fredag 28 maj 2010

Godmiddag,denna Fredag den 28 Maj.


Igår skrev jag ingen nattahälsning,jag var helt slut för,kraften  gick ur mig när i går när vi skulle äta middag,ändå så hade han  godkännt detta som middag i går efter tandläkaren.Nej idag ska jag ta min promenad för det blev ju inget av den varan igår,bara mellan bilen och vården och hemmet och stegen i köket och TV:n och här,så inte blev det något att hurra förr.Har ingen ny bild så jag tog på vivan vi har i trädgården,annars så är det grönt överrallt man tittar visserligen är det väl ett par träd som inte slagit ut ännu,men vår häck är i det närmaste grön och vår gran den fortsätter att skjuta i höjden skotten som ni såg häromdagen de har växt ut till grenar inte så stora än men det märks en stor förändring.Jag önskar er en trevlig Fredag.Kram till den som vill ha.//Agath

6 kommentarer:

  1. Godmiddag!
    De är fina de där viviorna, Jag hade sådana jag också i trädgården men de gick mera åt lila. Men när de renoverade huset för 4 år sedan förstörde de ju alla rabatter och då försvann även vivorna, tyvärr!!
    Idag för 25 år sedan köpte jag Gjuta, Bountys mamma. Tänk va!! Jag har haft häst i halva mitt liv nu idag. Vad tiden går alltså..
    I dag ska vi åka till Stigtomta och inhandla kattmat, det var några månader sedan, annars är det bara stalltjänsten i kväll. Lite lugn och ro för en dag skull.. Pyssla lite Med Bounty kanske och byta vatten i hans tunna. Mycket svarta moln på himlen så regnet kommer nog vad det lider, men just nu är den gula framme och ca 16 gr.
    Ha en skön fredag!

    SvaraRadera
  2. Hej Agath
    Vilka söta små vivor :-)
    Jaa, det är mycket som slår ut i en rasande fart nu. Man hinner knappt med i svängarna.
    Hoppas du får en härlig promenad. Här har vi strålande sol den ena sekunden, och kolsvarta moln den andra.

    Kram
    Susanne

    SvaraRadera
  3. Hej Agath!

    Så vackra dina blommor på bilden är! Det är fint väder att promenera i nu, tycker jag. Skönt att det är lite svalare, då kan man knalla på lite snabbare än när det är så där tryckande kvavt.

    Hos mig hänger regnet i luften idag. Jag har precis ätit lax. Jag skulle gärna ta en bit av din vackra prinsesstårta här i bloggen till kaffe som efterrätt. :)

    Ha en härlig helg, Agath!

    Kram
    Anna-Karin

    SvaraRadera
  4. Hej Recurven!
    Ja jag hade en gul sådan som jag älskade mycket,men den bara försvann
    nu är det bara den na röda,som fanns i trädgården när sambon köpte huset.Det är väl hemskt när de försvinner inte sant av en eller annan anledning.Jag hade en rosenstav som också försvann,löjtnanshjärtat har jag inte kollat upp än.Vi har varit i väg och köpt plantor i dag och skor när vi ändå var i närheten av Alingsås.Sen stack sambon och köpte blomlådor och andra ett åriga plantor,de vi köpte i går var ju perenna blommor,vi får väl se hur det går med dem.
    Idag har här regnat av och till men så hemskt svarta moln hade vi inte, men nu skiner solen för 3:dje dagen i rad dagen avslutas med sol.
    Hoppas Bounty har det bra i hagen?
    Det har varit en blandad Fredag för mig.Skulle egentligen köpt en ny handväska men blev inte färdig med det idag utan jag får ta det en annan dag.
    Kramar

    SvaraRadera
  5. Hej Susanne!
    Ja vivor är söra,men jag saknar min gula.
    Ja jag undrar om sommaren har kommit för att stanna
    Visserligen var det lite kallt när jag skulle titta
    på blomlåder och annat stuff som han hade handlat,
    Det blev ingen promenad utan vi har varit i väg,vi
    skulöle ut och se om vi kunde få tag på plantor,så
    jag köpte 4 pelargoner i 4 olika färger som vi ska
    ha i lådor men jag hade missuppfattat sambon för jag
    trodde det var de lådor vi ha,men han stack iväg och
    köpte avlånga + plantor som ska vara i dem,inte sådana
    jag vill ha utan han hanlade på eget bevåg.
    Det har regnat hela dagen från och till här,ja är den
    inte smarrig prinsesstårtan,jag har köpt 2 prinsessbakelser.
    Kramar.

    SvaraRadera
  6. Hej Maskroskvinnan!
    Det blev ingen promenad idag,utan vi harb varit utre och flängt.
    Ja man behöver ha jacka på sig om man går ut.För det var kallt
    ute när jag skulle se vad sambon hade köpt.Regnar av och till
    har det gjort häromkring.
    Haha jag blandade visst ihop ditt och Susannes inlägg en smula*fnittrar lite*
    Ja det är gott med Prinsesstårta därför har jag köpt 2 prinsessbakelser.
    Kramar.

    SvaraRadera