söndag 12 september 2010

Godnatt till er alla.

Idag var meningen jag skulle ta lite bilder,men det blev inget för jag åkte hem igen,medans sambon fortsatte till Göteborg.Det hade blivit så sen middag annars så jag föredrog att stanna hemma,Jag hade köpt sådana tunna revben som jag stekte i ugnen,men de var tjockare än jag trodde de var.Så det tog sin lilla tid att få dem till bordet.I vilket fall som helst var de jättegoda så hade jag kokt potatis och sås med tomater och gurka till.Så jag skar dem i bitar och satte in dem på svag värme och väntade på att potatisen skulle bli klara,när jag hade slagit av vattnet och höll på att göra såsen kom sambon hem så det var ju bra tajmatn inte sant.Nu är det strax dags för sängen igen.Jag önskar er alla en god natts söm.Från "Kaksmulan"//Agath

14 kommentarer:

  1. Hej Agath
    Mums...vad gott det lät :-)
    Jaa, det tar ju sin lilla tid med matlagning ibland.

    Sv. Alldeles rätt svar, hihi
    Han har glimten i ögat, skulle man kunna säga.
    Vad kul, det där med hon som har samma ras. Jaha, han var lika gammal som Quila....

    Ha det så riktigt bra
    Kram
    Susanne

    SvaraRadera
  2. Oh, så sugen jag belv på revbensspjäll nu, Mor hade det så ofta i maten men jag har aldrig lagat det själv här.
    Du har en Utmärkelse att hämta hos mig, hoppas att du tar emot den ;o).
    Sköt om dig !
    Kram, Doris

    SvaraRadera
  3. God motgon Agath!

    Vi har ca 90 mil att köra, enkel väg. Så det tog tid =) Vi hade ju bilsläpet, så vi fick inte köra mer än max 80Km/h.

    Idag ska jag bara jobba halv dag, för sotaren skall komma under eftermiddagen. "stackars mig" som måste vara ledig =)

    SvaraRadera
  4. Godmiddag!
    Lite seg i kroppen är jag allt efter allt promenerande.
    Jag tror jag kommit på varför det blir ERROR nu. Jag skriver nog för långa inlägg.. Det jag skrev igår var nog en roman mera än inlägg.
    I dag regnar det här så vi sitter inne och kurar. Ska till Gymmet lite senare och sedan har vi kvällsfodring av hästar.
    Men först nu vankas lite fika för det kan man inte vara utan, eller hur??
    Ha en bra måndag!

    SvaraRadera
  5. Hej Agath!
    Ja, tiden kan gå väldigt fort ibland.
    Porslin kan vara svårt.
    Ha det så bra. Kram Carina
    Ps. Nu gick tiden för fort.. Ibland lyckas man göra allt rätt..

    SvaraRadera
  6. Hej Susanne!
    Ja det var gott också,så jag ska ta övriga köttet
    och klippa ner det i såsen med ris till.Ja det tar
    ju sin lilla tid.

    Ja det är en liten fin kille du har.
    Jag ska fråga henne en dag var hunden heter men det
    är en pojke,och han här född samma år som
    din Quila.
    Idag har jag inte varit här alls vi har flackat runt
    för det kom ingen och gjorde vid fönstret idag och i
    går så strejkade torkarbladet,så han var i Lidköping
    sen skulle vi se om jag hittade några byxor till mig.
    Kramar

    SvaraRadera
  7. Hej Doris!
    Ja revbensbjäll i ugn är jättegott.
    Varför har du inte haft det sen du kom till Island
    eller det är mest får man äter där?

    Jag får se jag har fått ett par utmärkelser innan
    sen jag kom hit,men inte tagit dem.
    Nu är jag på blogspot det känns inte på samma sätt
    som på passagen.Bli inte less om jag inte tar den.
    Kramar

    SvaraRadera
  8. Hej Lia!
    Oj oj det var ingen dålig sträcka,massor med sträcka
    på benen fick ni säkert göra för att inte bli trötta.
    Körde ni förbi Örebro och 20 mil därifrån så fall körde
    ni förbi Lekåsa också som är avtagsvägen till oss.
    Orkade du jobba över huvudtaget idag du måste ha varit
    mastigt trött,tänk ifall lille Elliott föds den 17/9
    för i så fall föds han på min store sons födelsedag.
    Kramar.

    SvaraRadera
  9. Hej Recurven!
    Jo det kan jag förstå att du är.Efter all
    promenad men samtidigt var det väl skönt.
    Jasså tror du att det är det som orskar ERRON
    Vi har hjaft toppenväder här,men jag har inte
    tagit ett enda kort idag,vi har bara flackat
    runt när det inte kom någon och satte in fönstret.
    Fika tog vi bara när vi var inne en sväng.För vi drog
    vidare sökte hitta en affär med bra byxor till mig.
    Kramar

    SvaraRadera
  10. Hej igen. Jo vi körde förbi Örebro. Lekåsa, är det i närheten av Nossebro??

    Jaså, din son fyller den 17/9? Min son (han som ska bli Elliotts pappa) fyller den 15/9. Och min dotter fyller den 24/9. Inte nog med det, så fyller Lasses son år den 27/9. Det blir dyrt det här ;-)
    Min mellanpojke fyllde den 21/8, hans morbror 20/8 och min mamma 19/8.

    Jag är ganska nöjd att fylla år i december. Alla andra fyller år nästan samtidigt, så jag får ha min födelsedag i fred i all fall.
    Hi hi.

    SvaraRadera
  11. Hej Carina!
    Ja tiden går alldeles för fort,ja det är så olika hur mycket man andvänt
    porslinet också,det jag fått av mor det är jag så rädd om det är en hel servis.Så det blir bara vid kalas här.
    Men det porslinet som skickades iväg för tvättning eller vad de nu gör vid en rökutvekling får väl se hur mycket som är helt av det men vi kan
    ju inte ta det än.
    Oj jag jag är ju en mästare så det känner jag till.
    Kramar

    SvaraRadera
  12. Hej Lia!
    Oja vi bor ca:1,1 mil från Nossebro.
    Ja min son fyller då så ni är också en konstig
    släkt som fyller på varandras bemärkelsedagar?
    Men jag ser du har ett strå vassre än jag i alla fall

    Ja jag har heller ingen att kivas med att fylla i December.
    Kramar

    SvaraRadera
  13. Hallå i stugan
    Jaa, gör det! (Fråga henne om namnet alltså. Vad han heter i stamtavlan. Då kan man hitta honom på nätet. Vore kul)

    Jasså, du ska försöka få tag i byxor igen, hehe. Det var ju ett tag sen sist som du var på byxjakt.
    Attans då, att ingen kom och gjorde iordning fönstret :-(

    Allt gott till dig
    Kram
    Susanne

    SvaraRadera
  14. Hej igen Susanne!
    Ja jag dyker väl på henne när vi är på ICA en dag,
    då ska jag fråga vilken stamtavla han har.
    Kan man det på alla äkta hundar.
    Ja jag gjorde ett nytt försök,men jag kammar noll
    jag är en sådan mäniska så jag måste trivas till
    100% med det jag sätter på mig,men de jag provade
    gav mig bara en känsla av att om jag köper det så blir
    det bara hängandes.Jag har inte köpt något sen de där
    blå byxorna som hela tiden färgade av sig,inget kul
    alls.
    Ja att man måste jaga dem hela tiden.
    Men i morgon verkar det som det kommer någon.
    Kramar.

    SvaraRadera