lördag 29 maj 2010

Jippi idag har jag passerat gränsen över mina 5 km.

Som ni ser så har även lupinerna börjat sin fägring visst är de väl granna när de blommar nu var jag en aning tidig, men jag ville bara visa att de är på gång de också. Nu kom visserligen bilderna i fel ordning det tar lite tid för mej att lära mej detta nya. Det skulle egentligen vara Magnolian som första bild, men tyvärr blev det lite omkastat. Hoppas ni håller till godo ändå.
Ja som ni ser hittade jag lite liljekonvalj utmed vägen det var ett underbart väder lite kyligt förstås men det gick jag mig snabbt varm.

Eftersom det inte blir något av min egen Magnolia så tog jag ett foto på en granne som bor på det ståket jag går,det är samma färg som jag har men tyvärr så ville den sig inte i år,men visst är den väl vacker?

Idag gick jag 10624 steg och det blir 6,37 km det är väl det längstajag gått sen hälsporren,Jag är fruktansvärt nöjd men även trött.Jag önskar er en fortsatt trevlig kväll.//Agath.

6 kommentarer:

  1. Hej Agath!

    Bra jobbat av dig, vilken promenad! Och så härliga bilder du visar här! Lupinerna är på gång det är de. Liljekonvaljer har jag också sett, nästan utslagna. De är underbara blommor tycker jag. Magnolian är sagolik!

    Idag har det varit väldigt blåsigt hos mig. Men nu ikväll lugnade det sig och jag gick en skön promenad i solnedgången.

    Ha en bra kväll!

    Kramar
    Anna-Karin

    SvaraRadera
  2. Oh, vad du är duktig. Heja, heja ;-)
    Har du hittat liljekonvaljer? Dom luktar helt underbart gott.

    Önskar dig en skön dag
    Kram
    Susanne

    SvaraRadera
  3. Hej Maskroskvinnan!
    Ja jag blev faktiskt nöjd för så här långt har jag
    inte gått sen innan jag fick hälsporren,men du kan
    inte ana vad ont jag har i fötterna idag haha men
    skam den som ger sig,ska bara göra mig i ordning och
    gå till Samhället om det nu blir som jag tänkt mig.
    Ja jag kunde inte låta bli att ta bilder på vårensa
    läckerheter,och eftersom min magnolia inte vill själv
    han har kanske tagit sig ett sabbatsår vem vet?Sen såg
    jag ju liljekonvaljer i skogsbrynet och kunde inte låta
    bli att ta ett kort visserligen hade de inte slagit ut så
    mycket men de är på gång.Men det som förvånade mej var
    Lupinerna att de redan är på gång,men jag var saligt trött
    när jag kom hem så jag satt mest och tittade på en inspelad
    film jag har.
    Kramar

    SvaraRadera
  4. Hej Susanne!
    Tack för du peppar mej,men du kan inte ana huir ont jag har
    i fötterna idag,kanske var jag för envis,men jag hade gett
    mej sjutton på att jag skulle ta min promenad.Ja jag såg ju
    på Rasta där vi år i förgår så hade de liljekonvaljer i ett
    glas och först trodde jag de var oäkta,men så luktade jag på
    då förstod jag vi är där nu fast jag tycker de är lite tidiga
    inte sant?Ja jag tycker de doftar ljuvligt,men att sen ha dem
    hemma tycker jag de luktar för starkt.
    Om den blir så skön det återstår att se.
    Kramar.

    SvaraRadera
  5. Du är så duktig !!! Själv har jag inte börjat med mina promenader ännu, det har varit såå kallt här, får se om jag får lusten när och om det börjar bli varmare ;o).
    Sköt omd ig !
    Kramar, Doris

    SvaraRadera
  6. Hej Doris!
    Tack för peppningen,det känns skönt när något
    hurra på en,särskilt när jag har haft så många
    år av besvikelser som mitt men burit med sig.
    Nej man har inte samma lust när det är kallt
    det ska jag villigt erkänna.Men är man piskad
    att gå för att hålla sig något i form,då har
    man inte så stora val.
    Sköt du också om dej.
    Kramar.

    SvaraRadera