söndag 18 april 2010

Japp då är man hemma igen.

Ja först har jag varit ute och gått några km,sen kom sambon och hämtade mej men jag tyckte han kom lite för snabbt bara.Jag gick 4870 steg och det blev knappt 3 km.Idag blåste det jättemycket ute så i dag kunde jag inte ha min keps på mej utan fick har halsduk om huvudet,annars hade jag fått jaga keps hela dagen,nåja en liten
promenad  blev det ju.....Sen kom sambon.
Sen körde vi en runda men tror ni jag hittar några vitsippor,jag är väl den som få se vitsippor sist av alla människor.Så orättvist.När vi kom hem satte jag igång och skala potatis för det hann ju inte bli någon gratäng idag för vi var imnte hemma förrän efter 16,00 och det hade inte gjort sig medan vi var borta.Men vi hade kokt kassler och sås och champinjonerna ,men de fick ja ha för mej själv det tackar jag för...jag som är så glad i svamp.Fast jag gillar mest dem mest när jag får plocka dem själv.Jag önskar er en trevlig Söndagskväll.Kram till den som vill ha.//Agath.

6 kommentarer:

  1. Hej min vän :-)
    Vad skönt att du kom ut en sväng i dag också. En liten sväng, är ju bättre än ingen sväng alls, hihi.
    Här har vi också haft det väldigt blåsigt. Man fick gå på snedden, för att inte ramla.
    Önskar att jag kunde dela med mig till dig, av alla vitsippor.....I dag plockade jag en stor bukett för första gången, men dom är nästan vackrast där dom står. (Och det är ju precis utanför dörren. Så jag kan se dom från insidan)

    Allt gott, och massor av vitsippor till dig
    Kram
    Susanne

    SvaraRadera
  2. Hej Susanne!
    Ja en liten sväng blev det innan sambon tog upp mej,Men jag hade velat gå längre,så jag får säga
    till honom att han får plocka upp mej lite senare.Eftersom jag inte går så raskt som innan
    får jag ha lite mer tid på mej.
    Nej snedden hade jag inte behövt gå men det blåste snålt.Inga bad idag för Quila*ler*
    Jag hittar inte en endaste liten vitsippa,undrar varför egentligen för allt växer ju så det knakar ju.
    Det är bara synd när man plockar dem de står så lite innan de vissnar.
    Ha det gott di också
    och tack för vitsippetanken.
    Kramar.

    SvaraRadera
  3. Godkväll!
    Lägermötet i morgonkväll är bara ett infomöte på kvällen. Ingen övernattning!!
    Höet är nu under tak, men tror du inte att det skulle börja hagla då??? Joho då, en rejäl hagelskur dessutom. 4 balar fick lite på sig, de ligger överst nu.. Men inte får jag in lika många balar till därunder, nej det går icke. Så vi får förvara dom i den tomma vedboden tills vi får in vagnen och släden i garaget. Då kan vi lägga in dom där innan veden (som vi inte har ännu) ska in i vedboden. Det blir lite runtplockande men så för vi lösa det. Allt går!!!
    Har haft lite kul här hemma idag. Polacken har beskurit äppleträden. Hamlat dom rättare sagt. Tur att det är gamla murkna träd, han har ju annars sabbat dom.. Han satt uppe i ett träd och sågade och sa att de måste klippas för att det ska bli äpplen. Synd att han inte satt i trädet till vänster om där han satt för då hade det inte blivit äpplen hur mycket han än klippte för det är ett plommonträd. Han frågade ifall mina små träd skulle klippas också. Jag tackade nej för det är körsbärsträd och ska inte klippas...
    Ha de bra!!

    SvaraRadera
  4. Agath!
    Mm det har varit friska vindar idag med, men tydligen är askmolnet kvar på himlen..låångt där uppe.
    Imorgon ny vecka nya tag och nya promenader och jobb.:)
    Önskar dig en fin fin måndag:)

    SvaraRadera
  5. Hej Recurven!
    Jasså bara ett infomöte,då kommer du ju hem samma dag.Men du hann väl få höet under tak
    inna haglet började komma eller?Hö är ganska skrymmande och ska du då ha både vagn och kärra och ved ocklså blir det trångt om saligheten.
    Det är ju en rolig påolack du har där,är han dum
    eller spelar han dum.Synd att han intre satt på grenen han sågade hahah
    Kramar.

    SvaraRadera
  6. Hej Mia!
    Jag har lite svårt att skilja på de
    där askmolnen och vanliga moln.
    Ja idag har det blåst så in i nordens.
    Men det var bara att gå på ändå.
    Tur jag hade scarves på mej den kund
    ju inte flyga av mitt huvud.
    Kramar.

    SvaraRadera