fredag 7 januari 2011

Idag var vi ute och premiäråkte. Strongt gjort tycker jag.

Idag körde sambon in till samhället så jag kunde gå till apoteket del för egen del och så för hans del också,Sen körde vi till ICA för trappan härhemma var glashal så vi behövde tösalt,så jag passade på att köpa 1½ liter mjölk till för man vet ju inte när det blir nästa gång.Men han tog det väldigt försiktigt så vi får se om han kan köra mig in till läkarvården för att ta prover nästa vecka,om han sen kan köra mig till Herrljunga nästa vecka det ger sig för då ska jag till tandläkaren på morgonen.Så jag frågade om han kunde stanna till vid Gärdas så jag fick se om de hade semlor,vilket de hade men denna bilden har jag lånat så länge.För är var ju premiärskjuss idag så semlan får man äta med andakt.Ha en fin Fredag.Kram till den som vill ha.//Agath

40 kommentarer:

  1. Godkväller!
    Tittar bara n för att tala om att jag känner mig bättre, men jag har fastat idag och vill inte ha mat. Semlan ser god ut men inte idag för min del. Har just varit nere och gett hästarna kvällsmat, jag tog det lilla lugna och så bad jag Bounty att kliva upp ordentligt i morgon så jag kan få sova. Han var ute ett tag idag i lilla hagen och han såg så glad ut den stunden.
    Det har fortsatt rasa snö från vårat tak och nu är det bara kvar den delen som kommer att hamna på verandan, så kommer vi inte ut. Det är ju mycket snö snö på taket. Där det delat sig så man ser hela mängden är det säkert 50-60 cm. Och nu då när det töat så blir det ju mycket tyngre. Men vad bra att det rasar ner och lättar trycket på taket.
    Ska väl snart hoppa i säng för jag är rätt trött efter denna natten och inte få sova.
    Kul att ni snart inte är strandsatta längre. Tycker det gått fort ändå..
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  2. Hej Agath
    Så härligt!!! Att det gick bra att köra igen. Skönt även för dig :-) Och semla fick ni också....vilken bra dag, eller hur?

    Kramar
    Susanne

    SvaraRadera
  3. Så skönt att din sambo kan börja köra igen !
    Har ni redan semlor i affärerna !? Det är väl ovanligt tidigt, eller ?
    Sköt om dig !
    Kram

    SvaraRadera
  4. God förmiddag!
    I dag har jag varit uppe ett tag, varit ner till stallet fast lite senare än vanligt. Bounty klev upp av sig själv när vi stod i gången och pratade, skönt!
    Jag kom inte i säng tidigare igår för vedpannan började strula. Vet inte vad som hände eller så och den strular lite fortfarande. Det vill inte bli varmt i elementen fast pannan är varm. Läs på bloggen för jag har förklarat där.
    Nu har det börjat snöa och det ska göra så i dag fast det ska visst gå över i regn varefter. Då lär det väl bli halt på vägen. Den som varit så fin nu med all snö. Inte bra!
    Hmmm, nu har spiseln minsann slocknat igen bara för att man vill det ska brinna lite lugnt. Ska väl snart gå ner till stallet och göra mina sysslor.
    Jag mår förövrigt bättre idag och det var skönt att sova lite, för jag var bra trött igår.
    Ha en bra lördag!

    SvaraRadera
  5. Hej Recurven!
    Skönt att du må bättre igen,för maginfluensa är
    jobbigt att ha.Kan du inte äta skorpor och dricka te och Blåbärssoppa,det ska väl stagnera sig inte sant?
    Så ni har också fått takdropp av det blivit mildare väder ute.hos er,här har vi takdropp och i affären var det stora hinkar och kärl som stod på golvet så man fick gå omväger,de hade så mycket snö på taket så när det nu börjar töa så rann det in.
    Det var väl skönt att Bounty kunde gå lite i hagen medan du gjorde i ordning hans box.
    Ja det är skönt det börjar röra på sig här,men
    han har ju en aning ont i foten idag.
    Ha en bra dag
    Kramar

    SvaraRadera
  6. Hej Junitjejen!
    Trevligt med ett nytt ansikte.
    Ja det var gott med semla.
    Ha en bra dag.
    Ha det bäst.

