fredag 4 december 2009

Ja så är det bara 2 kvar av IDOL...Och med det säger jag godnatt.

Trist när de som man gillar åker ur tävlingen,det hade varit kul om det hade varit Tove och Eriks som gått vidare,men nu blev det Kalle och Erik,Tove kanske man får höra i andra sammanhang,eftersom hon kom så långt upp så tror jag allt hon har en chans för att erövra världen.Man har ju sett förr om åren att de som tar hem IDOL har det varit ganska tyst om,titta bara på Daniel hur mycket har man hört om honom efter han vann IDOL eller Agnes,och fler med dem.Det är i regel de som kommit längre ner på skalan som säkrat sin plats...Ja det var bara Agaths små funderingar...Godnatt,godnatt önskar jag er alla "Kaksmulan"//Agath.

16 kommentarer:

  1. Hej Agath

    Ha en trevlig helg och du imorgon blir det 2 tända ljus!

    xxx

    SvaraRadera
  2. Hej Agath! Tusen tack för kommentar och hälsningar till dottern!

    Jag är så himla stressad och hinner inte med bloggen alls, det är full rulle hela tiden.

    Födelsedagen gick bra och vi hade många gäster och dottern blev nöjd och glad över all uppvaktning i alla fall.

    Igår jobbade jag och skivproducenten hela dagen, och nu ska jag iväg till kyrkan om en liten stund och öva nästan hela dagen. Puh!

    Vill passa på att önska dig en fin helg och en fin andra advent, eftersom jag inte vet om jag hinner blogga nåt i helgen. Ska försöka, men det är så mycket annat som också måste göras.

    Ha det gott vännen och kram!

    SvaraRadera
  3. Jag vet inte vem som är vem i Idol, men det verkar som om det snart är slut på den serien. Man kanske kan tycka att det är skönt att slippa det, men det kommer annat skit på den kanalen.
    :-D

    SvaraRadera
  4. Godmiddag!
    Här är det mera grått och blött igen. Jag har inte ens lust att gå ut, men jag måste... Bounty står och hänger i hagen och har skittrist han också. Ja, det finns ganska bra lyse vid stallet, men jag kan tala om att det var halt, men vi klarade oss. Ska väl snart gå ner och fixa allt och ta in Bounty.
    Funderar på att koka fläskläggen idag, det ska bli rotmos är det tänkt. Sambon har beställt det. Och det passar ju en dag som idag att göra, eller hur. Ute vill man ju ändå inte vara..
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  5. Herj .jag höll på med maten så jag missade Idol och samma var det..ha det gott kram!

    SvaraRadera
  6. Hej Kojiki!
    Ja i morgon är det 2 ljus som ska tändas
    veckorna bara springer iväg.Man tycker det
    inte är länge sen vi gjorde julkorven här.
    Jag önskar dej en trevlig Lördag.
    xxx

    SvaraRadera
  7. Hej Wolmer!
    Det var så lite så tur att allt fungerade.
    Skönt din dotter var nöjd med sin dag.
    Det är inte bra att stressa så där,du får dra
    några djupa andetag,har jag fattat rätt ska ni
    ge ut en platta till jul?Vackert asjunger du det vet jag.
    Ja jag får önska dej en trevlig Lördag.
    Kramar.

    SvaraRadera
  8. Hej Fjäderlös Tvåfoting!
    Nej följer man inte programet så kan det vara
    svårt,annars får jag lov att säga att aldrig
    det varit så jämnt som i år.Ja det kan jag
    visst hålla med dej om att sen kommer det annat
    skit.Men tur det finns en avstängningsknapp på
    TV:n.*ler*
    Jag önskar dej en trevlig Lördag.

    SvaraRadera
  9. Hej Recurven!
    Här är det greått också trodde i mitt stilla
    sinne att solen ville fram ett ögonblick,men
    ack vad jag bedrog mej.
    Ja det påverkar väl djuren som oss människor
    detta gråa väder.SAå jasg förstå att han har skittrist,hur är det med hans sko?
    Rotmos är väl inte fel en sådan här dag.
    Och det är ju så himla gott också.
    Så du halkade när du gickl till stallet förrut.Du kanske skulle skaffa dej broddar.
    Jag önskar dej en trevlig Lördag.
    Kramar.

    SvaraRadera
  10. Hej Mary-Louise!
    Så du får också lite sena middagar ibland.
    Men jag tror det går i repris.Annars är det
    ju inte livsviktigt.
    Jag önskar dej en trevlig Lördag.
    Kramar.

    SvaraRadera
  11. Agath;
    Håller med mina planer gick i stöpet helt och hållet hade tippat Tove som vinnare...
    Hoppas allt är okey med dig?
    Massa kramar Mia

    SvaraRadera
  12. Hej Mia!
    Jasg blev lite besviken jag för det hade
    varit en mer utmaning att se Tove och Erik
    nästa lördag,men nu blev det som det blev.
    Mewn som jag sa så tror jag inte detta var'det sista vi såg av Tove.
    Nej allt är inte okey.
    Jag önskar dej en trevlig Lördag.
    Massor av kramar

    SvaraRadera
  13. Hej igen!
    hlakar görjag så gott som dagligen nere vid stallet. Är det inte is så är det lera. Leran är lika hal den i regnet.. Bounty blev glad att få komma in idag. Han var plaskblöt så jag fick dra av honom lite med skrapan, den funkar som en golvraka. Kolsvart är det ute nu och regnar. Fläskläggen står på spiseln och småputtrar. Det tar sin tid att koka. SKa väl börja skala potatis och kolroten, snodde med några morötter från Bounty.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  14. Hej Recurven!
    Ja lera,löv och is är halt,så det gäller
    att ta det lugnt.Tror jag det att Bounty
    blev glad.Usch då blöt då fryser han väl
    lätt.
    Länge sen jag hade fläsklägg till Rotmos
    jag brukar ha rimmat fläsk till.Då får du
    fin buljong till soppa sedan i veckan eller
    hur?Jag tycker det blir gott med grönsaks-
    soppa på kålroten och fläsket.Ja det blir
    så fin färg avv morötterna.
    Kramar.

    SvaraRadera
  15. Har mailat dig!!
    Ps. Skon hängde kvar i dag i alla fall Ds.

    SvaraRadera
  16. Recurven!
    OK jag ska titta,skönt att skon
    håller sig på plats.
    Kramar

    SvaraRadera