tisdag 1 december 2009

Nu ska jag strax iväg till sjukgymnasten....

...fick ett samtal idag från Lidköping,nu hade de tittat på plåtarna så hon undrade hur jag mådde,och jag sa som det var att ont har jag ju men inte som i början och att jag ska få några gånger till på sjukgymnastiken,för enligt henne sakulle jag annars bli kallad till ortopeden för min hälsporre,vad som sen skulle göras vet jag inte,hon gav också namnet på det jag har men som sagt jag är inte läkarkunnig så dessa latinska namn sätter bara myror i huvudet på mej.Så något brev lär jag inte få.Vilket jag tyckt varit bättre....Nåja idag lyser solen här,och jag ska strax iväg.så får jag se vad som händer sen.Kram till den som vill ha.Jag önskar er en trevlig Tisdag.//Agath.

20 kommentarer:

  1. Håller tummarna för att behandlingarna
    kommer att göra underverk.

    Ja, tänk att det bara är 4 veckor kvar tills
    vi har ett nytt år igen. Himmel så fort det
    här året har gått.

    Var det i morgon ni skulle få snö borta hos dig?

    *tisdagskramen*

    SvaraRadera
  2. Hej Agath!
    Ibland gör solen allt för att synas för att glädja oss.
    Lussebulle har jag inte ätit än, men det blir nog i helgen.
    Det kan bli så fina solnedgångar alla årstider och det märkliga är att kameran brukar inte vara tillgänglig då, man måste vara snabb. Vad synd att ni inte kunde fotografera, det är verkligen fint med solnedgångar.
    Vi bor ju vid vättern så här är det mer dimma/dimmoln än sol.
    Tack! Vad glad jag blir att du tycker att det blev juligt och fint.
    Kortet blev ju fint på solnedgången, alldeles perfekt.
    Hoppas det gick bra hos sjukgymnasten.
    Ha det så underbart. Kram Carina

    SvaraRadera
  3. Hoppas allt gick jättebra idag! Jag har tänkt på dig må du tro, och hållit tummarna!

    Ha en fin kväll i alla fall, och ta hand om dig. Kram!

    SvaraRadera
  4. Hej Ginger!
    Behandlingen jag fick var detsamma
    som förra gången med ultraljud och
    massage men du kan tro det gör ont
    när hon masserar.Men jag tycker det
    är så skönt efteråt.

    Ja det är inte klokt vad veckorna
    springer iväg,snart så blir kärring
    ett år till och sen har min som examen.

    Jo jag sa att det skulle bli snö framåt Onsdagen,vi får väl se...Men det är kallt
    ute och det ärt ganska blankt på vägen,om
    det är salt eller vad vet jag inte,men jag
    tittade mot månen och dert är en ring runt
    så det blir nor en kall natt,men snön brukar
    ju komma vid +-0 så vi får väl se.
    Jag önskar dej en trevlig Tisdag.
    Kramar.

    SvaraRadera
  5. Hej Carina!
    Ja den gör väl så,och man blir glad när den tittar fram.Nja det var väl mest jag som var nyfiken på hur de smakade iår,men riktigt så
    goda som vanligt tycker jag inte de var.
    Ja att fånga just det är ögonblicket är ganska
    svårt.Men annars är det vackert vid vättern
    Undrar om den restaurang ligger kvar vid vättern
    man kör upp på en backe så ligger den med en behaglig vy över vättern.Denna ska ligga lite utanför Jönköping tror jag det har förflutit så
    många år sen jag var där.God mat hade de det kommer jag ihåg.

    Ja jag tyckte det,det var fint det du hade innan också men dettta påminner lite om vad
    som komma skall.*ler*

    Ja det var det bästa kortet av dem jag tog.
    Jo det gick bra hos sjukgymnasten.Men det
    gör ont när hon behandlar min häl och fotsula.
    Jag önskar dej en trevlig Tisdagskväll.
    Kramar.

    SvaraRadera
  6. Hej Wolmer!
    Tack för du höll tummarna,om du visste
    vad ont det gör när hon masserar min fot.
    Hon sa till mej att jag sdka sitta hemma
    och rulla fotbladet på en flaska.
    Och ingen Dr.House är det heller*suck*
    Jag önskar dej en fin Tisdagskväll.
    Kramar.

    SvaraRadera
  7. Jaha. Då fick jag veta via kommentarerna hur det gick för dig hos sjukgymnasten. Skönt att det känns bra efteråt iaf! Så då får du börja rulla...små saker kan göra mycket!
    Ha en fortsatt trevlig kväll.
    Kramar

    SvaraRadera
  8. Agath, jag läste på jogg.se om hälsporre, och det var en som rekommenderade olivoljemassage. Eftersom det inte går att kopiera in text här så får du gå in på www.jogg.se - kolla "diskussionsforum" och sök sedan efter "Hälsena och Hälsporre" där. Den som skriver om olivoljemassagen heter Peter Andersson.

