måndag 27 september 2010

Idag är jag husvakt.

Kanske ändå målaren dyker upp,,,,fast jag tror de skiter i det de ska göra.Mattläggaren ringde i morse och vill komma hit och lägga in mattan,men se det går ju inte för de sölpuyyat till målare vi ha inte kan komma och göra klart,nu är det 6 veckor lite över sen det hände med huset,och vi är långt från land rodd.Skulle inte förevåna mig om det ser ut så här vid jul,vad sjutton ska granen,stå när hela rummet är fullt av lådor,och mer står i Skövde.Idag så åkte sambon själv till Lidköping för motorn som får vindrutetorkaren bak att fungera hade slutat att fungera så nu är han iväg och jag sitter här låst just för de förbaskade målarnas skull.Man skulle nog gjort allt själv.Ha en bra Måndag önskar Agath er.

12 kommentarer:

  1. Ja, idag är jag också husvakt: rörmokare skall komma ... händer mkt med vårt hus, pengarna försvinner fortare än de kommer in ... nu kan man inte ens duscha ... spola på toaletten bara ibland ... alltså: inte använda vatten alls om vi inte önskar en bassäng i källaren.
    Så, nu måste rörmokare komma, ngn som tittar och HELST ordnar stoppet.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej Tigris!
    Ja det hände ingenting alls igår,nu på förmiddagen skulle de skicka en målare,han skulle komma på eftermiddagen,sen ringde telefonen igen och då sa han att det kommer någon antingen onsdag eller Torsdag,men undrar om det är denna veckan han menar?Ja jag har aldrig råkat ut för försäkringsärende förrän nu men vet att en vanlig målare kan göra det på en vecka,nu har vi suttit låstya i skiten sen den 12/8 så det har ju gått en tiod lådorna ståer lika dant i rummet vi har ingenstans att lägga våra prylar,och jag misströstar som fan.

    Ja det är lika illa att inte få tag i vatten men gå in till din granne med en spann så ni åtminstone har så ni kan dricka och laga mat.Man är aldrig så törstig som man inget vatten har jag vet har själv varit utan det,men vi hade ett ställe där vi kunde få tag i vatten ändå.Aldrig har en grannsämja varit så stor som den gången.

    Jag hoppas det går bra för er.
    Ha en så bra dag du kan.
    Kramar

    SvaraRadera
  3. Godmiddag!
    Jag längtar till i kväll.. Sambon och jag ska åka till Eskilstuna travbana och hälsa på "min" travhäst som kommer dit. Har inte sett honom sedan i nov. förra året. Ja, på bild förstås....
    Så ikväll får de ha avslutning på bågskyttet utan mig..
    Var och gymmade igår och det gick jättebra, maskinerna börjar bli lättare och det känns lättare i kroppen också. Jag har väl skrämt liv i den äntligen. Hihihi...
    Den gula lyser här idag men det blåser ute och det är kyligt också ca 10 gr. Ska gå ner till Bounty snart och greja till honom innan vi sticker iväg.
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  4. Hej Recurven!
    Tror jag att det är spännande att titta på din travhäst in live
    Så de på skyttet får klara sig utan dig i kväll.
    Ja det går ju lättare för var gång man tränar,det som jag tyckte
    var värst var uppvärmningen,resten gick bra.Kanske du har gjort
    eller fått mer arm-benstyrka.
    Ja den gula lyser här också idag men det blåser lite ute förstås.
    Klappa Bounty från mig.
    Ha en bra Tisdag.
    Kramar

    SvaraRadera
  5. vad tröstlöst att sitta och vänta på det sättet. Jag hade fått fnatt fullständigt.

    ha det gott
    kram

    SvaraRadera
  6. Hej Mia!
    Ja i början gick det bra,när tjejen var här
    och sanerade och de slängde det som inte
    kunde räddas,men nu 1 månad efter så börjar
    jag misströsta,man känner sig låst till max.
    Ja fnatt är bara förnamnet här.
    Ha en fin Tisdags.
    Kramar.

    SvaraRadera
  7. Ja, nu var rörmokaren här ... det var värre än vi kunnat tro ... Så, nu får vi börja titta efter en massa olika saker ... tröttsamt och kostsamt!
    Hopas de kommit till dig idag.
    Kram

    SvaraRadera
  8. Tigris!
    Ja det är dyrt att ha tag på reparatörer,äger ni huset
    ni bor i eller hyr ni bara?
    Men visst är det tröttsamt när det inte fungerar.
    Nej här kom ingen idag,vi har vatten i källaren sopm sambon
    försöker få bukt med,han säger det komer från den kulvert
    eller vad han kallade det för som oljan kom förr i,vi har
    ju ingen olja här utan kör med ved och eller vanlig el.
    Kram

    SvaraRadera
  9. De där hantverkarna kan vara jobbiga ...
    Sköt om dig !
    Kram, Doris

    SvaraRadera
  10. Doris!
    Det går med snigelfart här men nu verkar det som de kommer i morgon
    men jag har redan blivit så besviken på dem så man vet ju aldrig.
    Hela hösten har ju nästan bara varit en enda stor väntan.
    Kramar

    SvaraRadera
  11. Goddagens!
    Det var en spännande kväll på travbanan i går. Tyvärr hoppade Clabbe och blev sist. Men så är den sporten..
    Ja de fick klara sig utan mig igår, men naturligtvis var de tvugna att ringa och "störa" som vanligt. Men de var nog mest nyfikna på travet skulle jag tro.
    Det var kul att få se sin lilla häst och hans hagkompis + en till. Alla deras hästar är mindre än Bounty. När jag skötte travare så var de mycket större. Men dessa är i ett bra format.
    Jag trivdes med att få mata alla med morötter efter de hade sprungit. Det gillade dom skarpt. Mer får du läsa på bloggen.
    Jag ska till Stockholm i kväll på domarkurs. Jag som inte gillar att köra bil ui Stockholm så jag är allt lite pirrig för det, men först ska jag ner till Bounty och fixa till honom.
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  12. Gokväll Recurven!
    Så det blev en spännande kväll för dig,
    ja det behövde du allt efter du hade så ont
    i fötter och var deppig.
    Nej det är väl inte det går som man vill,själv
    har jag inte spelat på hästar mer en ett par
    gånger men jag hade ingen tur.
    Kan vara skönt väl att komma ifrån skyttet inte sant?
    Ä*r det denna häst som gått i hagen med Bounty eller?
    Jasså de lät dig in te vara ifred ändå,det ser jag
    som ganska positivt de saknade dig naturligtvis.
    Tror jag det att de gillade att du matade dem med
    morötter.
    Oj då ska du på Domarkurs,det är raskt marscherat tycker
    jag hoppas du kommer at tycka om det.
    Ja vi får väl höra näre du kommer hem vad du tyckte om att
    köra bil i Stockholm.
    Ta´t lugnt
    Kramar

    SvaraRadera