    SvaraRadera
  7. Hej Susanne!
    Ja det kändes härligt att få åka i egen
    bil igen,men han har allt ont idag det var
    ju en ovan övning det där.
    Ja jag frågade om han kunde stanna till vid Gerdas för vi har ju inte ätit några kakor
    alls från henne inte ens på min födelsedag.
    Idag är det en grå dag ser inte alls
    tilltalande ut.
    Jag önskar dig en bra dag.
    Kramar

    SvaraRadera
  8. Hej Doris!
    Ja fast det får tas i små etapper.
    Han harv ont idag han kanske förtog
    sig igår.
    Ja de brukar vara så här tidiga sen
    håller de på ända till fastan.
    Ha en bra dag.
    Kramar

    SvaraRadera
  9. Hej Recurven!
    Jag var sen uppe idag också,men det är väl för jag är för trött skulle jag tro.
    Skönt det låter att Bounty kunde stiga upp själv utan problem.
    Är du som jag kryper i säng och drar täcket över dig så du inte ska frysa.
    Ja i år får vi väl snö så det blir över också.
    Skönt att höra att du mår bättre idag.
    Ha en bra dag.
    Kramar

    SvaraRadera
  10. Hej Agath
    Jaa, här har det också varit en grå dag. Med massor av regn!!! Usch o fy!
    Sv. Näe, det var ingen kuggfråga. Tyckte bara att dom såg så lika ut på "sovstilen", hihi
    (Den övre är Quila ;-)

    Kram
    Susanne

    SvaraRadera
  11. Vi gjorde semlor i Småland nyss. Gott.
    God fortsättning och grattis för rörligheten. Mvh LW

    SvaraRadera
  12. Godagens!
    Har varit ner till stallet även nu på morgonen. Bounty låg ner och på ett bra sätt, men så började han rulla lite i boxen och hamnade galet så vi fick dra honom från väggen. Sedan när jag stod där och pratade så tjoff.. så var ha uppe utan problem..
    Vedpannan krånglar så jag har ett elelement brevid mig nu. Har hört mig runt lite och det kan vara någon tempgivare ute som har tackat för sig eller något om en sjunt. Vet inte var den finns ändå så vi får väl vänta på rörkrökarn om han kan komma i morgon. Vi hade dubbla täcken i sängen i natt och det blev varmt och skönt, men kallt att kliva utanför. Så är livet på landet... Hihihi...
    Nej jag ska väl halka mig ner till stallet igen, vägen var glans is nu efter regnet. Lite sand har de kört på, men det är det lilla det och snön på taket hänger kvar över kanten, borde väl rasa ner snart..
    Ha en bra söndag!

    SvaraRadera
  13. Mmmm semlor lät gott. Jag är visst sugen på allt just nu hihi. Får bara dricka pulver två veckor före min operation. vilken tur att ni klarade av provklörningen.ha en skön söndag

    SvaraRadera
  14. Hihi...ere redan semmeldags:-))
    Kram.

    SvaraRadera
  15. Godagens igen!
    Var håller du hus??
    Vi har översvämmning i huset idag, det är felet på vedpannan.. Rörmokare är inringd så vi väntar på att han ska komma.
    Bounty steg upp idag av sig själv så jag behövde inte gå ner, men jag ska ner snart och fixa boxen och maten. Hade tänkt hinna in till staden och handla också men det blir nog ganska stressigt, beror ju på när rörmokaren kommer.
    Den gula är framme och snön smälter vidare. Snön på taket vill inte rasa ner det har bitit sig fast. Man kan faktiskt känna att den gula värmer lite nu. Skönt!
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  16. God Måndag kära Agath och god fortsättning på det nya året!
    Hoppas allt är bra med dig? Ser att du inte bloggat på några dagar, hoppas allt är bra.
    Som du säkert sett är jag mycket aktivare i bilbloggen än i tjockisbloggen *ler* men nu så ska jag vara inne på spåret i den igen!

