måndag 7 december 2009

För en stund sedan så sken solen....

...men man ska inte ropa hej förrän man är över bäcken,för nu så är det grått i gen.I natt har det regnat här så det stått det härliga till det slog mot fönsterblecket så det var svårt att somna.Så i dag är jag en aning trött.Men täck fall all dessa regndroppa hade varit snö då hade vi fått mycket av varan.Idag fick jag ett mejl från Småland hon undrade när vi kommer,ja det gör jag också.Den ena dagen förbytts med den andra.Och nu verkar det som min son flyttar till Älmhult,så det blir väl jobb där i alla fall.Skönt att han inte försvinner så långt som till Irland.Ska se om vi inte ska ut och handla för jag behövde en skiva som jag kan spela in mer än en gång på,men kanske sådana inte är uppfunna men hur ska jag annars lära mej att spela in från DVD:n?Ja nog om det.Kram till den som vill ha.Jag önskar er en trevlig Måndag.//Agath.

13 kommentarer:

  1. Jodå sådanna skivor finns det..Vi har en sådan det går in runt 16 filmer på den..sen kan man radera och börja om igen..men då måste man ha en dvd recorder...ha det gott kram!

    SvaraRadera
  2. God eftermiddag!
    Jaha du, om det tar 4 timmar och gräva ner en stege innan de tvättar fönstren så fattar jag denna gåta..
    Varför tvättar norrmännen bara fönstrena på ena sidan av glaset???
    De vill inte ha någon insyn.
    Var nere och gjorde rent hos hästen och tog in honom innan regnet började. ska ju ner snart igen...
    Jag är jättetrött fast vi sovit ganska mycket i helgen, nu får det bli någon ändring snart.. Men hur ska man kunna styra vädret?? Ide är enda möjligheten... Synd att jag inte är en igelkotte.
    Ha de fortsatt bra!

    SvaraRadera
  3. Så bra, som Mary-L skriver att det finns. Jag har undrat jag också. Du får förståss räkna med att betala mer.

    En gång hade jag en liten affisch. På den hade någon ritat en stor häger som fångat en groda, som nu dinglade med de långa benen utanför näbben. Nu hör det till saken att grodan också hade långa armar och hade tagit ett ordentligt struptag på hägern. Under stod texten: Ge inte upp!

    *måndagskramen*

    SvaraRadera
  4. Hej Agath!
    Tackar så mycket! Fast det blev mycket glitter även på bordet och golvet, tur det finns dammsugare. Jag tyckte att det var roligt att få lite eget i granen och som det glittrar fint.

    Det är RW skivor du ska ha, de går att spela in flera gånger på. Det funkar bra.

    Ja, man får passa på när man kan och de sjöng många bra julsånger..

    Kram Carina

    SvaraRadera
  5. Ädlis

    Ja, det måste ha gått en propp däruppe, det har varit natt hela dagen idag, jag som redan var dunder trött men skulle iväg och handla julklappar!
    Ha det gott!
    Kramar

    SvaraRadera
  6. Här ser jag ingen sol så långt ögat kan nå.

    Men va bra att sonen stannar i Älmhult ändå.
    Mest för din skull.

    Tack jag tar din kram och här får den tillbaka så klart.

    :-)

    SvaraRadera
  7. Hej Mary-Louise!
    Jo jag såg att det gick att köpa sådana
    skivor,men hur lång speltid det är på dem
    vet jag inte.Jodå vi har en DVD-recorder.
    Så här ska testat,jag blir väl vithårig på
    kuppen så många finesser som det är på den.
    Vi har aldrig satt osss in hur man gör osv.
    Kramar.

    SvaraRadera
  8. Hej Recurven!
    Ja det finns hur många som helst om
    norrmän.Men den du sa har jag aldrig
    hört förr.
    Här har det varit uppehåll,men det där med solen den försvann när jag skrev det till
    dej innan.
    Jag tror man blir trött av att det är så korta
    dagar och för lite sol.Sen har du ju varit på mycket tävlingar som också kan ha bidragit till din trötthet.
    Hoppas allt är väl med Bounty,och hans sko att den håller sig lugn tills hovis har varit hos dej.
    Kramar.

    SvaraRadera
  9. Hej Ginger!
    Vi var på Ginza och hörde oss förr tog tom med manualen så det skulle bli rätt.Ja billiga var de ju inte något á 130 kronor tror jag,nu vet jag inte hur många det är i bunten.
    Vilket bra ordspråk,nej jag ska inte ge upp,kag heller.
    Kramar.

    SvaraRadera
  10. Hej Carina!
    Tur att det finns damsugareför glitter är något hemskt att få upp annars.Men jag kan tänka mej att kulorna blev fina.
    Ja det står DVD-RW på ovansidan och det är 10 disc i den.
    Det är länge sen jag var på konsert,fast vi har ett konserthus i Vara och ett i Grästorp.Så möjligeten att gå på konsert har jag men det är inte roligt att gå själv.
    Kramar.

    SvaraRadera
  11. Hej PreddieTigern!
    Tror du att det är en propp som gått,
    man kan ju känna sig trött ändå.
    Ja nu börjar hetsen efter julklappar.
    För min del väntar jag på önskelista
    från min store son,flickorna växer
    så det knakar.
    Jag önskar dej en trevlig Måndagskväll.
    Kramar.

    SvaraRadera
  12. Hej Leena!
    Ja jag såg också att det var lite disigt när
    vi körde mot Ginza,mörkjret kom fort när vi
    stod där,så dagen är ju inte lång nu.
    Läasa kan jag bara när jag ligger.Men du har
    så rätt att det snart vänder redan om 2 veckor
    alltså måndagen 21 december,sen har jag för mej att den står still något.
    Jag önskar dej detsamma.
    Kramar.

    SvaraRadera
  13. Hej Ninasol!
    Den var bara framme en lite stund just
    när jagh skrev sen var den spårlöst borta
    igen.Vi fick lite dimma när vi var på Ginza.
    Ja jag är glad han inte drar i väg som jag
    sa innan.Får väl hoppas att han får ett stadigvarande jobb sedan.
    Varsegod,och tack för kramen.
    Kramar.

    SvaraRadera