fredag 22 januari 2010

Tack Bella,för du hittade något somn skulle kunna fungera!


Kanske det löser sig med en sådan här konserv/flasköppnare tack snälla Bella för du såg en sådan.Det har gått min näsa förbi.Men det är ju många funktioner och den är ju inte så dyr,så har jag tur kan det ju lösa sig.För jag har ju svårt att ta upp burklock då menar jag skruvlocket.Jag har fått bilder på mitt barnbarn så¨det tar jag sen men först ska vi iväg.Kram till den som vill ha.Jag önskar er en trevlig Fredag.//Agath.

10 kommentarer:

  1. Hej Agath

    Jag var inne om som allra hastigast och såg ditt inlägg...jag tänkte det här måste jag rätta till så att det ser snyggt ut så jag var tvungen att minska bilderna lite för att det skulle bli rätt...
    Är lite upptagen just nu med diverse saker men återkommer snart..

    Hoppas du mår bra att håret är fint och att du får glädje av din praktamaryllis..

    PS
    Jag brukar aldrig ändra i andras bloggar bara om det är för mycket fel..försök du att trixa lite så lär du dig nya saker det gör inget om det blir lite fel..det händer ingenting..och skulle det se fult ut så fixar jag det till dig...

    Ha det gott
    xxx

    SvaraRadera
  2. Hej Agath
    Det där verkar väl vara en riktigt smart sak ;-))
    Massor av olika funktioner i ett.

    Hur mår den fina Amaryllisen i dag då?

    Kram
    Susanne

    SvaraRadera
  3. Hej Kojiki!
    Ja det hade du verkligen gjort snyggt
    Men du är ju duktig på det här med
    proportioner,så det ser trevligt ut.
    Tack så mycket.

    PS:Nej det vet jag,det du gör ser jag bara
    med glädje.Det är väl det jag är lite rädd
    för att trixa kanske.
    Jag har varit i Göteborg tur och retur,med
    en ½-timmes uppehåll,lite jobbigt när jag
    får så ont i ryggen.DS:
    xxx

    SvaraRadera
  4. Hej Susanne!
    Ja det verkar så det var rätt overkomligt pris också så jag får testa den,sparköp har ju mycket det vet jag sen gammalt.Min som sjunger
    på sista versen den var dyr den.Men Nils Johans har alltid varit dyra.
    Nu är dset bara en genagryta jag saknar men sådana gör de väl inte längre....

    Haha vill du jag ska ta ett fota till?
    Kramar.

    SvaraRadera
  5. Ser verkligen ut att vara en liten användbar manick det där....hoppas den hjälper dig med det krångliga i vardagen.

    SvaraRadera
  6. Hej Cayenne!
    Ja den verkar till vara bra så här långt,
    det är jobbigt när handlederna strejkar.
    Det var så många funktioner på den.
    Ha en skön kväll.
    Kramar.

    SvaraRadera
  7. Hej Agath
    Dyra men bra...Nils Johan alltså!

    Vad är genagryta?? Berätta ;-)

    Jag tror nog att det går att hitta en sådan där öppnare på loppis. Ska hålla ögonen öppna ;-) Hittar jag någon så skickar jag den till dig, hehe

    Kramar
    Susanne

    SvaraRadera
  8. Susanne!
    Ja jag vet det för jag köpte Nils Johans
    grytor och traktörpanna..sen fick jag ett glaslock eller gryta minns inte vilket av dem,för jag hade handlat över 300 så fick jag köpa 3 saker där ibland locket till grytan ett avlångt ugnsäkert fat och en pyramid salt
    /peppar kvarn.Och så köpte jag samtidigt den här kapsyl/konservöppnare.
    Genagryta betyuder ett glasgryta som tål stå från kallt till varmt och tvärtemot utan att
    gå sönde,men även om den var bra så även den kunde gå sönde om den kom på högkant,sen var den grytan ett minne blott.Hoppas du förstod hur jag menade?
    Kramar.

    SvaraRadera
  9. Klart jag förstod :-)
    Har aldrig hört det namnet förut....men nu vet jag ;-)))

    En "milstolpe", när barnbarnen börjar tappa tänderna. Det ser så gulligt ut.

    Kram
    Susanne

    SvaraRadera
  10. Susanne!
    Då vet du hur grytan såg ut,lite färgat
    glas,när man la kött i där fick den sådan
    härlig färg + att man sparade ugnen från stänk.

    Ja det är ju det,men min son tappade sina 2 första de längst fram däruppe,hans glugg märktes
    mera tyckte jag,men det var kul att se henne med
    en glugg vi sess ju så sällan.
    Kramar.

    SvaraRadera