    Massor av kramar från mig!

    SvaraRadera
  17. Hej Susanne!
    Idag såg jag en ljusglint,men du kan tro det var halt idag,så det gällde hålla tungan rätt
    i munnen.
    Ja de är väldigt lika i nånga sätt tyckerjag så skrev du inte Qulia och Ronja vid korten skulle
    jag ibland tro fel.Det är en bra vägledning för oss det tackar jag för.
    Jag önskar dig en bra Måndag.
    Kramar

    SvaraRadera
  18. Hej Liberum-weto!
    God fortsättning till dig också.
    Ja inget är som hembakat och semlor
    ja de gör man bäst själv,inget torrt
    där inte.
    Du kan inte ana så skönt att kunna sitta i
    bilen igen,vi ska tydligen ut en runda om
    han nu inte ångrat sig för det är glashalt ute.
    Jag önskar dig en bra Måndag.
    Ha det bäst.

    SvaraRadera
  19. Hej Recurven!
    Ja det är inte lätt när hans hov är gipsad kan jag tro,han väger väl en del kan jag tro också.
    Så ni hade halt i går det har vi idag,men sambon
    ville ändå testa att köra en liten bit,vi får väl se så vi imnte står på alla 4 bägge.
    Det låter lite oroligt det där med pannan tycker jag hoppas rörmockaren ordnar till
    det för man kan ju inte slappna av om man inte
    vet vad som orsakar problemet.
    Ha en bra Måndag.
    Kramar

    SvaraRadera
  20. Anette!
    Ja det är en så kort tid man äter dem därför är de extra goda tror jag.
    Det var lång tid du inte får äta något på,
    det mesta jag behövt vänta var 3 dagar men jisses man blev galen på
    allt man längtade till.Och då när jag inte fick äta var sommartid så det var vattenmeloner på gång vet du ungarna satt och åt och jag fick titta på så sa jag kan jag få det där lille som
    blir över så kan jag ta det genom en sil så jag fick trots allt lite gott i mig*fniss*
    Ha en bra Måndag trots att du har det så
    gottisfattigt.
    Kramar

    SvaraRadera
  21. Hej Anne-Sofie!
    Ja det är semlor för hela slanten just nu.
    Ha en bra Måndag
    Kramar

    SvaraRadera
  22. Recurven!
    Jag har varit för trött för att orkar skriva så jag har bara suttit och spelat spel.Men jag gör mina ryck som du ser.
    Usch då har ni fått översvämmning det låter inte bra,var det därför värmen på elementen
    betedde sig så konstigt,är exploderade vattenelement,eller är det snön som orsakar det?
    Hoppas det inte är för allvarligt,ja mat dfet måste man ha om än aldrig så lite.
    Så Bounty steg upp själv idag det låter skönt att han fungerar som han ska trots han är gipsad
    Jag önskar dig en bra Måndag.
    Kramar

    SvaraRadera
  23. God fortsättnming kära With?
    Är häxan tillbaka?
    Kul du tittade in själv har jag inte varit
    så mycket här för det har hänt så mycket det kanske du har läst.
    Jo jag har sett det och har lämnat komentar men jisses tiden bara springer iväg,vi ska strax
    ut i haölkan om vi kommer så långt.
    Sambon är ju inte så säker på benen än.
    Att handskas med kryckor är inte det lättaste.
    Jag har mest suttit och spelat spel och fått dela min dator med sambon vi hade ju en rökutveckling i höstas men det är inte klart ännu däruppe så hans datorer har legat nere ett bra tag.
    Jag önskar dig en bra Måndag.
    Kramar

    SvaraRadera
  24. Hej!
    Nu har rörmokaren varit här. Han bytte en rörkrök som frusit och så började det läcka nu när det tinade igen. Han kopplade in elementet på samma gång nu så det ska bli värme där ute på verandan. Så nu har vi fyllt på vatten i systemet igen och luftat och fyllt på mera och luftat och fyllt på så det rann ut på taket som han sade. Nu ska vi först in till staden och handla och sedan ner till stallet och fodra, men vi hinner nog prova elda innan vi går ner till stallet. Håll tummarna för att det håller nu.
    Ha det!