    Kul läsning.

    SvaraRadera
  9. Hej Agath!!!

    Du är sjukgymnasten...operaped för min hälsporre...massage....jättebra....

    Ha en bra tisdagskvällen...
    Kram nilla

    SvaraRadera
  10. Godkväller!
    Nu har vi varit in till staden, varit på bågskyttet, jag sköt inget utan satt och limmade trasiga pilar som behövdes. Hade hjälp av min lilla knatte assistent, hon ville inte skjuta heller idag för hon hade ont i huvudet.
    Har du provat pepparkaksfil?? Jag har aldrig hört det tidigare.. Köpte hem apelsiner, inte navelina, men de har jag sett nu och fattar vilka du menar..
    Fick skrapa rutorna på bilen när vi skulle åka hem, 1,2 grader minus har vi nu och månen lyser upp tillvaron. Den har ett dygn på sig att supa sig full. *Fniss*
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  11. Hej PreddieTigern!
    Du verkar vara sur på mej är det så?
    Ja det är bra man kan göra lite själv.
    Jag önskar dej en trevlig Tisdagskväll.
    Kramar.

    SvaraRadera
  12. Hej BadGear!
    Ja jag ska gå in och läsa där alla förslag
    är ju bra,får ser vad han skriver.
    Jag önskar dej en trevlig Tisdagskväll.
    Ha det bäst.

    SvaraRadera
  13. Hej nilla!
    Ja det gick bra hos sjukgymnasten,.
    förstod jag rätt är du opererad för
    hälsporre?
    Massagen var bra men den gjorde ont
    förstått.
    Jag önskar dej en trevlig Tisdagskväll.
    Kramar.

    SvaraRadera
  14. Hej Recurven!
    Ja men det var väl bra att ni fiuck laga
    pilar som gått sönder i fjädrarna.
    Det är väl ganska viktigt att de är hela
    inte sant?Har man ont i huvudet är det
    bra med terapi.
    Nej jag har inte ätit pepparkaksfil.På tal om
    Navelina så ska jag ta och äta en efter jag
    skickat denna kommentar.Ja skrapa rutorna fick
    vi också göra innan vi åkte iväg.
    Har du märkt var stark månen är i kväll, åtminstone är den det här.
    Ja riktigt rund under fötterna är han ju inte*ler*
    Kramar.

    SvaraRadera
  15. Att det gör ont kan jag verkligen relatera till.
    Egentligen är det märkligt att fötterna tål så mycket som de gör. Skönt att det verkar hjälpa. Då kan man stå ut. *kramis*

    SvaraRadera
  16. Hej Ginger!
    Ja det gör ont visst gör det tårarna
    trillar när hon är omild mot den.
    Men det känns så skönt efteråt.
    Jag kan ju sitta och rulla på morgonen
    när man äter eller varför inte vid TV:n
    eller vid datorn,någon gång ska det väl
    bli ordning på min fot.
    Kramar.

    SvaraRadera
  17. Ädlis.
    Varför tror du det? Var det kanske för det jag skrev härovan? Jag menade att jag gick och väntade på ett inlägg från dig om hur det gått hos sjukgymnasten så fann jag svaret i en kommentar. Var inte alls illa ment. Hur skulle jag kunna bli sur på dig min Ädelsten! Våga inte tro såna tankar mer, OK? Hoppas du får sova gott nu!
    Massor med kramar;=)))

    SvaraRadera
  18. PreddieTigern!
    Jag är bara lite superkänslig just nu.
    Ja det gick bra hos sjukgymnasten.Men
    det gör ont som bara den när hon håller
    på,men får hoppas att det ska bli en
    ljusning för mej också.Får hoppas att jag kommer igång med mina promenader snart.
    Nej jag ska tänka på det.
    Många Bamse kramar.

    SvaraRadera
  19. Då skriver jag av adressen

    http://www.jogg.se/?sida=forum&subid=8895

    Det är den femte kommentaren från Peter Andersson som handlar om olivoljemassage.

    Å andra sidan kan hela tråden läsas av den som har en busig hälsporre.

    SvaraRadera
  20. Hej BadGear!
    Jag ska titta in där,jag förstod inte varför jag intye kom fram igår,men detta kanske går bättre...Tack för din hjälp.
    Jag önskar dej en trevlig Onsdag.
    Ha det bäst.

    SvaraRadera