torsdag 3 december 2009

Idag är det 3 veckor till Julafton.

Inte en julklapp har man köpt ja inget annat för den delen,jag tittade på skinka häromdagen den kostar i år 74 kr kg.Så vi får väl se hur stor man köper i år,för ett par hundra går det lätt,undrar hur mycket v ätska det är i dem i år?Vi har vackert väder här i dag också,det är inte lika kalt men vitt på marken och träden,men det är ingen snö än i alla fall,men det skulle vist bli halt endera dagen.Sa arbetsterpeuten, som var här en stund på förmiddagen.Får väl ta och plåstra om min tå så jag kan ta mej en promenad,om jag hittar min handske vill säga.Kram till den som vill ha.Jag öänskar en trevlig Torsdag.//Agath.

10 kommentarer:

  1. Godmiddag!
    Ska snart iväg till staden och uträtta lite saker. Såg att du kollat på skinka... Jag har köpt en på 4 kg för 49.90 kr/kg. Färdigkokt och svenskt kött...Men det står inte Scan på. Den kostar 74.90kr/kg. På tog för dyrt för min plånbok...
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  2. Hej Recurven!
    Ja ja färdigkokt ja,men jag villkoka
    min själv eftersom jag doppar i grytan
    Det skulle jag nog förklarat,vi köpte
    Värmländsk skinka har gjort det i 3 år
    alldelses utmärkt skinka.Ja jag tog inte
    med örena jag såg 74 det räckte,men de
    hinner väl gå ner tills jul tror du inte.
    TYa det lugnt när ni kör till affären kan
    vara halt.
    Jag önskar dej en trevlig Torsdag.
    Kramar.

    PS:Vad segt det är för att komma in på
    passagen,inte bara hos dej generellt
    över hela linjen som jag har försökt
    att besöka.DS:

    SvaraRadera
  3. Hallo på dig! har du hittat din hadske?? Annars är det ju så i dessa tider,att Det kan vara någon Tomte som behövde den :)Ha det gott .kramen på dig!

    SvaraRadera
  4. Hej Agath!

    Du har också lite vitt därute nu, läser jag. Jag har lagt in lite egna natur/djur-bilder i min blogg idag, om du vill kika in där.

    Hoppas att du kunde få lite frisk luft idag. Det var så härligt ljust ute när jag tog min promenad. Och vi behöver verkligen allt ljus vi kan få nu.

    Ha en bra dag!

    Kram
    Anna-Karin

    SvaraRadera
  5. Hej Agath!
    Godbitarna försvinner fort här.. Alldeles för fort.
    Lite trött har jag varit också annars är det bara ömhet som äntligen har gått över. Hoppas jag iallafall. Det måste vara en stark spruta det där eller så fick jag sprutan på ett dumt ställe.
    Nu är det bättre iallafall.
    Ha det så bra. Kram Carina

    SvaraRadera
  6. Hej Mary-Louise!
    Jodå visst hittade jag min handske,
    den låg där jag tappat den så nu får
    jag tvätta den för den var många bilar
    som kört på den.
    Jag önskar dej en trevlig Torsdag.
    Kramar.

    SvaraRadera
  7. Hej Maskroskvinnan!
    Ja vitt av frost ja,men sön som blev lovad
    den kom aldrig,och nu är det för kallt för
    snö.Nej någon frisk luft blev det inte för
    vi har rest hit och dit.Nåja så ska man säga
    man var ute och vallade bilen?
    Jag önskar dej en trevlig Torsdagskväll.
    Kramar.

    SvaraRadera
  8. Hej Carina!
    Ja de försvinne ganska fort.Är det sprutan som
    gjort dej trött eller?Då du är fortfarande öm i din arm.Ja man vet inte vad det är för gift de sprutar in i en.Skönt att det blivit mindre ont.
    Jag vet att läkaren sa man blir öm av så sprutan.Han rekomenderade att jag skulle ta den.
    Jag önskar dej en trevlig Torsdagskväll.
    Kramar.

    SvaraRadera
  9. Hej Agath!
    Jag tror att det är av sprutan eftersom min sambo också känner sig trött, fast man vet aldrig helt.
    Det är tur att det finns alvedon. Det är tur att det har blivit bätttre, vi som ska på julkonsär på lördag.
    Ha det så bra. Kram Carina

    SvaraRadera
  10. Carina!
    Jamen då vet di var tröttheten kommer ifrån.
    Hoppas du och din sambo piggnar till för det är
    ju bara Fredagen emellan.Ha det så bra du också.
    Kramar.

    SvaraRadera