    SvaraRadera
  25. Recurven!
    Vad rörigt det är när det kladda ovasett vuilka skador det bär med sig.Det är en massa jobb innan allt kommer att fungera igen.
    Men jag ska hålla tummarna att det håller och att ni får det varmt igen.
    Klappa om Bounty och ge han en morot får din bloggkompis,.
    Kramar

    SvaraRadera
  26. Godkväll!
    Vi hann inte provelda innan stallet, men vi eldar lite försiktigt nu. Värmen börjar sprida sig ut i elementen och det ute på verandan verkar hålla tätt, även det är ljummet nu.
    Nu är det egentligen tur i oturen att huset inte är färdigrenoverat eftersom därute är det bara cementgolvet fortfarande. Det finns inget det kan rinna ner under bara ute genom väggen som är av gipsplattor + ytterväggen med lite isolering mellan. Men det har det inte gjort. Så idag kom verkligen våran Pro Aqua till användning genom att man kan suga upp vattnet. Det fungerade jättebra när vi väl fick ihop det som det skulle vara.
    Bounty fick en av de sista morötterna jag hade, men det kommer nya i morgon.
    Ha det skönt!

    SvaraRadera
  27. Jo, jag är nog tillbaka i bloggen under våren åtminståne... blir inte så mycket att skriva i den andra under vintern... den får liksom gå i vinteride med små uppdateringar!

    Jo, jag vet att du vart aktiv och lämnat små kommentarer då och då, men det har jag sett i efteråt.. du är en sann vän!

    Ha en härlig tisdag!
    Kram

    SvaraRadera
  28. Hej Recurven!
    Ja ni får ta det lilla lugna så det inte händer mer med rören.
    Pro aqua är det sådant som drar ur fukt och sådant jag har hört det innan men kan inte förknippa var.
    Då blev Bounty glad när han fick en morot.
    Ha en fortsatt bra kväll.
    Kramar

    SvaraRadera
  29. Hej Witch!
    Ja lite får du visa dig,jag har saknat dig ska du veta.
    Du menar Ms Chevelle förstår jag.Den andra Witch har du löagt ner den eller du har den bara vilande?
    Jag har varit väldigt lite här gensemot passagen
    men så har det varit mera tunggrott nu under hösten och början av vintern.
    Tack för du tycker så.
    Ha en fin Tisdagskväll.
    Kramarom

    SvaraRadera
  30. God kväll!
    Sent till tusen idag..
    Jo, först Pro Aqua. Det är ju den dära (hihi) "billiga" damsugaren vi köpte.. Den kan man suga upp vatten med..
    Annars verkar rören hålla tätt nu och vi har fått ordning på elementen också men de behöver luftas lite fortfarande. Det är väl ett som vi inte får igång riktigt men värmen kommer och den börjar gå runt i rören nu.
    Bounty skulle till att busa med mig idag när han skulle få komma ut. Men jag blev tvungen att säga till på skarpen så han inte skulle ha kanat omkull på stallplanen för det var bara is där och han har ju inga skor med broddar + den hala toffeln. Men han tog det och skärpte till sig och gick snällt ut i hagen och även in senare.
    Var och gymmade och jag hade gått ner hela 2 kg trots att det varit jul med massa god mat och godis och inget gymmande.. Det var en glad överraskning. Några cm här och var blev det också. gymmande var lite jobbigt idag men jag tog det lugnare och startar upp kroppen lite lugnt. Så efter det sköt jag ett Korre resultat och hamnade på 196p. Då har jag inte hållt i en båge på 2½ vecka. Det verkar sitta i kroppen.
    Ha de bra! GOD NATT!

