torsdag 6 januari 2011

Ja en liten bulletin från Agath

Ja det är detta som gör att det är så svårt att få Närtraffiken att gå till ICA de vill stanna vid stationen spm ligger ungerfär en ½ km från ICA,vem orkar gå med 4-5 kassar fyllda med matvarot de som vet hur en och enhalv liter mjölk tex väger kan nog tänka sigt hur tungt det blir när man har det x 5 pluss andra färskvaror,jag är alltid så trött när jag har varit på ICA,kanske en av anledningen är att man spänner sig sen stressar man i slutändan,vet ni hur jag gör?Jag lägger alla varorna i vagnen sen fördelar jag det när jag sitter i vestibulen,så ingen blir för tung av kassarna.Nåja kanske kan sambon köra nästa vecka det får vi väl se.Han har mjukstartat idag med att gå ut och starta bilen.Sen erkände han för mig att han körde en liten runda bara i kvarteret visserligen,men han sa han var spänd för det har ju snöat här så det var väl mest därför.Nu får han ju gå ut och starta sin bil när han vill och inte behöver ängslas för att jag gör fel.Nåja nu är det kväll igen,och vvet ni jag har redan hunnut skriva fel på årtalet en gång i går.Så detta året går nog inte så smärtfritt som förra året.Jag önskar er en trevlig Torsdag.Kram till den som vill ha.från "Kaksmulan"//Agath.

6 kommentarer:

  1. Hej Agath
    Tänk så bra om sambon snart kan köra igen, så du slipper alla dessa jobbiga turer när du ska handla. Jaa, vi sa ju det ;-) Hur många gånger ska man skriva fel, innan man lär sig att vi bytt år.

    Natti, natti
    Susanne

    SvaraRadera
  2. Goddagens!
    Det började inget bra här idag.. Jag vaknade vid 4-tiden och mådde illa och började spy som en kalv. Och så ringer stallägarn vid 7 om att Bounty ligger tokigt, värre kunde det inte starta va?? Det var ju bar att gå ner till stallet och må illa, hästkraken måste ju kunna komma upp. Men han var rätt trött idag. Vi fick prova massa gånger innan han lyckade komma upp utan att halka på golvet. Men vi gjorde oss ingen brådska för han får ju ligga och det tror jag han vet om den lilla spjuvern.
    Har legat och vilat nu men det molar fortfarande i magen, men jag måste ju gå ner till stallet och göra klart till Bounty ändå.
    När jag låg och vilade hörde jag plötligt ett väldans brak... det var snön på hustaket som rasade ner. Väderomslag! Mildväder och den gula är på plats.
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  3. Hej Susanne!
    Ja du kan ju läsa mitt nya inlägg som jag ska skriva snart,det har varit en tung tid det här.
    Ja jisses det hade inte gått många dagar innan
    jag skrev förra årets.Så jag tror jag kommer ha
    en del problem med 2011 fast egentligen sitter
    det lika fint när man skriver det så här.
    Ha en fortsatt bra Torsdsag.
    Kramar

    SvaraRadera
  4. Hej Recurven!
    Usch då har du fått maginfluensa?
    Och inte får du ligga dig frisk heller
    bara nu nte Bounty blir smittad eller djur
    blir inte smittade så som vi.
    Eftersom Bounty var så trött måste hanb har kämpat ganska hårt för att komma upp.
    När jag var ure en vända så var trappan glashal så det gällde att hålla tumgan rätt i mun.
    Jag önskar dig ett tillfrisknaden snart
    och en spå bra Fredag du kan ha.
    Kramar

    SvaraRadera
  5. Jag har märkt att det går lättare att
    ställa om sig till ett nytt årtal sedan
    jag började använda datorer. Här lyser
    det nya rätt i ögonen. Det hindrar förståss
    inte att det någon gång blir fel på checken :)

    Skönt att se framsteg Agath.

    *kram*

    SvaraRadera
  6. Hej Ginger!
    Jag skrev fel häromdagen,men det var bara
    i mina egna anteckningar,checkar har jag
    inte längre för de började ta betalt för
    även dem så när jag ska hämta ut pengar
    eller ska betala ett större belopp så har
    jag Visakortet i reserv.
    Ja om du visste vad skönt det var att sitta
    på sin plats igen.Men han har ju lite ont idag
    förstås träningsvärk en hel del naturligtvis.
    Ha en fin dag min vän.
    Kramar

    SvaraRadera