måndag 7 december 2009

Nog fick vi tag på inspelningsbara DVD skivor på Ginza.

...Nu menar jag sådana som man ska kunna spela in och spela över hur många gånger som helst,den har 10 skivor på 180 min alltså 3 timmar,men så långa är väl inte filmer utan man ska kunna klara sig på en om man inte spelar in Pestens tid,men den är lång vill jag lova jag tror den är 6 timmar lång.Men den har jag på band så den behöver jag inte bekymra mig om.Men först ska jag lära mej den hur gråhårig och tunnhårig jag blir efter mina försök det återstår att se.Nu är det mörkt igen,och ska så vara i 2 veckor precis idag för den 21/12 är det vintersolståndet,sen vet jag inte om den står still i några dagar innan det börjar bli ljusare.Tänk detta tänkte man inte på ett dugg när det var midsommar för då vände det till det mörka hållet men det var väl för det var så ljust och trevligt då.Jag önskar er en trevlig Måndagskväll//Agath.

10 kommentarer:

  1. Tack för besöket=)Jag blev oxå så förtjust i dessa apelsiner att jag satte en i varje rum nästan:)

    SvaraRadera
  2. Hej Snapshot!
    Kul du tittade in.
    Ja,jag glömde att säga att min son
    fick det av sin dagmamma.Jag blev för
    ivrig.*ler*
    Trots det gott så m,ånga år sedan han
    fick denna apelsin.Men doften den glömmer
    man aldrig.

    SvaraRadera
  3. Makrame har jag inte förstått mig på..har tydligen verktygen..men inte klurat ut hur man gör...ska ta reda på det någon dag...smyckena gör jag av alla möjliga pärlor..sällan helt i dom minsta eftersom det är så tidskrävande...gillar du att pyssla?=)

    SvaraRadera
  4. Ja jag har gjort det förrut,särskilt när man haft barn kring sig som U.Ö. då fick man var lite här och där,men jag har väl annars mest stickat tröjor och sytt dukar.Men det är roligt att pyssla.

    SvaraRadera
  5. sticka och virka är kul men vad det gäller stickning så får jag aldsrig upp bra hastighet så jag hinner ledsna fort:)

    SvaraRadera
  6. haha virka kan jag inte jag skulle försöka en gång göra en fyrkant den blev en trekant så det gav jag upp,nej det är bättre med stickning och syet.Ja ett tag ledsnade jag också på att sticka
    jag hade stickat en jättesnygg kofta det var inget fel på den den var jättesnyg,men ack för liten.Jag hade stickat i 2 nummer förlitet så jag sålde den koftan jag nändes inte riva upp och börja på nytt sen stickade jag inte på 20-23 år tror jag det var,men sen har jag stickat 8 tröjor och två koftor.

    SvaraRadera
  7. Oj duktigt=) Du gör mig nyfiken på makrame...brukar finnas bra sidor på internet för sånt..ska kolla upp det=)

    SvaraRadera
  8. Hej igen,
    testar så får vi se hur det går den här gången.
    Ja snart är det julafton igen, inte klokt vad tiden kilar iväg.
    Gillar mörkret den här årstiden, mysigt, men tiden kring midsommar som du tog upp här är minst lika fin med dom ljusa saommarnätterna.
    Ha det så gott.
    Kramis

    SvaraRadera
  9. Hej igen!
    Nej så duktig är jag inte men jag tycker det är kul och en tid så var jag väldigt handikappad så då var det bra att ta till.
    Jag skrev en länk till dej du kan ju titta på den.Kanske finner du en annan bättre länk...

    SvaraRadera
  10. Hej ekorrn!
    Så roligt att se dej igen.
    Så du har gjort dina försök att komma in här
    verkar märkligt att du inte kommer fram.
    Ja nu är det snart julafton då vankas det mycket gotter både vad det gäller
    mat och gotter hemmagjorda.
    Ja det är ju vid midsommar vi vänder mot
    mörkare tider.
    Jag önskar dej en trevlig Tisdag.
    För måndagen försvann i ett nafs.
    Kramar.

    SvaraRadera