fredag 1 oktober 2010

Så blev min dag Natti natti.

Ja idag har jag inte varit mer frånvarande än närvarande,vi åkte till Borås för att köpa kläder trodde jag,men ack vad jag bedrog mig,inte går det att handla kläder varken på Halens som jag var intresserad av och inte på Ellos heller,allt är postoder numera,jag som inte kunde köpa kläder på den tiden jag hade 34 i storlek utan min mor fick  sy in dem åt mig,så hur katten ska jag få kläder som passar mig idag när jag har gått förbi 30 sträcket och är på + 40  strecket,det fattar inte jag.Jag får väl söka en sömmerska som kan sy mina kläder istället för själv kan jag inte har något fel på ögonen som inte stämmer matt sy på maskin.Jäkla skit alltså ursäkta mitt språk men jag blev så heligt förbannad rent ut sagt.Nej nu ska jag trava till sängen för att sova så jag önskar er alla en god natts sömn.Från"Kaksmulan"//Agath

8 kommentarer:

  1. Hej Agath!

    Jag saknar också det där när man kunde handla i Ellos butiken.
    Där fanns alltid lite rea och sån´t som inte fanns i katalogen.

    Vilka tjusiga hattar damerna hade.
    Jag är fortfarande nyfiken på vilka de var?
    Sömmerskor på kafferep?

    Förresten, såg du idol ikväll?
    Vem tyckerr du är bäst?

    Kram och god natt.

    SvaraRadera
  2. Godmiddag!
    VA??? Kan man inte handla i Ellos butiken där vid Knalleland i Borås längre??? Jag och min kompis som ska till Borås och tävla i november, vi hade tänkt gå ock kolla där lite då. Annars är jag inget för att handla kläder på postorder för de storlekarna passar aldrig, krångligt att byta blir det också.
    Nu börjar det bli rätt kyligt aäven på dagena här så jag tror det är dax att sätta igång och elda i kåken lite. Polacken eldar så det är alldeles dimmigt utanför just nu. De verkar frysa ordedntligt. Men det är INTE med våran ved han eldar i alla fall, den kommer han inte åt den har vi låst in i boden.
    Nej nu måste jag ge mig ner till stallet och fixa så jag kon greja lite här uppe också. Jag måste flytta på min skjuttavla så jag kan träna lite inför nästa helgs DM tävling i Katrineholm.
    Ha en bra lördag!

    SvaraRadera
  3. Hej Bella!
    Ja du kan inte ana vad besviken jag blev,
    nu verkar det bara vara sådana buitiker för småfolket
    som har öppet,annars är det väl bara H&M som man kan
    köpa kläder över disk och någon affär som jag inte kommer
    påi hastigheten men den ska ligga vid Åhlens i alla fall,
    men vi hittade ingen parkering så det fick vara så snacka
    om att jag är besviken + att jag har skitaont i ryggen efter
    den långa färden i går.
    Ja de där damerna det verkar som det var VP tanter som antingen
    skulle på möte eller kom från ett möte,men kul såg det ut.Bilden
    blev lite suddig men den bästa av de 3 jag tog.

    Jodå jag såg idol och folket ville ha Gottlänningen kvar så
    din favorit gick vidare.
    Däremot den flickan som jag gillar var den som Bagge raggade upp
    men hennes röst kom inte till sin rätt igår,men folket ville se
    henne igen tur var väl det,Annars är väl norrmanen min favo detta
    året visserligen har han några år på nacken men sjunga kan han,en
    jag också gillade men han åkte ut,det var han som sjunger countrys vilken röst,men man vet inte när de sparkar igång om han fungerar på andra låtar det har ju varit de som gått bet på det förr.
    Vad tyckte du själv?
    Ha en bra dag.
    Kramar

    SvaraRadera
  4. Hej Recurven!
    Nej man kan inte handla kläder över disk varken på Ellos
    eller på Hallens,men har du tid kan du kanske hitta någon
    annan butik som KappAhl eller H&M och några till men gå då
    i rätt H&M för den som är vid Eko tror jag det heter där är
    för småfolk,och det har jag passerat för länge sen.
    Ja jag har inte handlat på postoder sen jag köpte ett par
    gardiner och de skickade mej fel gardin,vem tror du förlorade
    på det när jag skickade tillbaka för att få den rätta gardinen.
    GJag förlorade på det att de gjorde fel,och del har jag aldrig
    kunnat köpa på¨postorde i alla fall inte kläder,för de passar
    aldrig,min mor fick sy in dem jag köpte förr.Så vad är meningen?
    Ja jag har börjat byta jacka till höstjackan,sen att det kan vara
    varmt ena dagen kallt andra dagen då får man svettas i stället,men
    idag har jag nysit så något är på gång.
    VJag vet inte vad för klimat de har i Polen men de har väl inte så
    mycket annorlunda än oss eller?Men det är tur han inte kommer åt er
    ved i alla fall.

    Ja träning ger färdighete heter det ju.
    Klappa om Bounty från mig.
    Ha en bra dag.
    Kramar

    SvaraRadera
  5. Godkväll!
    Jag flyttade inte skjuttavlan, jag tränade där den står och det gick rätt bra ändå. Men det blev lite kallt om fingrarna fast solen var framme. Jag är visst också på väg att bli förkyld nu, näsan rinne och jag nyser ibland. Typiskt! lagom till nästa helg.. Ordföranden ringde mig på eftermiddan och talade om att vi kanske kan få flytta in verksamheten på måndag. Så träningen kanske kan bli inne på tisdag. Men han pratade om att de gjord dörren på fel ställe... Får väl se vad han menar när man kommer dit.
    Just nu har vi det varmt igen i stugan, vi eldar lite...
    Ha en fortsatt bra kväll!

    SvaraRadera
  6. Hej Recurven!
    Jag fick vika mig för sambon ville hit.
    Men en stund är jag här igen.
    Är det långt eller kort avstånd när du skjuter?
    Ja det tror jag också jag håller på att bli,jag
    hörde en av grabbarna i veckan läst så förkyld
    och nös i ett kör,nu känner jag att jag har ont
    i halsen och jag har nyst hela dagen.
    Skönt att ni har fått värme i stugan igen,nu får
    din sambo hålla koll så ni inte blir utan ved igen.
    Var det strora förändringar i stugan?
    Kramar

    SvaraRadera
  7. Försökte kommentera hos dig förr idag men det gick inte, var likadant hos en annan väninna som också bloggar på B ...
    Jag handlar heller inte på postorder, var förr som du för smal och nu är jag för tjock ...
    Brukar handla på KappAhl, Lindex och H&M när jag är hemma på besök, bra kläder till bra pris.
    Krya på dig !
    Kram, Doris

    SvaraRadera
  8. Hej Doris!
    Ja det är några stycken som säger det är svårt att kunna
    ge en kommentar hos mig här,jag vet inte vad som stör
    Nej att handla på postorder det kan jag inte som jag sa.
    Och särskilt nu,när man har lite hull på kroppen sen är
    jag en sådan människa så känner jag inte att klädesplagget
    sitter bra och ser snyggt ut då blir det ingen handel.
    Jag tycker det är synd de börjat bara med postorder,för
    kläder ska ju sitta snyggt och man ska bara inte ha det för
    att se naken ut.Kapp Ahl har så låga modeller jag vill ha en
    modell som går högt upp,annars trivs jag inte,och nu börjar det
    dra ihop sig till vintern så nu får jag snart sätta fart.
    Kramar

    SvaraRadera