torsdag 3 december 2009

Visst har vi fått snö idag....

...inte mycket men det är mer än rimfrost på marken,första gången denna sidan av året.Jag sa visserligen det skulle komma snö igår,men det blev inget,utan det blev i dag i stället,även meteorologerna kan ha fel.Så vi får väl se hur det ser ut i morgon,annars sporde jag ju att det skulle bli halt i morgon,men ingen snö.Men mycket kan ändra sig det ser vi ju nu.Jag minns ett år då jag bodde hemma så skulle mor till jobbet så frågade hon min far om han kunde köra henne,han öppnade dören fick faktiskt skjuta upp den det hade kommit så mycket snö,nej sa han du får ta dig ner gåendes sa han.Jodå hon pulsade iväg i snön och försökte lifta med plogbilen,de stannade och sa till henne att strax kommer arbetarbussen vilket var tur för henne.Hon jobbade på Ålderdomshemmet så hon behövde ju komma ner till jobbet.Nej nu ska jag strax gå tiolls sängs.Godnatt sov så gott alla.önskar "Kaksmulan"//Agath.

10 kommentarer:

  1. Ja du ser ..vad tiderna har,förändrats, vid denna tid på året, när jag var "liten" så åkte vi spark på Skaren (snöskare).. Varje vinter var det otroligt mycket snö här ,det är bara de sista 10åren som vi har dåligt av den varan före Jul..!Ha en skön helg ..hinner inte skriva mer nu,förrän på Måndag...kramar

    SvaraRadera
  2. Hej agath!

    Vi har haft vacker rimfrost och kyla ett par dagar. Men idag är det plusgrader och duggregnar.

    Hoppas du får en fin Fredag.Hur än vädret blir.

    Kram / Suss

    SvaraRadera
  3. Godmiddag!
    Jag har den gula framme idag och all rimfrost är väck, slasket tillbaka.
    Jag tyckte också det var trögt på Passagen i går, blev lite arg för jag hade inte tid att vänta.. Fick tag på läder till slut, så nu har jag lite att göra igen.
    Har huvudvärk idag bara för att vädret slog om igen, inte kul. Är trött också... Berocca kuren är över och varken jag eller sambon har märkt någon sklillnad. Så det är nog inte vitaminer som behövs, käkar jättegoda apelsiner jag köpte så där blir ändå vitamin intaget.
    Bågskyttet gick bra igår efter om och men. Det som behövdes då var lite fika, sedan sköt jag som alldrig den. Min tränare har visst hittat en compoundbåge till sambon som vi ska få prova. Lite spännande för sambon. Vet inget pris på den ännu, tränaren får väl komma överens med den som har den.
    Nu ska jag snart gå ner till stallet och fixa..
    Ha de så bra!

    SvaraRadera
  4. Hej Mary-Louise!
    Ja även nere i småland kom det snö
    runt min födelsedag,men denna snön
    som kom i gårkväll är puts borta.
    Nu är det bara blött på marken inte
    ens rimfrost som arbetsterpaueten sa...
    men den hinner ju komma det slår om
    ganska kvickt.Ja det har varit ganska
    varmanvintrar de sista åren åtminstone
    sen jag kom upp hit.
    AStressa inte dej fördärvad.
    Jag önskar dej en trevlig Fredag.
    Kramar.

    SvaraRadera
  5. Hej Fuschia!
    Vi har ganska milt här också jag var och
    tittade om det regnade,nej inte här men
    det är vattenpölar med is under så man
    får nog se upp.
    Jag önskar dej en trevlig Fredag.
    Kramar.

    SvaraRadera
  6. Hej Recurven!
    Så det var där solen hamnade idag,ja vi kan ju
    inte få ha den varje dag ju.Ja det var väldigt
    trögt på passagen jag försökte hos dej och Ginger i går men kastades ut gång på gång.Ja du
    får huvudvärk av väderomslag och jag för jag sovber för lite,det är kanske inte bara C-vitaminer du behöver kanske det är något annat,grönsaker är du ju bra det vet jag.men det är kanske något annat som fattas...

    Comboundbåge får du nog förklara närmare,det
    har jag aldrig hört talas om.
    Klappa om Bounty från mej,ge han en morot,jag
    blir ju skyldig dej massor.
    Jag önskar dej en trevlig Fredag,trots huvudvärken.
    Kramar.

    SvaraRadera
  7. Hej Agath!
    Nu är allt på topp igen, känns det som.
    Vädret är lite varmare än det varit de senaste dagarna och ingen nederbörd just nu iallafall.
    Ha det så underbart, hela helgen. Kram Carina

    SvaraRadera
  8. Hej Carina!
    Så nu är värken bort ur armen då,
    måste kännas skönt.
    Ja det är några varmegrader,den lilla
    nedbörd som kom i går,puts borta.
    Jag önskar dej en trevlig Fredag.
    Kramar.

    SvaraRadera
  9. Hej Agath!
    Det är lätt att hinna med när man är hemma skulle jag jobba hade jag inte gjort allt detta. Sen är det skönt att vara klar i tid så man kan njuta mer.
    Jo, det är skönt att slippa en värkande arm.
    Kram Carina

    SvaraRadera
  10. Hej Carina!
    Nej det är inte lätt att hinna med
    både ett jobb och vara kreativ hemma.
    Har du kännt mer obehag än trötthet
    och värk i armen?
    Kramar.

    SvaraRadera