tisdag 26 januari 2010

Ska iväg nu till Göteborg vi ses senare.

Idag ska vi till feskekôrka så jag har inte någon tid att att svara på något förrän jag kommer hem om nu datorn vill förståss.Får väl se om de har spätta för det är jag enormt sugen på,strömming har de ju det brukar de ha.Men nu ska jag dra hinner inte vara så långvarig.

Bilden jag hade innan lånade jag på Wikipedia så länge men har nu ersatt den med eget foto.Här ser man också att det står Feskekôrka inte sant?

,


Sen tog vi ett kort inne i fiskekôrkan också eller rättare sagt sambon för inte vågade jag fotografera där inte.Känner mej uttittad,men han ville så gärna och kameran fick han låna.

Och som avslutning tog vi ett kort på båten här för vad vore väl mer på sin plats än en båt det är ju ändå havets läckerheter vi handlade och det får man ju inte upp utan med båt.Ja nu är det kväll och ingen fisk till middag idag för vi åt ute vi var ju så sent hemma.Men delvis havets läckerhet åt jag ändå för jag Västkustfilé och sambon åt sejrygg.Jag ska ha spätta i morgon tror jag.Kram till den som vill ha.Ha en trevlig Tisdagskväll.//Agath.

20 kommentarer:

  1. Oh ,¨å avundsjuk jag blir på dig...som har så nära till Feske Körkan! färsk fisk så gott så gott...Ha det fint min vän många kramar till dig !

    SvaraRadera
  2. Hej Agath!!!

    Oj..Göteborg...Feske Körkan....färsk fisk...
    du ..så gott....

    Ha min vän..många kramar....
    Önskar en trevlig tisdagen...
    nilla

    SvaraRadera
  3. Hej Agath!

    Och här blir jag hungrig som vanligt. Idag luktar det minsann fisk här i bloggen. Gott! :)

    Jag önskar att du har det bra på din utflykt!

    Kram
    Anna-Karin

    SvaraRadera
  4. Vad blev det???
    Strömming?? Eller spätta???
    Jag blir också avundsjuk :-(
    Hoppas det smakar och att din "tripp" varit bra ;-)

    Kramar
    Susanne

    SvaraRadera
  5. Hej Mary-Louise!
    Så nära ligger det inte,från oss räknat är det 8 mil till Feskekôrka...men några spättor köpte
    jag och torskfile.Sillen tog han inte hem för
    de hade röda ögon sa hanlaren vilket betyder väl att det är gammal fisk.
    Jag önskar dej en trevlig Tisdagskväll.
    Kramar.

    SvaraRadera
  6. Hej nilla!
    Ja nu har jag färsk fisk igen,så i morgon blir det nog spätta.Ja det är gott med nyfångad fisk.
    Jag önskar dej en trevlig Tisdagskväll.
    Kramar.

    SvaraRadera
  7. Hej Maskroskvinnan!
    Jasså är det fler som tänkt på fisk?
    Just nu när vägarna är såknagliga på sina ställer njuter jag inte precis av
    bilfärden det är jui 16 mil vi kört.
    Och du kan inte ana så trött jag känner mej.
    Jag önskar dej en trevlig Tisdagskväll.
    Kramar.

    SvaraRadera
  8. Susanne!
    Spätta blev det men stömming har de inte här uppe utan det är sill,men det blev ingen sill för han tog inte hem för de hade röda ögon.Men
    det blev torskfilé i stället.
    Kramar.

    SvaraRadera
  9. Feskekörkan har jag hört talas om. kul se bilderna.
    Och fiskälskare som jag är (det kommer du kanske ihåg?) så hade detta varit paradiset.

    SvaraRadera
  10. Glömde:
    En Nattkram till dig från oss förstås!

    SvaraRadera
  11. Hej Agath!
    Jag har varit i Feskekörka en gång, det var, håll i dig, 1965. Maken och jag var på vår första gemensamma semester. Jag kommer ohåg att det låg en haj utefter utsidan av Feskekörka. Jag fick känna på hajen. Huden eller skinnet, jag vet inte vad man säger, var strävt värre än sandpapper. Den var stor, längre än mina 158 cm. Har du sett någon haj där?? Ha en trevlig resa.
    Kramkram

    SvaraRadera
  12. Hej Suss!
    Jo jag vet du är en stor fiskälskare
    så när sambon tog kortet där inne tänkte
    jag faktiskt på dej,det är ju inte
    detsamma att handla i en fiskvagn.
    Jag önskar dej en trevlig fortsättning på Tisdagskvällen
    Kramar.

    SvaraRadera
  13. Suss!
    Oj då var blev denna kvällen av.
    Nattiskram till dej och brödwerna Bus.

    SvaraRadera
  14. Hej Starry-eyes!
    Oj då det är ett tag sen då visste jag inte att det fanns något som hette feskekôrka.Tycker du
    att det har färändrats mycket sen du var där,fanns restaurangen där uppe då också?
    Nej inte i Feskekôrka men däremot i på Maderia i
    Saluhallen där det fanns all fisk mak kunde tänka sig,jag tyckte då att hajen hade väldigt fint kött.
    Nej nu dröjer det ett tag innan vi åker dit igen.
    Jag önskar dej en trevlig Tisdagskväll.
    Kramar.

    SvaraRadera
  15. Hej! Vilken tur att vi hade fisk till middag :)

    *kramis*

    SvaraRadera
  16. P.S. Funderar lite på om det kan ha varit den båten vi gjorde en utflyckt med för en del år sedan när vi var på besök. Då var det ett gäng som spelade dragspel på däcket. Ett sådan där trevligt semesterminne från Göteborg.
    "Ada har legat på papiljotter i natt
    och satt extra rött på kinden.."

    SvaraRadera
  17. Hej Ginger!
    Vad hade du för fisk?
    Jag önskar dej en trevlig Onsdag.
    Kramar.

    SvaraRadera
  18. Ginger igen!

    Kal och Ada ja.de är omtalade
    Jag vet inte vad båten heter synd kortet inte togs från andra hållet,jag bara tyckte det passade in vid Feskekôrkan.
    Kramar.

    SvaraRadera
  19. Visst har det förändrats, inte exteriört så vitt jag kommer ihåg men interiört är skillnaden stor. Någon restaurant kommer jag inte ihåg.
    Ha de gott!
    Kram

    SvaraRadera
  20. Starry-eyes!
    Nej skalet fanns nog då med men det äör klart'de har väl förnyat sig,restuarangen
    har funnits så länge som jag har handlat där,
    men jag upptäckte i går att det var ingång på båda hållen det har jag inte sett innan.
    Ha det gott du också.
    Kramar.

    SvaraRadera