tisdag 3 november 2009

Men en Aisopos Fabler,säger jag Godnatt.

Eftersom jag inte mått så bra idag så ska jag stänga här och gå till sängs....så jag önskar er alla en godnatts sömn.//"Kaksmulan" Agath.

Vallpojken och Vargen
En vallpojke som vaktade fåren hela dagarna fick långtråkigt. Han kom på något att göra för att få lite sällskap. "Vargen kommer! Vargen kommer!" ropade han så högt han kunde. Flera av byborna kom för att hjälpa honom, men vad de fann var att han lurat dem. Pojken skrattade och tyckte det var ett roligt skämt.

Nästa dag gjorde pojken likadant, han ropade "Vargen kommer! Vargen kommer!". Återigen kom byborna springande och pojken skrattade.

Den tredje dagen kom verkligen vargen. "Vargen kommer! Vargen kommer!", ropade pojken, men ingen kom för att hjälpa honom så alla hans får blev uppätna.

"Ingen litar på en lögnare, inte ens när han talar sanning."

10 kommentarer:

  1. *ler*

    Så sant Agathen.

    Det finns en Warg som kommer in i min bl0ogg ibland dock men han smyger in lite tyst bara ...

    Sov gott och hoppas att du mår bra i morgon igen.

    SvaraRadera
  2. Hoppas att du får en bra vecka ...och att du känner dig bättre...kramar

    SvaraRadera
  3. Hej Ninasol!
    Ja jag har seet att det smugit in en Warg hos dej
    ibland,en snäll Warg verkan han vara.

    Ja vi får väl se hur jag mår framåt dagen.
    Besöket till Lidköping blev framskjutet för
    de hade kort om personal.
    Jag önskar dej en trevlig Onsdag.
    Kramar.

    SvaraRadera
  4. Hej Fjäderlös Tvåfoting!
    Tack vi får väl se hur det blir.
    Jag önskar dej en trevlig Onsdag.
    Ha det bäst.

    SvaraRadera
  5. Hej Mary-Louise!
    Ja vi får väl se,men till Lidköping
    nlior det inte i alla fall.
    Inte nu,hopn skulle skicka en ny kallelse.
    Jag önskar dej en trevlig Onsdag.
    Kramar.

    SvaraRadera
  6. Idag blir det kallt om häcken att ta sig till stallet, Det blåser halvstorm med snöinslag. Usch!
    Jaha, nu hajar jag det där med Person. Jag hade nog inte noterat detta för jag och politik går inte hand i hand riktigt.
    Hemmajobb idag tur det i detta snöoväder. Lite rolig kontrast på bloggen. Ditt varma fågelvitter kontera snöstorm ute, Det skar sig på vissa delar. Och jag som måste ge mig ut för att fixa till Bounty i stallet, jag vill inte!!!
    Du får ha en bra onsdag i all fall!

    SvaraRadera
  7. Tack, Agath!
    Du är så snäll, fast jag är inte helt säker än.
    När jag tittar här ute på internet finns det mycket finare kort
    än jag gör.

    Det är inte lätt att få vänner. Men man ska inte ge upp..
    Ha det så bra. Kram Carina

    SvaraRadera
  8. Hej Recurven!
    Ja idag har det varit både kallt
    och det har kommit lite snöflingor.
    Men det blåser inte så farligt här.
    När jag var hos sjuklgymnasten så åkte
    sambon hen och bryggde kaffe så vi åkte
    en runda,så vi tog lite kort.
    Ja jag förstår inte hur du har missat det
    med Person,det var ju strax innan regeringskiftet.
    Ja låter det inte gott med fågelkvitter?
    Krama om hon från mej.
    Jag önskar dej en trevlig Onsdag.
    Kramar.

    SvaraRadera
  9. Hej Carina!
    Jag tycker de är fina,vet du när vi är
    inne pöåett fik i Lidköping så påminner
    ena väggen med din bloggbanner.

    Jag uppskattar dina bilder.Det hart inget
    med snällhet att göra.

    Ja du här bara går folk och nickar åt varann,
    Så det är inte lätt,sen är det rätt många gamla
    som bor här och de är väl lite mer svårflörtade.
    Jag önskar dej en fortsatt trevlig Onsdag.
    Kramar.

    SvaraRadera