måndag 20 september 2010

Snabba ryck idag.

Idag har vi varit på vårcentralen,som jag sa häromdagen var sambon på akuten i Alingsås,men glömde säga det vikltigast av allt,så han ringde i dag på morgonen för en tid till läkaren,så vi var där vi 14,00 tiden,så talade han om samma sak som häromdagen,men glömde inte det som han glömde då han hade ett illandes rött märke på sidan så när läkaren såg det så sa han ja det är bältros,sambon frågade vad man får det av,då sa han genom stress,så vi kan vara glada att vi ijnte har fått bältros bägge.Ja så var vår dag idag.Kram till den som vill ha.Denna Måndagskväll.//Agath.

8 kommentarer:

  1. Usch då! men, det måste bero på främst att han träffat någon med vattkoppsvirus.
    Hoppas det inte smittar dig!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Godkväll!
    Jag har kommit hem från tävlingar och allt som har med bågskytte att göra, men jag har varit lite osynlig idag ändå. Allt började så knasigt på middagen. Jag hade skrivit ett långt inlägg på bloggen om helgens tävling. Så ringer telefonen och jag pratar och pratar, så komemr jag på att jag måste spara inlägget efter ett tag, men det var naturligtvis försent så jag hann bli utloggad och allt var borta. Jag hade inte tid att skriva nytt för hovslagarn kom vid 14-tiden. Var ner dit då med Bounty. Efter det var jag till veterinären med hunden (ej sjuk) men vi tog blodprov till det där forskningsprojeketet om livmoderinflammationer på hundar. Vidare iväg till Gymmet och körde det, så var jag till Kinaresturangen och köpte med mat hem. Jag fick äta maten kall för telefonen ringde och samtidigt var det någon som knackade på fönstret. Ibland önskar jag att man vore klonad.. Ska försöka skriva lite nu innan sängen hägrar..
    Ha en bra kväll!

    SvaraRadera
  3. Hej Tigris!
    Nej han hade fått det av den stress som har blivit
    av rökutvecklingen,och allt runt omkring,jaga folk
    som ska göra det beboligt igen osv.Jag vet att bältros
    är släkt till vattenkoppor,men vi har inte varit i närheten
    av någon som har vattenkoppor.
    Nej doktorn sa det smittade inte.Han sa också att han aldrig får
    det 2 gånger.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Recurven!
    Så det har varit knas idag på Passagen,jag trodde du var så trött
    så du inte orkade skriva något nytt inlägg.
    Det har tydligen varit en häktiskt dag för dig,synd att maten hann
    bli kall när du skulle äta.
    Så det var i dag du skulle till veternären för forskningprojektet
    hoppas allt gick bra,det r ju bra att de kan kolla upp ändå ett
    blodprov gör ju inte så ont.
    Jag ska själv strax isäng,för man vet aldrig när målarna dyker upp.
    Godnattkram

    SvaraRadera
  5. Jag ska maila dig! Då får du veta sanningen om min jäktiga dag idag!!
    Ha de!

    SvaraRadera
  6. Recurven!
    Jag har svarat på ditt mail.
    Ha en bra dag.
    Kramar

    SvaraRadera
  7. Stackars din sambo, det är så smärtsamt med bältros men det var ju i alla fall skönt att du slapp att få det !
    Sköt om er !
    Kram, Doris

    SvaraRadera
  8. Hej Doris!
    Ja han sökte ju för smärta i armbågen och i huvudet
    så hade han det här röda märket på sidan under bröstet
    så läkaren sa det var därför hannhade ont.Det värsta
    med sådant är om man inte upptäcker det förrän för sent
    så kan man inte skynda på läkningen utan det måste läka
    ut sig själv.
    Det är trist att sen ändå var tvungen att vara alert för
    att få folk att göra det de ska här.Han får ringa alltid
    det kommer ingen annars.
    Ja tack vi ska försöka det,själv dröjer det en månad innan
    jag får komma till läkaren med min handled,sen vågar jag inte
    ens tänka på hur lång tid det kommer att dröja innan jag kommer
    till ortopeden.
    Kramar.

    SvaraRadera