onsdag 2 december 2009

Jag avslutar denna dagen med en Aisopos Fabler, men först sängen så Godnatt.

Idag har jag inte alls kännt för att vara här så jag har mest tittat på TV:n.Men nu är det dags för sängen jag ska lägga in ett recept i morgon,känner mej just nu inte på humör.Jag önskar er alla en god natts sömn."Kaksmulan Agath.

Mannen och skogen
En man gick ut i skogen och bad träden att de skulle skänka honom en liten gren var. "Javisst, om det är allt du vill ha från oss så får du det", sa träden. Mannen gick hem och av varje liten gren tillverkade han ett yx-skaft. Sedan gick han ut i skogen igen och högg ner alla träden, ett efter ett.

"Tänk på vad du ger åt en framtida fiende."

4 kommentarer:

  1. Godmiddag!
    Här är det frostigt vitt ute och kallt inne. vi har inte eldat ännu. Ska snart ner till stallet för att fara vidare in till staden igen. Väldigt farande vissa dagar. Jag är fortfarande ganska trött och inte blir det bättre för att den gula visar sig. Hörs senare...
    Du ska ha en bra dag!

    SvaraRadera
  2. Hej Agath Jasså???? du känner dig "Låg"! det låter inge bra.tänk på något roligt eller se på en kul film..så kanske du kommer "ikapp" med dig själv...önskar dig en BRA dag ändå...kram!

    SvaraRadera
  3. Godmiddag Recurven!
    Här är det -5 grader men solen skiner
    så det blir nog ingen snö idag men
    det är vitt av frosten.Sambon eldar här
    tyckte det väl behövdes.

    Ta det lugnt när du går ner till Bounty
    så du inte halkar,och även när du ska
    till stan.Jo men det tar väl ett par dagar
    att komma igen,du har ju varit ute och tävlat ju...
    Jag önskar dej en trevlig Onsdag.
    Kramar.

    SvaraRadera
  4. Hej Mary-Louise!
    Nej jag känner mej inte okey,men jag
    försöker göra det bästa av dagen ändå.
    Film är ett bra sätt att fördriva tiden
    och att hjärnan får koppla av en stund.
    Jag önskar dej en trevlig Onsdag.
    Kramar.

    SvaraRadera