lördag 23 januari 2010

Än är min Amaryllis inte slut.



Som ni ser är inte min Amaryllis helt ur leken,som ni ser har jag tagit den från 2 håll denna gången också,så man ser den 5:te blomman som är kvar på stängeln det vissna har jag plockat bort nu.Det ska bli roligt att se hur länge den vill vara med och blomma jag har aldrig haft en blomma som blommat så här sen flitiga Lisa ,men hon blommade ihjäl sig det syntes tom på stammen att den var väldigt blek,det var nästan så man sörjde den när jag slängde den,Härom dagen när jag var i affären såg jag en flitiga lisa stod och funderade på om jag skulle köpa en eller ha tulpaner ett tag för det är ju tid för dem som ni vet.Jag önskar er en  fortsatt trevlig Lördagskväll.//Agath

Som du ser Kojiki försöker jag trixa säg till om det blev fult...kram du rara och hjälpsamma vän.//Agath

8 kommentarer:

  1. Godkväller!
    Jaha då försvann det jag just skrivit så då börjar jag väl om då!
    Jo jag har varit så förbannad på Passaen idag för jag kommer inte in och kunnat skriva, så nu skiter jag i det för idag. Tänkte ändå gå int till dig och visa att jag lever..
    Har tagit det lugnt idag och inte gjort något särskillt. Vi gjorde en ny variant av Raggmunk alá Recurven idag. Gjorde den som vanligt i långpanna men överst lade vi massa brynt fläsk i strimlor. Fläskraggmunk!!! Det blev jäkligt gott det också..
    Nej, nu ska jag snart studsa i bingen för dagarna går så fort. vi hörs vidare i morgon..
    Ha dé!

    SvaraRadera
  2. Hej Recurven!
    Ja jag vet det är stört omöjligt att komma
    in i dag,hoppas det blir bättre i morgon.
    Du har all rätt att bli förbannad
    vilka tror passagen de är egentligen?
    Så många som slutat blogga på passagen
    men det verkar inte röra dem ett minsta.

    Vet du den dagen som sambon hämtade sin mamma
    så hade han raggmunkl och fläsk hem till mej och de tog köttbullar,i och med komunikationerna var så dåliga så gick det inte att ha mat till dem när de kom,men det var
    inte det jag tänkte säga utan de ragmunkar och flääsk det var så fett så jag höll på att få upp det igen så det dröjer länge innan jag äter det ute tror jag.
    Godnattkramar.

    SvaraRadera
  3. Hej Agath

    Trixa du ..du kan mer än vad du tror..du är snart expert.....

    Roligt att se faktiskt.....

    Man måste prova..eller hur.....

    xxx
    Kojiki

    SvaraRadera
  4. Hej Kojiki!
    Trixa ja,men jag får det inte lika snyggt som du,varför följde inte den sista raden "önska er en fortsatt" under det stycket jag skrev för när jag skrev det såg det normalt ut.
    Jag önskar dej en trevlig Söndagseftermiddag.
    xxx

    SvaraRadera
  5. Hej Agath
    'Du har gjort helt rätt..Det som syns när man editerar är ju inte detsamma för textfonten där är annorlunda och editorn bredare..det är därför som det blir annorlunda..men du gör det snyggt..

    Det svåra är om man kopierar text från något då kommer en del html taggar fel..så man ska egentligen kopiera text från ett vanligt textdokument då blir det bäst..man får alltid själv trixa till med radavstånd och så..men du kan du.......Det är väl kul eller hur!

    xxx
    Kojiki

    SvaraRadera
  6. Hej Kojiki!
    Det var roligt att höra att du tyckte jag
    gjort rätt,jag blev ett par cm längre,skämt
    åtsido.Med tidem ska jag väl fina ut det så
    jag blir nöjd,men du är en mästare.

    Ska jag göra korten mindre eller hålla den storleken jag har?Ja det kan bli kul när man
    kan,men du jag tänkte på en sak om jag vill
    lägga in en you tube någon gång.Som du vet
    så är vi skyttar lite känslofyllda när det börjar bli vår.
    xxx

    SvaraRadera
  7. Hej Agath

    Jag tycker du använder bra storlek på bilderna..för man vill ju se vad som finns eller hur.....man får alltid anpassa bilden..en del bilder kan ju vara mindre...

    YouTube lägger du in bara kopiera embeded kod sen är det bara att klistra in... då klickar du på html som du ser vid sidan om text /tror jag det heter/ i din editor..man ska bara se till att storleken inte är för stor..skulle det vara så rättar jag till det om det blir fel..testa du..man kan ju stänga av musiken från din spelare du har i sidopanelen..kul med lite nya saker eller hur..det finns ju så många trevliga YouTubes.....

    Det ska vara kul med en blogg eller hur...

    xxx
    Kojiki

    SvaraRadera
  8. Kojiki/Bloggbanken!

    Ja jag tycker själv jagb har hyvsat,men sen tänklte jag om man ska skriva så som du och ginger gör så ska
    det se trevligt ut också.

    Vi får se när jag lägger ut en you tube men det kommer.Skytt som jag är*ler*

    Ja visst ska det vara roligt att blogga.

    Idag var det meningen vi skulle ut men det var så grått så jag gick och började med maten,tror du inte
    solen behagade titta fram vet inte om jag gjort mej ovän med henne.
    xxx

    SvaraRadera