måndag 24 maj 2010

Godnatt sov så gott.

Ja nu är det snart dags för CSI NY och Law & order Spevial victims unit och spela in dem idag har jag ju inte hunnit titta på dem för som jag sa var jag till frissan idag och sen när vi kom hem så åt vi sen satt jag en pytteliten stund vid datorn för sen så ringde min son och munnen gick som ett rinnande vatten idag det är jag inte van vid men idag hade han mycket att berätta och mycket för mej att smälta.Sen tar det ju lite tid att lära sig det här nya,det är väl med det som allt annat man behöver ha en inkörningsport.....Idag blev det ingen promenad så det får anstå till en annan dag.Nu ska jag strax ladda videon så godnatt säger "Kaksmulan" //Agath

10 kommentarer:

  1. Hej Agath
    Bättre sent än aldrig ;-)
    Blev du nöjd hos frissan? Det är sällan jag är det så där direkt, när jag går där ifrån. Det tar ett par dagar att vänja sig.
    Kul att din son ringde, och att han hade så mycket att prata om :-)

    Sov gott
    Kram
    Susanne

    SvaraRadera
  2. Hej Agath!

    En blänkare är ett förhandsmeddelande eller påminnelse.

    Natti-nattikram
    Kajsa

    SvaraRadera
  3. Skönt att fixa upp sig lite, man mår bra av att få fräscha till sig! Ska ta mitt nästa vecka för då är jag lite "snyggare" till yngsta dotterns student den 11:e, ser så trist ut när man fått lite utväxt och de där gråa börjar skymta igen.... fräscha upp häxan med andra ord! :)

    Min äldsta dotter ringde igår oxå, 3 ggr.... och egentligen hade hon inte något speciellt att säga utan mest att fråga lite och slå bort tid.... :) Hon är en sån som gör det ofta! Kanske vanligare bland tjejer!

    Hoppas du sovit gott och att du hunnit titta ikapp på dina serier!
    Kramar

    SvaraRadera
  4. Hej Susanne!
    Ja det är ju det,Jo jag blev nöjd med håret denna gången,vet inte varför jag inte blev nöjd förra gången det kändes mera som det var
    avslaget om du förstår hur jag menar?Men klart jag skulle rufsa till det så idag är det inte lika fint men sambon tyckte det,men vi har olika syn på saker att se det på.....Ja den äldste sonen brukar man få
    dra orden ur annars men igpr gick det som ett rinnande vatten,du förstår
    de ska sälja sitt hus köpa ett nytt i Dalarna,ja sträckan blir väl detsamma för mej om jag reser tåget skulle jag tro.Får väl se nästa gång
    vi hörs av hur det gick,fick idag reda på att mitt barnbarn har halsfluss stackarn,så jag skrev till min sons sambo att hon skulle ha glass hemma.
    Oh jag hade så rörig dröm så det kan du inte tro,först drömde jag om att vår granne hade varit i vår soptunna och ville ha något vi hade slängt,sen när det ringde på dörre var det en sköterska som skulle vara öäver natten för jag skulle opereras dagen efter både i ryggen och foten jisses så rörigt det var och inte nog med det jag rökte som bara den.
    Kramar.

    SvaraRadera
  5. Godmiddag!
    Nejdå! Bounty har inte fått Fång. Hovarna måste bar fixas till med jämna mellanrum ca 8 veckors intervaller. Hovarna växer som våra naglar. Han går ute nu dygnet runt och tycks trivas i hagen. Han var på brumm humör idag. Han följde mig till boden och tillbaka igen och brummade hela tiden. Hagen går längs vägen. Han tycker om höet jag köpte och det är ju bra. Han äter det mellanåt och kanske han gillar det när det är lite rått ute som det är nu. Höet kanske ger mera värme än gräset? Jag tror det är mycket vatten i gräset så han blir nog inte lika mätt på det. Bara lite funderingar jag har...
    Ska väl ta en tur ut till stugan senare, men undrar just om någon kommer och skjuter i dag om regnet håller på??
    Ha en bra tisdag!

    SvaraRadera
  6. Hej Kajsa!
    Ja du menar med andra ord att man ska sägga till
    så du inte glömmer förstod jag rätt?
    Kramar.

    SvaraRadera
  7. Hej Witch!
    Ja det ångrar jag inte att jag permanentade mej i går för att bara klippa mej,men hon gjorde permanenten först och klippte mej sen det blebv kanonbra,så jag är nöjd men jag har ju legat till det förståss
    men det nesta är ju kvar.
    Ja min son förstår du ska sälja sitt hus i Stocjkholm och köpa ett nytt
    i Dalarna som han sa hade allt gått igenom igår så hade de både köpt och sålt hus samma dag.Det rör ju sig om stora summor de där husen en
    summa jag aldrig ens kommer i närheten av. 2 mille eller 2,2 det beror på....
    Så din dotter tar studenten i år,ja det är några år sedan jag var på min sons studentfest,det var det året jag gick med ilizarovfixationen.
    Mycket har hänt sen dess.....

    Men du kan inte ana vad jag rört till det inatt en granne som rotade i våra tunnor och ville ha något vi slängt,och frågade om hon fick det sen var det en sköterska som sov över här för vi skulle in på operatuion i morgon,och du kan inte ana vad jag rökte,kanske berodde på att sambon ringde om min rygg till KSS i går så det är väl detta jag blandar ihop..rörigt var det i alla fall.
    Nej jag har fyra avsnitt idag att titta på får väl se drar sambon till sin mammam stannar jag nog hemma och tittar på dem.
    Kramar

    SvaraRadera
  8. Hej Recurven!
    Så skönt att höra att han inte fått fång,men det är väl med hästar som med andra djur nagelklippning,sånt gör ju vi också,men det är ju inget sådant man gör själv om man inte är hovis förståss,Då mår han bra efter vad jag förstått när han brummar.Han kanske försöker hålla värmen uppe
    på så sätt.Jag kan ju så lite om sådant,men hästarna tittar ibland när jag kommer och går och ibland skriar de heter det väl..eller är det detta som du kallar brummande?
    Regnet har sådan påverkan på oss människor,hur brukar de göra kommer
    de och trotsar vädret eller ni kan ha det inomhus sådana dagar?
    Kramar.

    SvaraRadera
  9. En granne kan betyda någon typ av omlokalisering från ditt hem och soptunnan en känsla eller idé som du avvisar, dvs du vill rata idén/känslan och sköterskan i ditt hem kan tyda på att du upplever motgångar i livet.

    Det kan ju både gälla telefonsamtalet som din sambo gjorde och från din son skulle jag tro även om det verkar rörigt så finns det många gånger väldigt mycket logik när man ser på helheten. Grannen -> omlokalisering från ditt hem dvs att sonen ska flytta, soptunnan är något som känns inte riktigt bra du skulle vilja välja bort/kasta den idén och det känns lite som en motgång i livet att sonen flyttar liksom längre bort…. vad tror du?

    Ha en skön tevestund nu!
    Kramar

    SvaraRadera
  10. Witch!
    Ja det kan ligga mycket i det du säger,jag har ju haft en del motgångar.
    Jag tyckte min son sa att avståndet är ungefär densamma som jag har idag när jag åker till Stockholm 40 mil...Sen kan det ju vara intressant att komma till Dalarna för där har jag aldrig varit.Men det
    känns ju som längre bort så det ligger en hel del i det du säger.

    Ja jag har tittat en stund nu så man kan säga att det är halvlek*ler*
    Kramar.

    SvaraRadera