måndag 25 januari 2010

Så var det då dags för att säga godnatt.


Jag kunde inte låta bli att ta med de här bilderna sådan himmel det blev mer solen går ner,visst är det väl vackert?





Sen bara en stund senare så är det helt förändrat sen kom dimman något senare,man såg inte alls vart man körde.


Sen tog vi en bild på Lanthandeln där sambon brukar handla själv är jag där mycket sällan för det är så trångt i gångarna så jag är rädd att stöta ner något,men detta är en affär som har allt vill jag lova.Jag önskar er en god natts sömn."Kaksmulan"//Agath.

10 kommentarer:

  1. Hej Agath
    Jag önskar att flera lanthandlare hade varit kvar. Tänk va, där finns verkligen ALLT!
    Den sista vi hade kvar här på landet, försvann för några år sedan. Ganska synd. Men jag förstår att det inte går att konkurrera med storstäderna.
    Det är lite hemtrevligt, kan jag tycka ;-)

    Kram o Godnatt
    Susanne

    SvaraRadera
  2. Hej agath!

    Vilka fina bilder. Just solnedgångar är jag också väldigt förtjust i. Inget kan bli vackrare.

    Jag vet inte om du tycker om listor och utmärkelser, men du har fått en hos mig.

    Alldeles frivilligt att medverka i.

    God natt och ha en vacker dag i morgon.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Godmorgon Agath
    Minns du den här?

    Valpen min tycker om att ha skoj
    Man får ha tålamod, oj oj oj
    Om en strumpa är försvunnen
    då har valpen den i munnen
    Men det gör, men det gör, ingenting

    Valpen min tycker om att ha skoj
    Man får ha tålamod, oj oj oj
    Mitt i natten ska den stollen
    upp och jaga gummibollen
    Men det gör, men det gör, ingenting

    Har faktiskt stämt in ganska bra här ibland ;-)))

    Kram
    Susanne

    SvaraRadera
  4. Hej Agath!
    Så vackert och fridfullt. Här får jag nästan aldrig se solen för all dis och dimma. Men det är väl så när man bor i en stad nära vattnet eller har jag helt enkelt valt fel län att bo i. ;)
    Ha det så bra. Kram Carina

    SvaraRadera
  5. Godmiddag!
    Ja du! Det är väl ca 8-10 år sedan våran lanthandel stängde. Hade ca 5 km dit. Brukade köra dit med hästen och handla ibland. Det var kul. Alltid stod det någon ute hos hästen när man kom ut igen.
    fick veta i går att Bounty försökt rulla sig ute i den djupa snön. Han hade blivit kvar liggandes för de förmår inte alltid att ta sig upp igen, det bildas ju en grop under och så ligger de där. Men Bounty hade tagit sig upp för egen maskin när de tog på grimman och började dra i honom och smacka på. Vi funderar på om det har med att göra lite att de börjar bli gamla också, för det är en häst till som gjort så bara ett par dagar innan Bounty. Den är också äldre och mycket större. Men hästarna har börjat fälla nu och det kliar nog under de varma täckena, så det kan ju vara ne orsak. Hoppas inte han gör det flera gånger.
    i dag: bågskytte och stallets göromål på dagordningen. ca -10 ute och grått, ingen blåst.
    Ha en skön tisdag!

    SvaraRadera
  6. Hej Susanne!
    Ja de försvinner en och en
    jag minns när jag bodde i Älmhult så hade
    jag varit på MAXI och handlat så stod det en tant utanför,det var en varm dag så det var väl därför jag pratade med henne,då fick jag reda på att homn bodde ca. 2 mil från Maxi de hade haftr en lanthandel men efterspm de flesta unga människorna tog bilen och körde till Maxi i stället för att handla på Lanthandeln,så det är många gamla som lider av det här ja ävenm unga som inte har bil,för vem vbill cykla 2 mil en varm dag.
    Jag önskar dej en trevlig Tisdagskväll.
    Kram,ar.

    SvaraRadera
  7. Hej Bella!
    Tack för du gillar dem,ja jag är själv
    förtjust i dem.
    Jag får se vilket jag gör,men jag ska absolut titta på den sen talar
    jag om vilket jag gör.
    Jag önskar dej en trevlig Tisdagskväll.
    Kramar.

    SvaraRadera
  8. Susanne!
    Den sången tror jag inte jag har hört,
    Men samtidigt slår det ann en sträng på något.
    Får väl se om den dyker upp i minnesbanken.
    Kramar.

    SvaraRadera
  9. Hej Carina!
    Tack för du tycker om dem.
    Vi har haft mycket dis också,idag har vi inte haft någon sol,och det såg ut som fullt med rimfrost i träden igen.Men vi har ju också vatten rätt nära men inte havet förstås.
    Jag önskar dej en trevlig Tisdagskväll.
    Kramar.

    SvaraRadera
  10. Hej Recurven!
    Ja det är synd när de stora ta över,men det är
    väl för människor vill ha allt på ett ställe,se
    bara på COOP de har från cyklar till mat och en lanthandel hur mycket de än har kan inte konkurera på samma sätt.
    Det är klart det kliade väl på Bounty tror du inte för han har ju tjock päls.
    Just nu är du väl och skjuter som bäst.
    Jag önskar dej en trevlig Tisdagskväll.

    Kramar.

    SvaraRadera