, här lyser solen, men dom lovar regn och åska under dagen. Bäst att passa på o springa ut.

    Kram
    Susanne

    SvaraRadera
  4. Hej Kojiki!
    Oj då du har ändrat här,nja jag får inte dricka
    kaffet än det är Måndag så jag får vänta en stund.
    Så jag sitter här och tittar på det fina du gjort
    hos mig,jo jag upptäckte det att det finns text där.
    Men jag såg också 3 blogscription och att facebook
    är med där,finns det mer än ett slags facebook,för
    jag är med just för mina barn finns där.
    Jag tackar dej snälla Kojiki för du gör så fint hos mej.
    xxx

    SvaraRadera
  5. Hej Witch!
    Ja det märks ju att sommaren kom med ett jättesprång
    Det har varit runt +20 grader och varmare här,det
    är lite tufft att gå när det är så varmt men bara
    man har vätska,så går det ju.
    Ja visst blir det annorlunda med grillat än med stekt
    kött,för jag tycker det vi åtr i går som var stekt var
    trögare att tugga än om det varit grillar,om du förstår
    hur jag menar.Ja det är bäddat för grillning synd att
    man inte gillar det bägge.
    Kramar

    SvaraRadera
  6. Godförmiddag Susanne!
    Ja jag såg det när jag öppnade datorn idag,
    så jag har suttit och njutit en stund får
    ju inte äta än.
    Ja det blir mycket annorlunda spänsten i köttet
    blir så annorlunda ryggbiffen som brukar bli så
    gott annars,men det var inte alls lika gott stekt
    som det hade blivit grillat.
    Jo solen lyser här idag men det är lätta moln också
    så den kommer väl och går idag*ler*
    Ja vi får väl se hur vädret blir här,men som det
    ser ut nu ser regnet långt borta.
    Kramar

    SvaraRadera
  7. Godmiddag!
    Jag trodde datorn hade fått spunk idag när det var nytt på din blogg. Var ju inne sent igår kväll och då var det fortfarande grönt.
    Nåja, jag ska snart ner till stallet med Bounty för hovslagarn ska komma och fixa hans fötter. Fastligt vad dessa 8 veckor gått fort.. Ja, man ska försöka hålla sig runt 8 veckor med att fixa en hästs hovar. Det är på den tiden de växer, men ibland går det fortare och ibland kan man vänta lite..
    Den gula är framme idag och det knappast rör sig i grenarna på björken. Det är inte så jättevarmt ca 15 gr.
    Ha det så bra idag!

    SvaraRadera
  8. Hej Recurven!
    Ja visst är här väl fint?
    Jasså du var inne i gårkväll ja när jag gick och la
    mej så var det fortfarande grönt.
    Ja Bounty har väl varit ute i natt också,jag läste visst
    för snabbt trodde att Bopunty hade fått fång igen.
    Men det är väl med hästar som med människor,man måste se
    om sitt skobeklädnad,faktiskt skulle jag behöva köpa nya
    skor jag också,för jag går fortfarande med vinterskor.
    Den gula den kommer och går idag idag har vi bara + 17
    grader i skuggan.
    Jag ska till frissan idag.får väl se hur det blir när
    jag kommer därifrån.
    Kramar.

    SvaraRadera
  9. Hej Agath!

    Åh, vilken häftig och modern design du fått här i din blogg! Ursnyggt! Och så levande med de utvalda inläggen som man kan gå in och kika på. Förändring lite då och då, det mår man bra av, känner jag. Det gillar jag här på Blogspot, att man kan förändra så lätt om man känner för det. Det finns hur mycket som helst att hitta på, jag har knappt börjat känner jag, att lära känna allt som finns här.

    Vilken underbar orkidée du visar på bilden! Jag har tre orkidéer som jag vattnar med ett snapsglas vatten en gång i veckan. Jag tittar och väntar, men än ser jag ingen blomma på gång. Har du något bra tips till mig, Agath? Jag vill inte slänga blommorna än, jag hoppas fortfarande.

    Ha en härlig måndag!

    Kram
    Anna-Karin

    SvaraRadera
  10. Tänkte väcka dig igen Kaksmulan men såg att du måste vara vaken då du skrivit svar på kommentarerna! *ler*
    Kram

    SvaraRadera
  11. Hej igen!!
    Så fint här har blivit..
    Kram Carina

    SvaraRadera
  12. Hej Maskroskvinnan!
    Ja har inte Kojiki gjort det fint hos mej jag blev så förvånad när
    jag satte på datorn idag.Ja det är bara jag som haft lite svårt för
    att få in bilder så jag har kryssat än hit än dit utan hitta det jag skulle men till sist så hittade jag det jag skulla ha så sen gick
    det som en dans*ler*

    När jag köpte mina orkideer så är de så olika denna som blommar
    nu har blommat flera gånger tror jag medan det finns de som inte
    blommat om ändå vattnar jag dem lika dant.Vatten jag tappar upp på kvällen som får stå över natten innan jag vattnar dem,men jag vattnar
    inte mina mer än en gång i månaden.Jag fick själv det rådet.
    Kramar.

    SvaraRadera
  13. Hej Tigris!
    Haha jag var allt vaken idag skulle ju till
    hårfrisörskan idag,så nu sitter jag fin i håret
    igen*ler*
    Kram

    SvaraRadera
  14. Hej Carina!
    Ja Kojiki har gjort det fint hos mej
    tom en prinsesstårta i högra hörnet.
    Kramar

    SvaraRadera
  15. JÄTTEFINT har du fått. Jag är lite slö att kolla in er som flyttade.
    Vet inte varför - jag saknar er i alla fall.
    Kram
    Margaretha

    SvaraRadera
  16. Hej Margartha!
    Ja jag tycker alltid att Kojiki gör det så fint hos mig
    Men de blir ju så alla era länkar som jag inte har här har
    jag i satt i windows word så när jag ska titta till er så
    finner jag dem där.
    Kramar.

    SvaraRadera