onsdag 2 december 2009

Idag sken solen så jag passade på att tog en promenad.

Naturligtvis hade jag mina nya skor på mej,trots Cayennes varninhar att inte gå för långt med de nya skorna,så jag märkte den sista biten att en tå började ömma.Så när jag hade ca 100 meter kvar körde sambon ut bilen och skulle möta mej.Så han körde bilen varm först och sen var vi och handlade.N¨ja när jag kom hem så satte jag igång att göra middag som idag blev resten av kyckjlingen som jag hade klippt ner i sås med ris till.Så nu sitter jag här och min sträcka idag blev 5574 steg vilket blev 3,40 km.Men det var nog i mastigaste laget med nya skor.Såg att det hade blött igenom strumpan så det hade väl legar och skavt.Men det huvudet gör dumt får kropen lida heter det ju.I kväll så är det Bonde söker fru,hoppas jag i alla fall.Kram till den som vill ha.Jag önskar er en fortsatt trevlig Onsdagskväll.//Agath.

10 kommentarer:

  1. Ädelstenen

    Hoppas du hittar vanten. Vad gäller din häl: sätt ditt plåster innan du använder skorna så du inte får sår igen!

    Kramar

    SvaraRadera
  2. Godkvällning!
    Det var väla skönt med en lite promenix antar jag! Men kanske lite långt med nya oingådda dojjor. Men de blir ju ingådda snabbare om man går så. Du får väl plåstra om dig inna du ger dig ut på nya äventyr.
    vi kom inte iväg till staden som vi planerat så det får bli när vi åker till bågskyttet i morgon. Jag har suttit och skrivit ut massa papper som har med klubbens hemsida att göra. Det är manualer som beskriver hur man ska göra för att tex. lägga in bilder. De har viss gjort om en hel del för det var en del nya saker. Så måste man lära om lite också..
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  3. Hej PreddieTigern!
    Ja det hoppas jag också för annars
    får jag köpa nya handskar,detta var
    handskar jag fått av min lille son
    och de värmer så gott.
    Inte hälen utan tån,men jag får plåstra
    om den nästa gång jag går på promenad.
    Men det var lite mastigt att gå 3 km med
    nya skor.De är ju inte ingångna än.
    Kramar.

    SvaraRadera
  4. Hej Recurven!
    Ja det var skönt tills det började ömma i tån,
    jag vet att det var dumt att ha nya skor på
    men vädret var härligt och jag glömde mej.
    Ja då har du haft jobb hör jag.Jag tycker
    ni är så duktiga som kan så mycket.
    Kramar.

    SvaraRadera
  5. Se bara till att du inte ramlar och bryter dig också nu när det blir riktig vinter och halt.
    Det vore ju höjden.
    *kram*

    SvaraRadera
  6. Hej på dig! Skönt med en promenad, men illa att det blödde och gjorde ont! Hoppas det bara är nybörjarproblem och att det ger med sig när du och dina fötter vant dig med skorna.

    Nu är jag klar med alla bestyren och i morgon kommer det gäster hela dagen, puh! Men det är kul också och lilla stumpan blir 12 år, tiden går så fort!

    På fredag ska jag och en ljudtekniker jobba med en jul-CD hela dagen och i helgen har vi konsert... Det lär bli glest från mig på bloggen en tid nu.

    Så jag passar på att önska dig allt gott så här i förväg, och att du får en fin andra advent, om vi inte skulle ses innan dess. Fast det gör vi nog!

    Kram på dig!

    SvaraRadera
  7. PS Det blev nåt krångel när jag skulle posta min kommentar. Det gick inte att välja WordPress i profillistan här nere, då fick jag bara felmeddelande hela tiden. Men du känner ju igen mig ändå! Kram!

    SvaraRadera
  8. Hej Ginger!
    Ja det vore riktigt höjden om jag
    gick och bröt mej igen.Ja nu är det
    då man behöver tänka sig för mer än en gång.
    Men jag är försiktigt,som i dag gick jag vid sidan av en isfläck på 2 ställen.
    Kramar.

    SvaraRadera
  9. Hej Wolmer!
    Ja det är ju så länge sen jag tog en sådan
    lång promenad men det var ju inte så lämpligt
    med nya skor förståss.

    Lite trött är du då,men ändå en skön skänsla
    nu näer du fått fira din dotter.

    Massa som ska funka innan 2 advent men kören.
    Ja jag önskar dej också en trevlig 2:dra advent
    om vi inte hörs innan.
    Kramar.

    SvaraRadera
  10. Wolmer!
    Här har varit så lustigt jag har själv
    varit tvungen att godkänna 2 gånger innan
    det fastnar.
    Så jag tror inte det är bara Wordpress.
    Kramar.

    SvaraRadera