onsdag 28 juli 2010

Hej på er.Och godnatt

Här ser  ni bonden när han håller på att sprutar i sitt potatisland,usch vad det luktade kan jag tala om.

En solnedgång ja ni vet ju vid det här laget att att jag gillar himmel även den togs igår.

Idag har vi haft marknad här så jag passade på att ta denna bilden på hästen färgen ser inte så bra ut men det var det bästa kortet,får väl se om det kommer några ungdomar som vill gå i ridskolan här.Ni ser
väl det står Islandshästar?

Ja så när jag bara hade en litet stycke kvar att gå så visade sig månen och då hade inte solen mer än just gått ner.Även den i går.

Men den här tog jag idag för jag ville visa Susanne att vi har skogshallon här hur mycket som helst skulle bara tagirt det när jag gick ut då solen lyste så grannt på dem.Idag gick jag 8652 steg och det blev 5,19 km men jag är saligt trött så jag ska strax gå till sängs.Så godnatt till er alla jag önskar er en god natts sömn Från "Kaksmulan"//Agath.

8 kommentarer:

  1. Hej Agath!

    Tack för de fina bilderna som du visar i din blogg! Tar du dem med riktig kamera eller använder du mobilkamera?

    Jag har inte sett några helt mogna skogshallon hos mig än, men kanske att de är mogna nu, för det är nog två veckor sedan jag vandrade bland skogshallon sist.

    Oj, så många steg du tar! Jag ligger kvar på mina 3000 fortfarande. :) Jag är på väg i alla fall. :)

    Ha en härlig dag!

    Kram
    Anna-Karin

    SvaraRadera
  2. Hej Maskroskvinnan!
    Tack för du tycker om dem,det är inte altid lätt att tänka på vad har jag haft och inte haft det får ju inte bli tjatigt,vilket jag har varit en tid.Nej jag har riktig kamera ingen mobil,visserligen har jag en mobil med kamera i med den tar så dåliga bilder.Detta är en Panasonic Lumix,jag har visat den en gång innan,men det var kanske på Passagen
    för jag har haft den ett par år nu.
    Ja jag försöker ta min promenad,men som jag sa så hade jag inga plåster för tryck häromdagen så jag märkte att det kändes av på lilltån så
    skulle sambon köpa på vägen hem igår,men de plåstren var så små så den häftan hade halkat något av rörelserna i skon,så idag har jag skitont det gick ju så klart hål på tån.så idag går jag och haltar något.Så jag får se om det blir någon promenad idag.
    Som du såg är de nästan på G skogshallonen,synd jag inte kan gå av vägen utan får försöka ta så nära jag kan ändå.
    Men vet du alla bäckar små,om du går 3000 en dag och sporrar dig att sträcka ut längden,så gjorde jag,sen är det ju hur lång tid man har på sig och hur envis man är.
    Kramar.

    SvaraRadera
  3. Godmiddag!
    I dag är jag trött efter gårdagens besök i stora staden. Fick fick väl i stor sett hem det vi skulle ha men i lite fel färger och så. Det var ganska utplockat i affären. Annars så gick vi mycket och det var varmt och kvavt till 17. Käkad god Kinamat men drickan var nog godast..Vi kom hem framåt halv 10 i gårkväll och då hade de hämtat Ebbe så det är tomt här nu utan honom.
    Det regnar och det känns svalare idag men det är fruktansvärt kvavt. Jag ska väl ut till stugan senare med alla grejer jag köpt hem dit och till kompisarna. I dag ska jag bara slappa...
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  4. Hej Recurven!
    Långt om länge så konm jag in till dig,satt väldigt länge innan
    jag kunde kommentera,håller de på att uppdaterar ännu för det gäller
    alla passagens sidor ser det ut som.

    Men till sist fick jag rewda på vilken jobbig dag du hade i går.Så jag
    förstår att du är trött idag.Och är det varmt så smakar i te maten så god heller.Tror jag det att drickat var bäst den var ju kall.
    Synd att ni inte fick med er det som ni hade tänkt er ha med hem.Hoppas bara de på skyttet godkänner att du inte hade ett kvitto på grejerna.
    Kumde han inte skrivba det jag lityar aldrig på något jag köper till någon annan om inte jag har ett kvitto att sticka under näsan på dem.
    Stackars din hund som inte kunde hålla tempot med den lille,men barn är ju ivriga oavsett det är djur eller människobarn.
    Här verkar vara en lugn dag från solen,och regnet hänger i luften så jag
    får se hur det blir.Sen har kjagf så förbenat ont io lilltån så jag kanske behöver en lugn dag från promenad idag.
    Kramar.

    SvaraRadera
  5. Hej Agath!
    Vilka fina bilder, synd att bonden sprutar ner potatisen..blä det luktar inget vidare det.
    Heja på vad duktig du är på att gå:)
    Min röst försvann igen, så det känns inget vidare envis förkylning detta typiskt när man har semester...längtar faktiskt till jobbet nu..så skönt.

    Verkar som passagen är strulig idag:/..men läste ditt inlägg om mamman som la sig och skrek som barnet..kanon det ju.. ha det ska nog jag göra nästa gång...
    Kramen till dig!

    SvaraRadera
  6. Hej Mia!
    Nej det var inget vidare att gå där när han sprutade.
    Ja det luktade inte behagligt ett snäpp värre än grispink som
    de gödslar med i bland.
    Om du visste vad ont jag har i lilltån,jag får köpa något annat
    att skydda tårna med.Det är mest vänsterfoten somn får sig en kyss.
    Oj då du får vara rädd om din röst,har du och gurglar något och
    skriv viska inte för det vet jag min mor råkade ut för en gång.
    När jag kom hem så sa jag hej i vanlig ordning då tog hon fram
    papper och penna och skrev hon fick inte prata.
    Men du fick min kpmmentar i alla fall inte sant?
    Ja du kan tror barnet skämdes så han blev tuyst och reste sig.
    Modig mamma det där.Det var ju bara en lite by,där alla känner alla.
    Kramar.

    SvaraRadera
  7. Tack för den fina bilden ;-)
    Plockade du några hallon, och njöt, hehe. Det är ju så gott. Eller plockade du massor, som du ska göra god saft på?

    Kram
    Susanne

    SvaraRadera
  8. Hej Susanne!
    Ja jag tänker ju en hel del när jag är på gång,så när jag såg hallonen så tänkte jag på dig.Synd bara att jag inte tog bilder när solen lyste mera på dem.Nej jag kan inte gå i ojämn terräng för jag blier så osäker på min gång då.Men du kan tro det hägrar,men äta hallonen råa gör jag aldrig,varken skogshallon eller trädgårdshallom,blåbär på sin höjd och en och annan bärfis har man allt fått med ibland.Så det blir ingen saft heller.
    Kramar.

    SvaraRadera