    SvaraRadera
  31. God morgon vännen!

    Passagenbloggen får ligga vilande, som jag skrev hos mig så känns det lite jobbigt att ta bort den helt, har ju skrivit i så många år i den.... saknar den lite emellanåt, samtidigt så kändes det som att jag har förmedlat det vad jag kunde i den.... mitt bloggande är idag lite av ett helt annat slag!

    Onsdagskramar

    SvaraRadera
  32. Skönt att se lite ljus i tunneln.

    *kramis*

    SvaraRadera
  33. Hejsan!
    Mera snö kommer farande nedåt idag, det är regninslag i också. Bounty har varit ute i ca 2 timmar i dag och han tyckte det var skönt.
    Hästambulansen har varit och hämtat Ramino, han som fläkt sig i hagen för ett par veckor sedan. Vet inte riktigt vad som hänt idag men något hände när en tjej skulle ta honom ut ur hagen. Veterinär var ute och bedömde att han var tvungen att åka till klinik. Ägaren befinner sig på semester på New Zeeland, men hon vet om vad som hänt per telefon.
    Nu ska jag fixa med maten för jag börjar bli hungrig. Har ju gjort rent i 2 boxar idag, kul att få göra lite till tjejen som brukar hjälpa mig när jag är iväg på tävlingar.
    Ha en bra onsdagkväll!!

    SvaraRadera
  34. Hej min vän. Nu måste jag bara höra hur du mår. Har ni också fått mera snö i dag? Du går väl inte och halkar nu bara. Det får ju inte hända er något mera nu.

    Kramar
    Susanne

    SvaraRadera
  35. Hej Recurven!
    Ja men så sen som jag är du inte,det har vbarit en jobbig dag.
    Ja nu när du säger det kommer jag ihåg den maskinen vi pratat om för ett tag sen.
    Ja ätt Bounty är busig det vi vi,men det är inte lätt när man har sprall i benen och gips
    han bär sig åt som en 17 åring ju.

    Då¨får man kanske säga grattis till minskningen det bliv väl till att köpa livrem nu då så inte byxorna åker ner 2 lg är bra om det tas på rätt ställe.
    Hoppas du haft en fin Dag.
    Kramar

    SvaraRadera
  36. Hej Witch!
    Ja det är nog svårt att släppa witch or an angel
    vet du jag saknar mytologin som du hade i den bloggen.Ja det fanns annat också naturligtvis.
    Jag hade ju bara min där i 3 år så när orättvisorna blev för stora så avvek jag och började på blogger i stället ja det där känner du nog till.Visst saknar jag passagen på ett sätt för man kunde lägga in bilder och få bilder av kamraterna.
    Jo vi utvecklas väl alla efter ett tag. det är ju bara så.
    Ska strax lägga in ett inlägg här varför jag varit frånvarande och så.
    Jag hoppas du haft en fin Dag.
    Kramar

    SvaraRadera
  37. Hej Ginger!
    Ja där sa du ett sant ord.
    Ja om du visste var det var skönt att kunna
    åka igen utan att behöva ringa närtraffik.
    Jag hoppas du haft en bra dag.
    Kramar

    SvaraRadera
  38. Hej Kära Susanne!
    Nejdå jag har inte halkat men vi har varit upptagna idag,jag är väldigt försiktig när
    jag är ute och hämtar posten för det är väl mina promenader just nu.
    Lite snö kom det i natt men inte så där utan vi kunde ta bilen in till Nossebro.
    Jag hoppas du haft en bra dag.
    Kramar

    SvaraRadera
  39. Hej Recurven!
    Såg inte detta förrän jag var på väg att logga ut,har väl nerverna utanpå idag kan jag tro.
    Idag ser det ganska lugnt ut så vi kan nog köra
    den tiden sambon räknar med jag ska till Herrljunga.Håll tummarna är du snäll.
    Jag är ganska nervös just nu.
    Höres när jag kommer hem.
    Jag önskar dig en bra Torsdag.
    Kramar

    SvaraRadera