måndag 28 juni 2010

Utan tändvätska tack

Inte blev det mågon grillgaffel,men en promenad blev det i alla fall,känner mig lite slak,jag tror det är varmare i dag än i går,och ändå gick jag inte så fort utan lagom sas,nåja som jag ser det med grillgaffeln så verkar det vara glappkontakt.visst är det mycket effektivare och hälsosammare än med tändvätska.Så håll tummarna att den går att laga annars blir det i stort sett samma mat som i går.Fast då vill jag inte har ris till en dag räcker,huvudsaken att den tänder kolen inte sant?Har nu kommit hem från min promenad och sambons ögonsyntest.Som jag sa så blev det inte så långt jag gick idag, bara 5017 steg och det blev 3,01 km.Men jag hade inte orkat gå så mycket längre heller.Vet ni det är nästan + 23 grader ute,lite väl tufft att gå i...så vi får se när det blir någon mat här.Jag känner i alla fall inte för något,jag tog en tallrik fil och ett knäckebröd när jag kom hem och jag har druuckit massor av vatten och Vischyvatten och nu har jag kaffe jämte mig..Jag önskar er en trevlig Måndag.Kram till den som vill ha.//Agath.

6 kommentarer:

  1. Hallo där!
    Det gick åt skogen med patronerna... Det blev en ny färglaserskrivare i stället. Men inte en sådan som jag ville ha för de fanns inte ens i lagret. Det blev en svart Samsung. Patronerna till den är också lika dyra, men det får bli ett senare problem. Har gjort några provutskrifter med den och det blir hur fint som helst.. Det blir nog bra detta.. Denna skrivaren kostade inte lika mycket heller som den jag ville ha först så kalaset blev billigare.
    Fick även tag på det där dyra flugmedlet till Bounty, ska spraya på honom det när vi varit ner till stallet och fodrat hästarna, ska fylla på mera vatten hos Bounty då och då ska jag passa på. Får nog binda upp honom i något träd för jag har ingen lust att jaga runt honom i hela hagen. Han hatar att bli sprayad nämligen..
    Ha en lugn och skön måndagskväll...

    SvaraRadera
  2. Hej Agath!

    Hoppas du hade en bra midsommarehelg!

    Jag skall nu sätta mig ner och se på något av mina inspelade CSI avsnitt.

    Ha en riktigt skön morgondag!

    Natti-kram
    Kajsa

    PS. Jag har fått många bra råd från KOjiki om olika bloggportaler, vi har haft mailkontakt.
    Kommer nu att fundera över vilken bloggportal jag skall välja och därefter i lugn takt bygga upp en ny. Jag har möjlighet att få vägledning av Kojiki (tror och hoppas jag?) och Bat kommer kanske att hjälpa mig (?).
    Återigen tack för att du tipsade mig om Kojiki! DS.

    SvaraRadera
  3. Hej Recurven!
    Men färglaserskrivare är väl dyra eller?
    Men jag vet att patroner är så helsikes dyra.
    Jasså hade de inte den som du ville ha,vad synd.
    Ja hästarna måste lida av dessa flugor,den där
    hästen jag skickade dig i går han hade hittat
    in mellan träden idag,men så var det varmt också.
    Vi har nyss kommit från grillningen för sambon
    fick igång tändverktyget,så jag har fått mitt
    första myggbett eller 2 den ena på en tå den
    andra uppe på foten,fy vad det kliar.
    Bounty förstår kanske inte sitt eget bästa.
    Ha det så bra du också.
    Kramar.

    SvaraRadera
  4. Hej igen!
    Nu har hästarna fått sitt. Jag har sprayat Bounty med det där flugmedlet och det verkar funka??"!!! Det satt en stor, stor bitare, jag tror det var en stor hästfluga/styngfluga, vi kallar dom B52or, på Bountys bak. Jag spraya på den och den drog som en avlöning. Även de där små envisa knotten försvann. Man ser ju på svansaktiviteten på Bounty, den är ganska stilla nu och vispar inte runt som en tok längre. Det kanske var värt sina pengar ändå att hjälpa hästkraken mot denna plåga.
    GODNATT!!!

    SvaraRadera
  5. Hej Kajsa!
    Det börjar CSI NY och Criminal minds om en stund
    de följs av varann,jag ska själv spela in dem.
    Midsommaren var si så där.
    Nattiskram från mig till dig.

    PS:Ja Kojiki är så duktig på design och hur man ska
    göra och så,mig har Kojiki hjälpt mycket.Någon rarare
    och osjälvisk människar vet jag inte,Kojiki gör mycket
    som vi inte ser också och hon är beundransvärd.En riktig
    pärla är hon.DS:

    SvaraRadera
  6. Recurven!
    Skönt då kan du sova gott nu då,
    Det verkar gått bra att spraya
    Bounty eller hur?
    Jag ser hästarna de lider av flugorna de som inget
    skydd har på sig,en del är ju bara.Ja säkert
    att de värt sina pengar.
    Godnatt sov så gott.

    SvaraRadera